Vraag

Spotify hapert op meerdere speakers

  • 28 May 2020
  • 6 reacties
  • 540 Bekeken

Ik heb al ongeveer een jaar de volgende problemen.

Een stuk of 8 Sonos Play:1 speakers, soundbar en subwoofer aangeschaft voor in een nieuwe woning. Eerste weken veel plezier van gehad. Daarna haperde Spotify steeds met het afspelen van muziek in een groep. Speakers starten/stoppen willekeurig. Ik woon in een appartement/split level woning van 60m2. Het is min of meer één grote  open ruimte. Na verschillende belletjes met de Sonos klanten service kwam men het verhaal dat er teveel interferentie was en dat het wifi netwerk niet in orde was. 

Daaropvolgend een Ubiquiti UniFi netwerk op laten tuigen in de woning. Door de gehele woning perfect bereik, met telefoons/laptops/iPads. Spotify blijft haperen met het afspelen van speakers in een groep. 

Alle speakers zijn met het wifi netwerk verbonden, de achterspeakers en subwoofer met de soundbar. Vervolgens op advies van Sonos klantenservice een Sonos boost aangeschaft omdat dit de problemen mogelijk zou oplossen. Alle speakers opnieuw ingesteld en wederom dezelfde problemen. 

Na meerdere belletjes blijft men herhaaldelijk zeggen dat de speakers interferentie hebben. De problemen doen zich niet voor met radio. 

Uiteindelijk i.o.m. de winkel waar het is aangeschaft alle UniFi instellingen nog eens nagelopen. Alles zit netjes op het 2.4GHZ netwerk en het netwerk is niet overbelast. 

Toen heb ik het een paar maanden laten zitten omdat ik er wel klaar mee was. Toen heb ik nog eens met Sonos gebeld en toen kwamen ze met het verhaal dat het afspelen van Spotify met meer dan 4 speakers een probleem zou zijn.

Nu heb ik een aantal vrienden die vergelijkbare of veel grotere woningen hebben, en totaal geen problemen hebben met het groeperen van meer dan 4 speakers of het afspelen van muziek. 

De retailer waar het is aangeschaft heeft toen nog contact gehad met Sonos en die kwamen met het verhaal dat er een serie Play:1’s is waar problemen mee zijn. Vervolgens zijn alle speakers vervangen door de nieuwe Sonos One’s omdat de wifi van deze units een stuk beter zijn. 

Het geheel heeft toen drie weken zonder problemen gewerkt, ook met Spotify. Na de derde week zijn de problemen weer begonnen. Exact dezelfde problemen als voorheen. 

Ik heb al een ander modem van mijn provider (xs4all) gekregen. Ook zonder resultaat. Ik neig er nu toch naar het hele zaakje in te pakken en in te ruilen voor een systeem dat wel goed werkt. Een vieze tegenvaller voor een aanschaf van ± 3000 euro. De Sonos klantenservice wijst je van het kastje naar de muur. 


Diagnose id: 258854013

Wie kan me helpen en heeft vergelijkbare ervaringen? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

mmmm ik lees nergens dat je het systeem op het eigen Sonosnet hebt getest.

Ook het verhaal van het groeperen van 4 speakers of meer met Spotify problemen, heb ik nog nooit gehoord.
Ik volg deze draad met veel aandacht.

 

Het systeem was oorspronkelijk via Sonos net gekoppeld maar dat was geen succes. Ik kreeg toen het advies om alle speakers zoveel mogelijk draadloos aan te sluiten en met meerdere wifi punten te werken. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik help je graag verder met dit probleem, hiervoor zou ik eerst de notities van mijn collega’s willen doornemen. Heb je een referentienummer ontvangen per email? Ik kan geen cases vinden onder het emailadres dat je hier gebruikt of voor je Sonos-installatie.

Reputatie 6
Badge +3

Je Unifi, ik neem aan dat dit AP`s zijn…..hoe zijn deze aangesloten ? Zijn die allemaal apart Ethernet bekabeld naar je router of gebruik je de Wireless Uploading modus, maw de Mesh functionaliteit die Unifi heeft ?

 

Daarnaast heb je het ook over een Sonos Boost, is die nog aangesloten en zo ja hoe ?

Badge +1

Same here…. Waardeloos product!

 

Reputatie 5
Badge +3

Same here…. Waardeloos product!

 

Ik vind het jammer dat je zo’n slechte ervaring hebt met het product. Ik zie ook dat je redelijk veel berichten hierover op het forum hebt gepost. Echter vind ik geen cases tegen dat je telefonisch of per chat contact hebt gezocht wanneer ik zoek op het emailadres dat je hier op het forum gebruikt en voor je Sonos systeem.

Hierom raad ik je aan contact op te nemen via een van deze twee kanalen. Op de community is Sonos zelf niet meer heel actief. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Mijn hoop is dat we dit snel kunnen oplossen!