Beantwoord

Spotify family werkt niet met Sonos

  • 20 September 2018
  • 15 reacties
  • 4942 Bekeken

Wij hebben een Spotify familie abonnement. 6 accounts, voor elk familielid 1.
Het blijkt dat wij elkaar in de weg zitten. Op het moment dat familielid A thuis via Sonos zijn muziek afspeelt en familielid B onderweg via 4G zijn spotifyapp start op zijn android telefoon, dan klapt Sonos er thuis uit.
De diagnose zegt:
"Afspelen van Spotify is gestopt omdat afspelen is gestart vanuit een andere kamer of vanaf een ander apparaat. Spotify beperkt het aantal gelijktijdige audiostreams waar je toegang toe hebt via de service"

Laat ik nou denken dat het juist de bedoeling is van het family account dat je gelijktijdig toegang hebt tot spotify? Via de spotify app gaat dat altijd prima. Sonos lijkt hier niet goed mee om te gaan.
Heeft iemand een tip? Wat doe ik fout?
icon

Beste antwoord door Tim S 4 October 2018, 16:58

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb het thuis ook, zou gewoon moeten werken. Als het goed is heb je 1 Spotify account aan de Sonos gekoppeld. Dus als je familieleden hun eigen Spotify account (dus niet het aan de Sonos gekoppelde account) gebruiken voor de Spotify app moet het goed gaan.
Patricw. Dank dat was net de info die ik nodig had. Wat blijkbaar niet lekker werkt is om alle 6 familieleden als gebruiker op de sonosomgeving aan te melden. Ik heb dat aantal teruggebracht tot 1 gebruiker op de sonosomgeving (degene die spotify het minst gebruikt) en het werkt. Super!
Reputatie 7
Badge +2
Iedereen kan zijn eigen account aan Sonos toevoegen.
Als je via Bladeren onderin, op Spotify drukt, zul je midden boven in zien welk account je in gebruik neemt.
Hier zou je dus kunnen schakelen tussen de gebruikers, en is het aan te raden dat iemand zijn eigen account in gebruik neemt.

Patricw. Dank dat was net de info die ik nodig had. Wat blijkbaar niet lekker werkt is om alle 6 familieleden als gebruiker op de sonosomgeving aan te melden. Ik heb dat aantal teruggebracht tot 1 gebruiker op de sonosomgeving (degene die spotify het minst gebruikt) en het werkt. Super!

Dat is inderdaad wat werkt. Ik heb nog een spotify account over (heb een kleinere familie) en een spotify account aangemaakt die alleen op sonos is aangemeld.

Ik blijf het gek vinden dat andere spotify gebruikers die aangemeld zijn, problemen opleveren terwijl ze niet actief zijn. Er kan er maar één actief zijn en toch leveren de gebruikers die niet actief zijn de genoemde problemen.Het schakelen tussen accounts:

Iedereen kan zijn eigen account aan Sonos toevoegen.
Als je via Bladeren onderin, op Spotify drukt, zul je midden boven in zien welk account je in gebruik neemt.
Hier zou je dus kunnen schakelen tussen de gebruikers, en is het aan te raden dat iemand zijn eigen account in gebruik neemt.

wat Tim suggereert lost op dit moment het probleem niet op.

Reputatie 5
Badge +3

wat Tim suggereert lost op dit moment het probleem niet op.

Kun je beschrijven wat je probleem exact is?

Het probleem trad op als er meerdere Spotify accounts waren aangemeld op de Sonos.

Als 1 van de Spotify accounts dan op een ander apparaat gebruikt werd (b.v.telefoon) stopte het afspelen op de Sonos. Het maakte daarbij niet uit welke Spotify account op de Sonos actief was. Dus Spotify accounts A, B en C aangemeld op Sonos en A actief; Sonos speelt Spotify/Sonos lijst, terwijl A op Sonos actief is . B die eerder op Sonos aangemeld en actief was speelt Spotify op telefoon: Sonos van A stopt!

Pas nadat ik de Spotify account B (en C) die het probleem veroorzaakte uit de Sonos verwijderd had, trad het probleem niet meer op.

Het goede nieuws is dat nadat ik de Spotify accounts weer had toegevoegd het probleem niet terug kwam.

Beste Sonos,

Hebben jullie het Spotify probleem al opgelost? Ook hier blijven we problemen ondervinden wanneer we meerdere Spotify accounts willen koppelen aan eenzelfde Sonossysteem.
Geluidskwaliteit is super, het gebruiksgemak van de app is echt ondermaats…

Gr
Lukas

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk niet dat er een probleem met spotify is. Je reageert op een bericht van 1 jaar terug waar diegene al zegt dat het opgelost is door te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Wanneer er problemen zouden zijn dan stond het hier vol met opmerkingen.

indien je het niet voor elkaar krijgt dan zou ik, op een werkdag, telefonisch of via de chat, even contact opnemen met Sonos. Dit is een gebruikersforum waar Sonos slechts sporadisch meeleest. 

Reputatie 6
Badge +3

Welke problemen met meerdere accounts ? Ik heb er hier 5 in Sonos en het werkt prima. De Sonos App kun je wat van vinden, dat doe ik ook maar dat gaat niet veranderen. Als ik een playlist opzet of een album dan gebruik ik de Sonos App. Wil je echter wat meer zoeken en spelen met de wachtrij, dan voldoet de App voor mij ook niet en wijk ik uit naar Spotify Connect, dat werkt dan weer prachtig.

Reputatie 7

@Lukas1234 Als je aangeeft welke problemen je ondervindt, kun je misschien zelfs op het forum geholpen worden.

@Lukas1234 Als je aangeeft welke problemen je ondervindt, kun je misschien zelfs op het forum geholpen worden.

Hoi 106 Rally,

Ik heb hetzelfde probleem als hier boven beschreven. maar kom er niet goed uit. Ik ben een leek op dit gebied vandaar misschien. Het volgende is het geval. Ik heb een spotify account voor familie. 4 gebruiken er spotify. Als ik aan het wandelen ben luister ik naar spotify, als op het zelfde moment mijn vrouw spotify wil afspelen via sonos ( dat doet zij via de sonos app; kiest voor spotify) dan houdt bij mij spotify op. en kan mijn vrouw luisteren. als ik weer op play druk stopt spotify bij haar (je snapt dat dit de eerste keer hilarisch was en ook tot wat irritatie ging leiden). Nu heb ik het volgende gecontroleerd in haar app of uitgeprobeerd.

  • Zij speelt spotify af via haar eigen spotify account.
  • De sonos staat op mijn account (volgens mij kan zij geen “eigen” sonos account gebruiken). 
  • Als we alle twee spotify afspelen via de spotify app op bijvoorbeeld koptelefoon (dus niet koppelen met Sonos) is er niets aan de hand. 

Hoor graag wat ik verkeerd doe.

Reputatie 6
Badge +3

Als je Spotify Family hebt, kun je alle accounts apart toevoegen in Sonos. Vervolgens kun je kiezen mbv een keuzemenu met welke account je wilt spelen zodat je elkaar niet in de weg zit.

Je moet inloggen met een v/d accounts die nog niet op Sonos zit in de Spotify App en vervolgens in de Sonos App de spotify service weer toevoegen, dan de volgende etc.

 

Als je Spotify Family hebt, kun je alle accounts apart toevoegen in Sonos. Vervolgens kun je kiezen mbv een keuzemenu met welke account je wilt spelen zodat je elkaar niet in de weg zit.

Je moet inloggen met een v/d accounts die nog niet op Sonos zit in de Spotify App en vervolgens in de Sonos App de spotify service weer toevoegen, dan de volgende etc.

 

dank voor je snelle reactie. ik ga dat vandaag uit te proberen. Ik heb in elk geval gevonden waar ik e.e.a. kan instellen...dus dat is alweer meegenomen ..fijne dag!

Reputatie 7

Kleine toevoeging: als jij als laatste op een speaker Spotify hebt gebruikt en je vrouw start met spelen via de knop op de speaker, gebruikt ze toch jouw account. De speaker onthoudt hetlaatst gebuikte account.

Kleine toevoeging: als jij als laatste op een speaker Spotify hebt gebruikt en je vrouw start met spelen via de knop op de speaker, gebruikt ze toch jouw account. De speaker onthoudt hetlaatst gebuikte account.

Dank! het werkt weer naar behoren. groet

Reageer