Vraag

Spotify verbindt niet met Sonos Play 1

  • 20 May 2017
  • 9 reacties
  • 339 Bekeken

Hallo,
Ik heb net een nieuwe Sonos Play 1 en die verbindt niet met Spotify. Hij ziet wel de Sonos in Apparaten bij Spotify, maar als ik dan klik om te contacten gebeurt er niks, zowel via de Mac als via de Iphone. Heeft iemand enig idee wat er mis is? Alle updates zijn gedaan.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey bvheering,

Ik zie hier graag een diagnose over tegemoet.
Deze kan verstuurt worden via de Instellingen - Geavanceerde instellingen.
Hoi,

Ik denk dat ik dezelfde problemen ondervindt als jou, bvheering.

Terwijl mijn internet prima functioneert en ontzettend stabiel is (40MB, Ziggo Connectbox), krijg ik maar geen goede verbinding tussen Mac/iPhone en mijn Sonos Play1. Ik heb 'm al opnieuw geïnstalleerd, en zelfs teruggezet naar factory reset.

Wat gebeurt er?

Als het al lukt om in Spotify te verbinden met mijn Sonos - dan wordt de verbinding verbroken bij elk signaal dat ik verstuur (afspelen, pauzeren, volume omhoog). Via de SONOS app werkt de Play 1 perfect, enkel wil ik 'm besturen vanuit Spotify.

Bevestigingsnummer van de diagnostische informatie is: 7422395
Reputatie 7
Badge +2
Sonos besturen vanuit de Spotify app is iet wat geavanceerder, deze verbinding word gelegd naar de Spotify cloud, welke de verbinding doorzet naar de Sonos cloud, en daarna terug stuurt naar de speaker.
Dus netwerk apparatuur en de werking hier van kan problemen geven waarin de Spotify app mogelijk Sonos niet goed kan aansturen.
In het geval van Joris zie ik zware wifi storing, dus in uw situatie raad ik u aan om het draadloos kanaal van de router aan te passen, in de hoop dat dit het probleem doet oplossen.
Tevens zouden we onderzoek doen naar welke apparaten nog meer aangesloten zitten in het netwerk, staan er wifi extenders? heb je switches in huis? wat zit waar op aangesloten?
Vandaar dat dit probleem ook vaak word opgelost door onze technische helpdesk, waarin je het snelst antwoord hebt als je telefonisch contact op neemt.
Beste,

Dank voor de reactie. Ik heb het draadloos kanaal i.p.v. automatisch nu op kanaal 11 gezet.

Zoals gezegd heb ik internet van ZIGGO, welke via de hoofdaansluiting gekoppeld is aan de Connectbox, welke het Wi-Fi signaal uitzend. Ik heb verder geen extenders of switches nodig. Alles staat in 1 ruimte.

Aangesloten apparaten op WiFI zijn: Macbook, iPhone, Playstation (indien aan), Samsung Smart TV (indien aan) en Sonos Play 1.
Zou het maximaal aantal apparaten iets kunnen betekenen? Ik heb niets ingesteld op de Connextbox hiervoor, dus dit zou een standaard instelling moeten zijn. Lijkt me sterk dat dit te maken heeft met aantal verbonden devices via wifi, want dan zou Sonos uberhaupt niet moeten werken.
Reputatie 7
Badge +2
Helaas heeft de Connectbox van Ziggo wat problemen met de vertaling van 5ghz naar 2.4ghz en visa versa.
Hierdoor ga je Sonos niet kunnen vinden op het 5Ghz op deze Connectbox.
Als je met de 2.4ghz verbind, vind u de Sonos wel.
Helaas, hebben de 5ghz en de 2.4ghz beide de zelfde wifi naam, en ben je je daarom niet bewust met welke wifi je nu verbonden bent.
Je wilt op de modem inloggen, om de 5ghz naam een andere wifi naam te geven.
Bijvoorbeeld "Wifi-5G".
Dan kun je zelf met je telefoon of tablet een keuze maken met welke wifi je verbind, en wil je als je de Sonos aanstuurt er dus zeker van zijn dat je met uw "Wifi-2.4ghz" in contact staat waar sonos op te vinden is.
Je kunt meestal op de modem inloggen door de volgende webpagina in te voeren.: http://192.168.178.1

Waarschijnlijk staat dit los van het feit of Sonos op de Spotify app te vinden is.
Denk dat hier beter even telefonisch contact over op genomen kan worden als het probleem zich voor blijft doen.
Hoi Tim!

Ik heb de Sonos nu gekoppeld aan het 2.4Ghz signaal vanuit mijn Router. Ik heb nu dus 2 verschillende Wifi signalen draaien. Mijn telefoon zit op de 5Ghz en het lijkt erop dat ik vanuit Spotify de Sonos zonder problemen kan besturen.

Voor nu bedankt, maar ik hou 't even scherp in de gaten! 🙂
Beste,

Ik merk nog steeds dat mijn Spotify connectie verliest, maar wel minder vaak. Ik heb wederom een diagnostische test verstuurd, nummer; 7430789.
Reputatie 7
Badge +2
Wil je verzoeken hier telefonisch contact over op te nemen met onze support.
Contact gegevens zijn te vinden op de volgende webpagina.