Spotify: volume songs afspeellijst

  • 23 January 2018
  • 9 reacties
  • 816 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Als ik via Spotify een afspeellijst afspeel op mijn Sonos spelen sommige songs luider dan de ander.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dit is een eigenschap van de liedjes zelf, kan je dit misschien op een telefoon of tablet testen. Speel dan dezelfde afspeellijst af en controleer of er nog steeds een volume verschil is.
Reputatie 2
Badge
De Spotify app op mijn Ipad heeft audionormalisatie. Er is geen volumeverschil.
Als ik muziek afspeel op mijn Sonos via Spotify Connect kan ik de audionormalisatie niet inschakelen.
Reputatie 5
Badge +2
Klopt, Sonos heeft geen volumenormalisatie. Maar het zou een mooie functie zijn. We gaan het doorgeven aan ons product development team. Zij houden het forum ook in de gaten, dus mensen kunnen dit topic ook 'liken' om ook aan te geven dat dit idee bevalt. Over toekomstige ontwikkelingen kunnen we niets onthullen, maar via de nieuwsbrief zie je dit soort nieuws het eerst.
Als extra tip, je kunt wel de Direct Connect functie van Spotify gebruiken op de Sonos. Dan heb je de volumenormalisatie als het goed is wel.
Reputatie 2
Badge
Via de Direct Connect functie van Spotify kan je de volumenormalisatie niet inschakelen !!
Reputatie 5
Badge +2
Niet? Oh, Excuus dat wist ik niet.
Wordt deze optie eigenlijk wel overwogen? Het genieten via een (Spotify) playlist blijft op deze manier een 'frustratie'? De 'volume normalisatie'-optie zou een uitkomst zijn!
Reputatie 7
Badge +2
Sonos speelt in principe altijd alle bronnen op het zelfde volume niveau uit, het heeft daarom met de bron te maken die de nummers of het geluid's fragment, harder of zachter aan Sonos geeft.
Reputatie 2
Badge
Waarom is volume normalisatie uitgeschakeld(Spotify app) als je muziek afspeel via Spotify connect?
Mis de audio-normiliastie. Stream afspeellijsten via spotify, met spotify mogelijk om volume te normaliseren, via Sonos niet meer. Geen mooie geluidservaring. Gemiste kans !