Vraag

Spotify werkt niet meer op SONOS-systeem

  • 8 October 2017
  • 17 reacties
  • 5812 Bekeken

Sinds een aantal weken werkt ons SONOS-systeem niet meer met Spotify.
Melding is bij eerste nummer, Verbinding met Spotify is verbroken, daarna bij ieder nummer na 10 sec.Kan nummer niet afspelen, nummer is niet goed gecodeerd.
Wat moet ik doen?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp,
Frank Knoester

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ontvang graag een diagnose van de Sonos installatie.
Deze kunt u verzenden vanuit Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Zie het bevestiging's nummer graag tegemoet.
Router en SONOS beiden 1 minuut van de stroom gehad, daarna beiden weer opgestart.
Sonos-app op laptop opgestart, Spotify playlist geselecteerd, zelfde foutmelding, daarna diagose gdraaid en verstuurd, nummer 7934752.
Reputatie 7
Badge +2
Graag eerst de wifi van je router uit Sonos halen, dit vanwege het feit dat je Sonos op Sonos wifi draait door de Boost welke met een kabel zit aangesloten.
Om de wifi uit Sonos te halen gaan we naar Instellingen -> Geavanceerde Instellingen -> Draadloze Installatie.
Hier voeren we GEEN wifi gegevens in, maar drukken alleen op de "Opnieuw Instellen" knop.
Dit zorgt er voor dat Sonos de wifi van je router niet meer kent.
Nu wil ik je vragen om alle Sonos producten af te koppelen van het stroom en opnieuw aan te sluiten.
Dus niet alleen de Boost en Playbar, maar ook de 2 surround speakers en keuken speaker.
Graag daarna opnieuw muziek testen, eerst op de Playbar, daarna als dit werkt op de keuken speaker.
verneem graag of je nog problemen hebt, en zie hier graag een diagnose bij gevoegd kort aangemaakt nadat je het probleem ervaarde.
alles gedaan zoals hierboven vermeld, probleem blijft bestaan. Diagnose verzonden, nummer: 7938642
Reputatie 7
Badge +2
Wil je vragen om de DNS aan te passen naar de DNS van Google.
Je kunt inloggen op de router door de volgende webpagina te bezoeken -> http://192.168.192.1
Je wilt zoeken naar DHCP of LAN waar de DNS aangepast kan worden
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4

Als dit is doorgevoerd, graag de Sonos weer uit en aan zetten en opnieuw testen.
Als je hier assistentie bij kunt gebruiken kun je uiteraard telefonisch contact opnemen met onze support desk.
Alles gedaan zoals vermeld, nog steeds hetzelfde probleem. Snap niet zo goed dat zonder dat ik een hardware verandering heb aangebracht, dit softwarematig zo in de war kan zijn. Heeft dit met updates te maken? Tot een maand geleden had ik nooit ergens last van.
Reputatie 7
Badge +2
Alles gedaan zoals vermeld, nog steeds hetzelfde probleem. Snap niet zo goed dat zonder dat ik een hardware verandering heb aangebracht, dit softwarematig zo in de war kan zijn. Heeft dit met updates te maken? Tot een maand geleden had ik nooit ergens last van.
Wil je vragen telefonisch contact op te nemen.
Heb een case voor je aangemaakt onder referentie nummer.: 171012-001424
Telefoon nummer.: 0800 555 1234
Of vanuit Belgie.: 0800 644 44
kantooruren of ook 's avonds?
Reputatie 7
Badge +2
We zijn open van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 18:00 uur.
Badge +1
Sinds enige tijd heb ik dit probleem ook. Via de Spotify app streamen naar de Sonos heeft het altijd prima gedaan ... en toen ineens niet meer. Nummer wordt een seconde of 10 gespeeld waarna het afspelen stopt en wordt overgegaan naar 10 seconden van een ander nummer. Bij het afspelen van Spotify nummers via de Sonos app gebeurt hetzelfde maar krijg ik ook de melding "Kan {NUMMER} niet afspelen. Het nummer is niet goed gecodeerd".
Bovenstaande stappen doorlopen, incusief de DNS wijziging. Geen effect. Diagnose nummer: 8088228
probleem leek bij ons opgelost, maar is weer teruggekeerd. Eerlijk gezegd wel om moe van te worden....
Badge +1
Thnx voor je reactie Frank. 'Grappig' dat alleen jij reageert, en niemand van Sonos. Terwijl andere topics meestal erg snel worden opgepakt.
Wat heeft bij jou tijdelijk geholpen?
Same problem here...
dat is het punt, ik weet het niet. ONtzettend veel reboots, restarts, configuraties checken etc. Mijn vraag is hoe dit kan terwijl er verder aan het complete randsysteem niets veranderd.
Badge +1
Software. Ik heb het volgens mij sinds de aanpassing waarbij het systeem werd voorbereid op de komst van de Sonos 1. Je weet wel, toen moesten we plots opnieuw akkoord gaan met de algemene voorwaarden...
Reputatie 5
Badge +2
@FrankTheTank Zou je ons alsjeblieft willen bellen? We hebben nog geen kans gehad om je systeem goed te bekijken. In de ticket zie ik een email wisseling dat het probleem niet meer voorkwam, maar een probleem verdwijnt niet vanzelf.

@rulesurf Jou heb ik in je eigen forumpost wat stappen gestuurd.

@Vos75 Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.
Badge +1
Mocht je nog problemen hebben Frank: heb je alles wel eens tijdelijk omgeleid via een 4G hotspot op je telefoon? Bij mij werkte toen alles ineens, en wisten we dus zeker dat het niet in de spullen van Sonos mis ging (maar in de Ziggo router).