Spotify speelt niet af in sonos

  • 1 December 2017
  • 39 reacties
  • 3070 Bekeken

Ik heb een spotify premium account. In sonos heb ik alles geconnect 'geeft ook aan dat spotify is toegevoegd in sonos' krijg alleen bij het afspelen de melding dat ik mijn spotify moet upgraden naar premium terwijl ik dat heb.
En als ik via spotify een nummer afspeel en wil verbinden met sonos dan doet hij het ook niet.
Heeft het voorheen allemaal gedaan.
Wat is het probleem???

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

39 Reacties

Heb sinds gisterenavond hetzelfde probleem. Bovendien kan ik de nieuwe sonosversie niet updaten.
Ik krijg toevallig net een bevestigingsmail (3dagen later) van spotify over mijn premium account. Dus vanmiddag even proberen of het misschien daaraan heeft gelegen.
Reputatie 7
Badge +2
Er was afgelopen Donderdag een Vrijdag een outage waardoor mogelijk Spotify niet goed functioneerde.
Tevens deze Maandag krijgen we de bevestiging dat Spotify op Sonos afspelen vanuit de Spotify applicatie nog problemen kan geven. ( voornamelijk Android )
Mogelijk dat Spotify afspelen vanuit de Sonos applicatie goed werkt, maar mocht je willen assisteren in een oplossing voor de Spotify applicatie dan verzoek ik je ons telefonisch te benaderen.
Moet er wel aan toevoegen dat op Maandag het vaak erg druk is.
We werken hard aan een oplossing voor het Spotify probleem en hopen spoedig hier een oplossing voor uit te kunnen drukken.
Erg druk is een understatement: "uw wachtijd bedraagd 30 min!!!, gelieve uw vraag via de community te stellen" 😉 Nog steeds geen oplossing dus?
Reputatie 7
Badge +2
We zijn nog in onderzoek omtrent dit probleem, en het zal waarschijnlijk dmv een software update opgelost gaan worden.
Ik had net hetzelfde probleem gisterenavond maar ik zag in de Sonos app dat bij de actieve accounts (voor Spotify) de family-account stond die ik aan mijn zoon had gegeven via een uitnodiging (en dus niet meer de mijne). Ik heb deze account ge-delete (via mijn Sonos app) en terug mijn eigen hoofdaccount toegevoegd in de app en alles werkt terug. Het lijkt alsof Spotify in de war is met (family)account settings .... Ik heb -nog- niet kunnen checken of alles nu ook nog werkt voor mijn huisgenoten (Spotify family).
Ik heb geen family account, maar toch dezelfde problemen. Ik wacht (vol ongeduld) de software-update af.
Koppel je Spotify music-services eens af (delete) via de sonos app en voeg de account dan opnieuw 'vers' toe. Helpt dat ?
Al meermaals geprobeerd. Heb zelfs Spotify en Sonos eens verwijderd. Niks helpt.
Reputatie 7
Badge +2
Laat ik hier even duidelijk bij melden, dat Spotify vanuit de Sonos applicatie gewoon zou moeten functioneren, de problemen waar we bekend mee zijn is dat Spotify vanuit de Spotify applicatie naar Sonos sturen een probleem kan geven.
Als je problemen ervaart vanuit de Sonos applicatie, dan verneem ik graag een diagnose kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet. ( binnen 20 minuten nadat je een probleem ervaart aanmaken )
Bij bij werkten beiden niet gisterenavond (Android Spotify vanuit Sonos app niet en Android Spotify connect naar Sonos niet). De PC app van Spotify (Wi10) kon wel nog (heel even) Sonos aanspreken maar toen vielen 1 voor 1 de Sonos devices weg ook uit deze Windows app. Het is pas na deleten (uit Sonos Android app) van de Spotify music-service (en terug toevoegen) dat het boeltje terug werkte. Het kan zijn dat het ondertussen wederom om zeep is maar ik ben momenteel niet thuis om dit te checken.
Reputatie 7
Badge +2
Bij bij werkten beiden niet gisterenavond (Android Spotify vanuit Sonos app niet en Android Spotify connect naar Sonos niet). De PC app van Spotify (Wi10) kon wel nog (heel even) Sonos aanspreken maar toen vielen 1 voor 1 de Sonos devices weg ook uit deze Windows app. Het is pas na deleten (uit Sonos Android app) van de Spotify music-service (en terug toevoegen) dat het boeltje terug werkte. Het kan zijn dat het ondertussen wederom om zeep is maar ik ben momenteel niet thuis om dit te checken.
Klinkt meer als een netwerk probleem dat je speakers verdwijnen van de app en weer verschijnen dan dat dit specifiek een Spotify probleem zou zijn.
Ook hier problemen met spotify! Sinds enkele dagen kan ik via de spotify niet meer de Sonos boxen bereiken. ik zie het wel in de app staan, maar als ik er voor kies, komt er geen geluid. Via de Sonos app wel geluid!
Laat ik hier even duidelijk bij melden, dat Spotify vanuit de Sonos applicatie gewoon zou moeten functioneren, de problemen waar we bekend mee zijn is dat Spotify vanuit de Spotify applicatie naar Sonos sturen een probleem kan geven.
Als je problemen ervaart vanuit de Sonos applicatie, dan verneem ik graag een diagnose kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet. ( binnen 20 minuten nadat je een probleem ervaart aanmaken )


dit is exact het probleem! vanuit de sonos applicatie werkt het wel, maar vanuit spotify naar sonos is het probleem
Reputatie 7
Badge +2
Er was afgelopen Donderdag een Vrijdag een outage waardoor mogelijk Spotify niet goed functioneerde.
Tevens deze Maandag krijgen we de bevestiging dat Spotify op Sonos afspelen vanuit de Spotify applicatie nog problemen kan geven. ( voornamelijk Android )
Mogelijk dat Spotify afspelen vanuit de Sonos applicatie goed werkt, maar mocht je willen assisteren in een oplossing voor de Spotify applicatie dan verzoek ik je ons telefonisch te benaderen.
Moet er wel aan toevoegen dat op Maandag het vaak erg druk is.
We werken hard aan een oplossing voor het Spotify probleem en hopen spoedig hier een oplossing voor uit te kunnen drukken.
Ook ik kamp sinds een week met hetzelfde probleem (Android gebruiker). Spotify is nu wel normaal vanuit de Sonos app te bedienen; vorige week ging ook dit met aanzienlijke problemen gepaard. Ook contact met Spotify gehad. Die wijzen naar Sonos. Een van jullie tweeën moet nu echt snel iets gaan oplossen hoor. Dit is echt irritant! Sonos is een duur product en Spotify een dure service. Dan verwacht je als klant niet zo'n major clusterf*ck als deze.
Zelfde issue hier met Sonos3 aansturen in Spotify app op Android. Wanneer verwacht men een oplossing? Diagnosenummer 8177368

Dank en groet
Mark
Reputatie 7
Badge +2
Wij weten helaas nog niet wanneer dit opgelost zal zijn.
Wat ik zo in de wandelgangen verneem is dat Spotify een update van hun App moet uitbrengen.
Ze zullen hier waarschijnlijk dus ook veel prioriteit achter zetten.
Sonos en Spotify is uiteraard met elkaar in contact om dit spoedig op te lossen.
Maar kan verder halaas alleen vragen geduld te houden.
Wij weten helaas nog niet wanneer dit opgelost zal zijn.
Wat ik zo in de wandelgangen verneem is dat Spotify een update van hun App moet uitbrengen.
Ze zullen hier waarschijnlijk dus ook veel prioriteit achter zetten.
Sonos en Spotify is uiteraard met elkaar in contact om dit spoedig op te lossen.
Maar kan verder halaas alleen vragen geduld te houden.



Probleem opgelost!
Diagnose rapport 8182422
Reputatie 2
Badge +1
Wij weten helaas nog niet wanneer dit opgelost zal zijn.
Wat ik zo in de wandelgangen verneem is dat Spotify een update van hun App moet uitbrengen.
Ze zullen hier waarschijnlijk dus ook veel prioriteit achter zetten.
Sonos en Spotify is uiteraard met elkaar in contact om dit spoedig op te lossen.
Maar kan verder halaas alleen vragen geduld te houden.



Probleem opgelost!
Diagnose rapport 8182422


Kun je ook aangeven hoe je het hebt opgelost? Was er een update van Spotify?
Ik heb nog niks gezien namelijk.

Patric
Vanuit spotify werkt mijn play5 nog niet. Vanuit sonos app idd wel. Heb play5 nu een week, keuze gemaakt omdat het probleemloos zou werken, geen goed begin dit!
Reputatie 7
Badge +2
Spotify zal hopelijk spoedig een update uitbrengen van hun app wat de problemen moet doen oplossen.
Wanneer dit gaat gebeuren weet ik helaas niet, hoop zo spoedig mogelijk.
OOk hier al sinds vorige week problemen. Vanuit de sonos (pc, iPad, laptop, smartphones) kan spotify niet af spelen. Gisteren spotify uit de sonos muziekservice verwijderd en helaas zelfs niets meer toe te voegen. Spotify werkt stand alone perfect. Op pc krijgen we de melding dat er netwerkproblemen zijn (maar alles werkt verder prima behalve spotify via Sonos)
Reputatie 7
Badge +2
OOk hier al sinds vorige week problemen. Vanuit de sonos (pc, iPad, laptop, smartphones) kan spotify niet af spelen. Gisteren spotify uit de sonos muziekservice verwijderd en helaas zelfs niets meer toe te voegen. Spotify werkt stand alone perfect. Op pc krijgen we de melding dat er netwerkproblemen zijn (maar alles werkt verder prima behalve spotify via Sonos)
Zie graag een diagnose tegemoet.
Als Spotify niet zichtbaar is als muziekdienst in de Sonos applicatie, dan heeft dit meestal te maken met het niet goed registreren van je Sonos product.
De registratie moet een land ingesteld hebben staan anders zul je geen muziekdiensten zien verschijnen.
Het land is bepalend omtrent welke diensten je recht op hebt.
Land is aan te passen op uw profiel pagina, als ik de diagnose ontvang kan ik dit verder bevestigen.
Ben Premium gebruiker. Ik kan sinds een aantal weken vanuit Spotify app wel mijn SONOS apparaten zien, maar krijg na aanklikken geen contact met / muziek uit de SONOS speaker. Echter, ik krijg Spotify muziek vanuit de SONOS app wel zover om contact te maken en geluid te produceren.