Vraag

Spotify kan niet connecten met Sonos via spotify connect

  • 2 December 2017
  • 21 reacties
  • 5617 Bekeken

Ik heb een spotify family (premium) account. En krijg met een family member geen verbinding (meer) met de Sonos speakers via de spotify app. Ik zie de speakers wel (soms moet ik zeggen) en in de sonos app zie ik de family accounts bij de spotify services en kan ik ook switchen. Maar in de spotify app zie ik enkel de speakers bij 'devices available' maar wil deze niet connecten. Dit heeft wel gewerkt tot ongeveer vorige week, maar ik weet niet precies of de sonos update of een spotify update de boosdoener is.

Het heeft ook even(!) gewerkt na een herinstallatie van de spotify app en nu doet het het weer niet...

Het gekke is dat het 'family owner' account wel instaat is om bij de speakers te kunnen via spotify.

Iemand een idee?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

21 Reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds een aantal dagen. Hoop dat dit snel wordt opgelost.
Ik heb ook sinds deze week precies dit probleem. Ook met de spotify family owner heb ik dit.
Ik klik in Spotify op beschikbare apparaten. Ik zie de beschikbare SONOS apparaten, maar als ik daar op klik gebeurt er niks en gaat het scherm weer terug naar het Spotify afspeelscherm. Zeer irritant.
Kan ik dit oplossen en zo ja hoe?
Hier hetzelfde probleem. Heel vervelend...
Hier hetzelfde probleem. De sonos is wel zicht baar als beschikbaar appraat maar kleurt niet groen. Alsik het eecteer gebeurt er niks. Help
Ik heb ook dit probleem. Geen enkele foutmelding. Als je je wifi afzet verdwijnen de Sonos boxen uit beschikbare apparaten en zo komen terug wanneer ik de wifi weer aan zet. Dus Spotify app ziet ze wel degelijk. Maar als je erop klikt gebeurt er niks. Via Google play music werkt het perfect. (en voor Google play music kan dat gratis terwijl ik voor mijn Spotify een premium account nodig heb). Ik lees op de Engelse community dezelfde klachten. Ik vermoed dat de een of andere update er iets mee te maken heeft.
Reputatie 2
Badge +1
Hier hetzelfde probleem, heeft tot voor kort altijd goed gewerkt. Spotify ziet alle Sonos apparaten, maar weigert te verbinden. Geen foutmeldingen.
Heb net een nieuwe sonos systeem uit doos gehaald en bediening vanuit de Spotify app is niet mogelijk heen ook een family anno maat ben niet de eigenaar. Koopt dit met jullie ervaring?
Ik heb sinds gisteren of eergisteren precies hetzelfde. Ik kan via de spotify app geen connectie maken met mijn Sonos speakers (wel via Sonos app met Spotify). Ik zie alle speakers wel maar er gebeurd letterlijk niets als ik connectie wil maken. Ik ben net over naar Spotify Family (eigenaar hoofdaccount) en dacht dat dit er misschien iets mee te maken heeft. Maar inmiddels meerdere resets van de apparatuur gedaan, alle apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd, meermaals in-/ uitgelogd in Spotify en Mijn Sonos. Alle instelingen doorlopen en meerdere settings gsprobeerd. Ook toegang Sonos tot Spotify (in Spotify) ingetrokken en opnieuw hersteld. Niet helpt!? Mijn vriendin en kids kunnen ook geen connectie maken? Wat is er aan de hand, iemand een oplossing?
Reputatie 2
Badge +1
Gewoon even geduld dan zal Sonos dit z.s.m. oppakken neem ik aan. Het heeft altijd goed gewerkt 😃
Ik heb even gebeld naar Sonos en er is een storing bij Spotify voor sommige Android telefoons. Maar als je naar je Sonos app gaat en dan in je zwarte balk onderin naar bladeren en dan staat er bij ons Spotify tussen deze aanklikken en dan weer op bijv. Hitlijsten. Wij kunnen nu weer gewoon muziek luisteren. Ik krijg een mail als de storing is opgelost. Hoop dat dit ook bij jullie lukt. Groeten
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb even gebeld naar Sonos en er is een storing bij Spotify voor sommige Android telefoons. Maar als je naar je Sonos app gaat en dan in je zwarte balk onderin naar bladeren en dan staat er bij ons Spotify tussen deze aanklikken en dan weer op bijv. Hitlijsten. Wij kunnen nu weer gewoon muziek luisteren. Ik krijg een mail als de storing is opgelost. Hoop dat dit ook bij jullie lukt. Groeten

Dat klopt, je kunt ook in de Sonos app naar Spotify. Echter sommigen van mijn gezin hebben veel speellijsten in Spotify in hun eigen account en die kun je makkelijker vanuit Spotify app afspelen. 😃
Reputatie 7
Badge +2
Er was afgelopen Donderdag een Vrijdag een outage waardoor mogelijk Spotify niet goed functioneerde.
Tevens deze Maandag krijgen we de bevestiging dat Spotify op Sonos afspelen vanuit de Spotify applicatie nog problemen kan geven. ( voornamelijk Android )
Mogelijk dat Spotify afspelen vanuit de Sonos applicatie goed werkt, maar mocht je willen assisteren in een oplossing voor de Spotify applicatie dan verzoek ik je ons telefonisch te benaderen.
Moet er wel aan toevoegen dat op Maandag het vaak erg druk is.
We werken hard aan een oplossing voor het Spotify probleem en hopen spoedig hier een oplossing voor uit te kunnen drukken.
Ik heb hetzelfde probleem. Via de sonas app werkt het wel, maar die app is nou net niet zo handig als Spotify. Hopleijk komt er snel een structurele oplossing
Ook hier hetzelfde probleem. Heel irritant, Spotify via de Sonos app werkt wel, maar heeft bijna geen functionaliteit.....
Ook hier het zelfde probleem.spotify app niet te bedienen.Beschikbare apparaten zijn wel in beeld maar worden niet ingeschakeld.Dit is bij ons al zo,n 5dagen het geval.
Sonos/Spotify ....als dit een storing betreft waarom dit niet even laten weten?wel zo duidelijk.
Heb hetzelfde probleem en dat is zeer irritant.Sonos apparaten zijn zichtbaar,maar ik kan ze niet bedienen vanuit spotify !!!:@
Als ik vanuit Spotify nummers af wil spelen lukt dat niet, geen foutmelding, alleen springt hij elke keer als ik het opnieuw probeer naar het volgende nummer. Dit geldt voor zowel de bediening vanaf mijn iPhone, Macbook als iPad.
Reputatie 2
Badge +1
Heb net een update van spotify op de mac gehad, kan nu weer afspelen op de sonos.
Bij mij heeft dat helaas geen effect.
Zelfde probleem bij mij. Super irritant.
Reputatie 4
Badge +3
Dit probleem is vannacht opgelost door Spotify zelf (om het even duidelijk te hebben, dit was een probleem van Spotify). Zorg ervoor dat je de Spotify app naar de laatste versie update en je zal dit probleem niet meer ervaren. Zo wel, neem contact op met Spotify.