Beantwoord

Spotify kan geen verbinding maken met sonos als ik een stereo paar gebruik

  • 2 February 2019
  • 6 reacties
  • 414 Bekeken

Hoi,
Hier staan 2 play:1 speakers op een meter van elkaar. Eentje is met een ethernetkabel aangesloten op het netwerk.
Vanuit de sonos controller kan ik wel spotify afspelen. Maar vanaf spotify kan ik geen verbinding maken met sonos, hoewel spotify wel de sonos laat zien.
Als ik de sonos boxen scheid dan werkt het wel!!!

Dit probleem heb ik sinds gisteren toen ik een update naar versie 10.0 heb gedaan.
Dit is erg frustrerend aangezien het hiervoor wel werkte.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
Router gerestart
Boxen gereboot (stroom eraf en weer aan)
In sonos opnieuw ingelogd met spotify account.
In sonos opnieuw ingelogd met sonos account.
Spotify geprobeerd te verbinden vanaf pc, Android en iPad.
Diagnostics gestuurd met nummer 1318422057
icon

Beste antwoord door Hans W 7 February 2019, 14:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Hallo sonos support team,
Kan ik een bevestiging hebben van jullie, dat mijn klacht in behandeling is?
Reputatie 7
Badge +2
Sorry het was erg druk en de prioriteit ligt op telefoon en email voordat het forum bekeken word.
Er is niks in software versie 10 aangepast waardoor opeens een stereopaar niet meer te benaderen zou zijn door de Spotify app.
Heb je altijd een ethernet kabel in 1 van de 2 speakers zitten?
Als dit het geval is, zouden we het liefst zien dat de kabel in de linker speaker zit, niet in de rechter, aangezien links altijd de coordinator is voor rechts.
Misschien de speakers omwisselen van positie als de kabel altijd bij de rechter speaker zou uitkomen, er zijn maar weinig mensen die de muziek zo goed kennen en daardoor storen aan het feit dat linker geluid uit rechts zou komen en het rechter geluid uit links.
Daarnaast zou ik ook adviseren de DUL33 wifi uit Sonos te verwijderen aangezien Sonos op de kabel zit en zijn eigen wifi verzorgt.
Toch als het probleem zich voor blijft doen, wil ik je vragen telefonisch contact op te nemen waarin we degelijk onderzoek kunnen doen naar je probleem, en je netwerk goed kunnen doornemen.

NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers te bereik van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Hallo Tim S,
dank je wel voor je reactie.
Links en Rechts omdraaien wilde ik al een keer gaan doen inderdaad. Gaat gebeuren.
Wifi netwerk weghalen had ik nog niet aan gedacht.
Echter ..... ik volg de aanwijzingen uit jou link:
2. Met iOS of Android: Ga naar het tabblad Meer, selecteer Instellingen > Geavanceerde instellingen > Draadloze installatie
3. Klik op Volgende en selecteer op het volgende scherm Opnieuw instellen om de draadloze aanmeldingsgegevens van je Sonos-systeem te verwijderen.


Helaas komt er na stap 2. geen mogelijkheid om "Volgende" te selecteren. Alleen een instructie wat te doen als je het wachtwoord van je router wijzigt. De enige knop die dan te zien is, is "Klaar".

Dit zowel op Android als op iOS.

Aangezien jij de SSID van mijn WiFi netwerk hebt uitgelezen, ga ik er van uit dat dit nog steeds zo is ingesteld.
Hoe nu verder om die te verwijderen?
Reputatie 5
Badge +3
Hi Hans, de WiFi-instellingen kan je enkel wissen wanneer een van de speakers met een netwerkkabel is aangesloten. Het lijkt erop dat dat niet het geval was dus. Mocht het nogmaals niet lukken maak dan graag even een diagnose.
Hallo Frank N.
In het menu "Instellingen kamer" --> (kies kamer) --> "Geavanceerde kamer" --> "Wifi".
Hier staan de linker speaker (L) en rechter speaker (R).
R is aangesloten met kabel, en vinkje staat bij "Wifi uitschakelen".
L is niet met een kabel aangesloten, en vinkje staat bij "Wifi inschakelen". Het is hiet niet mogelijk om het vinkje bij "Wifi uitschakelen" te zetten, omdat er geen kabel is aangesloten.

Ik kan het dus niet eens zijn met je opmerking "Het lijkt erop dat dat niet het geval was dus".

Nieuwe diagnose is verstuurd. Nummertje 996671848
Toch maar gebeld met de helpdesk.
Om de wifi-instellingen te kunnen wissen, moet voor beide speakers "Wifi inschakelen" aangevinkt zijn.

Daarna getest of Spotify kon verbinden met sonos, en jawel, gelukt :8
Hoewel het daarna nog een minuutje of meer duurde voordat ook daadwerkelijk spotify muziek doorkwam....

Nu heb ik ook Links en Rechts verwisseld en alles loopt weer gesmeerd.

Dank voor de hulp!!