Spotify liedjes breken af

  • 23 June 2017
  • 8 reacties
  • 1583 Bekeken

Wanneer we naar Spotify luisteren via onze Sonos play 1 breken de liedjes regelmatig af na enkele minuten. Er zit geen regelmaat in. Soms spelen er 5liedjes zonder problemen en dan breken er weer 2 af in de helft van het liedje. Het volgende liedje start direct erna dus geen probleem met de verbinding. Ik lees online dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben maar vind nergens hoe het op te lossen. Hopelijk kan hier iemand me helpen??

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Wil je een diagnose maken van je systeem net nadat het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Dan neem ik een kijkje voor je. Diagnose maak je zo.
7553729
Reputatie 5
Badge +2
Zo te zien heb je een DNS probleem in je netwerk waardoor Sonos de servers van Spotify niet goed kan bereiken. Dit kun je zelf verhelpen door de DNS server van bijvoorbeeld Google in je netwerk te zetten en dan je netwerk en Sonos beide in die volgorde opnieuw op te starten. Mocht je hier liever hulp bij willen, dan kun je ons doordeweeks telefonisch bereiken. Ons telefoonnummer vind je op www.sonos.com/contact.
Reputatie 3
Badge +2
Ik had dit opeens ook wanneer ik een spottify playlist speelde, dus google dns ingesteld ipv de default kpn.
Maar hoe herstart je de sonos devices?
Badge +1
Sinds de laatste kleine update van afgelopen week (na 8.3) hebben wij dit ook. Daarvoor nog nooit nummers gehad die zo maar stoppen en na enkele seconden weer verder spelen. Het lijkt er sterk op dat er af en toe ook fouten in de Sonos software sluipen bij een update. Voor update 8.3 hadden wij regelmatig het weg vallen van een Play:1 (willekeurig) . Diagnose na diagnose gestuurd, plattegrond van het netwerk gemaakt, overlegd met de helpdesk enz. Met alle respect maar volgens mij is de ontwikkelafdeling een beetje de weg kwijt. Update 8.3 was een stap in de goede richting maar we zijn er nog niet. Jammer dat een update niet terug gedraaid kan worden.
Ik denk dat dit probleem bij Spotify ligt. Sinds een paar dagen breekt de playlist van spotify ook af bij het afspelen via Grammafon die op een andere installatie staat, de Playbase heeft het probleem ook maar niet de dekstop versie van Spotify.

Dit euvel is mij recent (en vandaag 31-5-2020) ook een aantal keer overkomen. Ik lees dat ik een diagnose moet maken en die naar de klantenservice sturen. Kan de klantenservice dat bevestigen? Dan stuur ik ‘m via de app.

Reputatie 5
Badge +3

Ik raad je aan om te in te bellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support