Beantwoord

Spotify netwerksnelheid onvoldoende? 500MB nog steeds niet genoeg?

  • 21 February 2019
  • 6 reacties
  • 447 Bekeken

Ik heb KPN glasvezel 500MB up en down. Toch zegt de Sonos app op mijn mac regelmatig dat de netwerksnelheid niet voldoende zou zijn om de buffer op peil te houden, of zoiets. Vooral met Spotify. Ik gebruik de Sonos Connect. Diagnosenummer 2049535476. Enig idee wat er aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Tim S 18 March 2019, 10:21

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Hoe heb je de Connect aangesloten? Wifi kan bijvoorbeeld langzamer zijn dan bedraad, zeker in een deel van je huis waar het bereik slecht is.
Bedankt voor je reactie. De Connect zit bedraad aangesloten. Verbonden dmv gigabit switches aan de router van KPN. Dus niet op WiFi. Een speedtest ten tijde van de hapering laat een down/upload zien van 384mb/sec. Ik vermoed toch dat het aan de "buitenwereld" ligt, want audio afspelen vanaf de NAS gaat altijd haperloos.
Reputatie 5
Badge +3
Ik zie dat er inderdaad een hapering in een van de Connect zat net voor het afspelen van muziek. Dit zal om woonkamer gaan. Hij zit met een netwerkkabel aangesloten dus het staat los van de draadloze verbinding hier. Echter zie ik wel dat er simpelweg niet genoeg data bij de Connect aankwam om af te spelen. Dat kan aan je interne netwerk liggen, maar mogelijk ook buiten je netwerk om. Heb je dit vaker en zou je nogmaals een diagnose willen plaatsen als het zich voordoet?
Zal ik doen. Ik heb in ieder geval de netwerkkabel vervangen tussen de Connect en de switch. Eens kijken hoe het de komende tijd gaat.
Probleem ligt vrijwel zeker in de combinatie met Spotify. Muziek afspelen vanaf mijn NAS over het interne netwerk levert geen enkel probleem op. Ik ben sinds kort overgestapt naar Apple Music en heb sinds geen enkele hapering of overslaan gehad. Wellicht ligt dit ook aan het abonnement van Spotify en KPN. Ook de V10 Experia box schijnt een probleem te zijn met Spotify. Ik gebruik voorlopig Apple Music. Bevalt prima.
Reputatie 7
Badge +2
We hebben een Community Post geschreven omtrent het probleem voor KPN/Telfort klanten.
Zie graag hier het topic, dit zodat alle nog inkomende diagnoses op 1 plek komen te staan en het ook voor ons overzichtelijk blijft.