Vraag

Spotify onderbreekt en slaat nummers over.

  • 30 June 2021
  • 6 reacties
  • 2554 Bekeken

Het wordt vaak gemeld: ook bij mijn wordt muziek van Spotify via Sonos vaak onderbroken en worden nummers overgeslagen. Het probleem is de laatste weken erger geworden. Kijkend naar de historie van meldingen zie ik dat dit probleem nu al bijna twee jaar bestaat. ‘We werken eraan’ is denk ik geen goed antwoord meer. Er moet een oplossing komen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Dat nummers van Spotify worden onderbroken of dat ze overslaan is erg vervelend. Dit kan liggen aan een probleem van Spotify, van Sonos, of van je eigen netwerk of systeem. Dat twee jaar geleden dit soort problemen ook al gemeld werden zegt echter niet veel het probleem dat jij nu ondervindt. Mogelijk is sprake van een nieuw probleem, van Sonos of van Spotify, of het zit toch in jouw installatie. Of het is, wat ik niet hoop, toch het oude probleem waaraan Sonos niets heeft gedaan. Je weet het niet.

Misschien is het daarom goed om eens contact met Sonos op te nemen, nadat je een diagnose hebt gemaakt binnen een kwartier nadat de storing zich heeft voorgedaan.

Reputatie 6
Badge +3

 Er moet een oplossing komen.

Misschien is de oplossing wel dichterbij dan je denkt, nl in je thuisnetwerk…..je zou de eerste hier niet zijn hoor.

Wat is tot nu toe de best werkende oplossing gebleken? Je lijkt daar zicht op te hebben, dus ik houd me aanbevolen.

Badge +1

Ik heb ook dit probleem, bij mij starten bepaalde nummers van Spotify op maar na 10 seconden ofzo begint dan opeens een nieuw nummer. Het gebeurt ook heel random. Het gebeurt niet heel vaak, misschien 1x in het uur. Maar blijf het raar vinden, had er nooit last van maar sinds een half jaar heb ik dit probleem.

Ik heb mijn router en Sonos systeem meerdere malen opnieuw opgestart maar dat help ook niet.

Reputatie 6
Badge +3

Wat is tot nu toe de best werkende oplossing gebleken? Je lijkt daar zicht op te hebben, dus ik houd me aanbevolen.

Dat begint door een volledige beschrijving te geven van je thuisnetwerk, dus modem, router, switches, wifi en zeker ook hoe Sonos daarmee verbonden is.

En….het hoeft niet aan je netwerk te liggen, maar er komen hier genoeg voorbeelden voorbij waar dat wel zo is. En dan bedoel ik netwerken met Powerline, Wifi Boosters, Mesh Wifi…..allemaal recipe for disaster.

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb hier soms ook last van en dat is al een paar weken aan de gang, ik heb hierover ook contact gehad met Sonos maar geen rare dingen kunnen vinden. Bij mij was het toevallig nadat ik twee Fives had aangeschaft … dus dacht dat het daarmee te maken had.

Ik heb toen een proefabonnement op Apple genomen en was het probleem opgelost. Bij het afspelen van radio waren er ook geen problemen, als er echt iets niet goed zit in je netwerk of wat dan ook, moet je het daar ook merken

Misschien zijn ze bij Spotify met de systemen bezig ivm het lossless gebeuren. Soms krijg ik ook een melding dat een track niet afgespeeld kan worden omdat hij niet goed gecodeerd is.

Dus kijk eens of je ergens een proefabonnement op een andere dienst kan nemen … ik heb nu ook nog een proefabonnement op Tidal van €2,- voor 2 maanden