Spotify family - Spotify in de auto - en Spotify op de Sonos

  • 21 September 2018
  • 2 reacties
  • 646 Bekeken

Aangezien ik gillend gek werd van het niet kunnen achterhalen hoe dit precies in te richten kan ik me voorstellen dat ook vele anderen hier nog steeds mee lopen te tobben. Diverse forums en diverse zoekopdrachten brachten me niet de oplossing. Inmiddels ben ik eruit door het lezen van een Spotify topic waar iets uitgelegd werd over hoe een extra family account dient te worden aangemaakt.

Laat ik allereerst beginnen met uit te leggen wat mijn probleem was:

Regelmatig stream ik via Spotify muziek in de auto. Dit gaat altijd goed totdat iemand anders in huis muziek wil spelen via de Sonos. Dan pakt die ander in huis dus blijkbaar mijn account over. Conclusie: Zowel het gebruikte Spotify account in de auto als het account op de Sonos zijn hetzelfde. De oplossing zou een extra family account moeten worden voor de Sonos omgeving.

Na meerdere pogingen om een Spotify account aan te maken heb ik voor de zoveelste keer de hoop opgegeven. De uitnodiging versturen naar de nieuwe (Sonos) gebruiker die wordt toegevoegd aan het family account lukt nog wel echter blijft het account een light variant waardoor ik de koppeling in Sonos niet kan maken.

Inmiddels zijn we een stukje wijzer geworden. De truuk zit 'm in het feit dat je met het Spotify hoofdaccount uitgelogd moet zijn op de pagina van Spotify. Zodra je dan in de welkomst email (die wordt verstuurd vanuit het Family account) op de button " Uitnodiging accepteren" drukt dan kom je direct in het instellingen menu van het nieuwe Spotify account terecht waardoor het nieuwe account wordt geactiveerd.

Dit nieuwe account (bijv. ' Spotify thuis' ) kun je vervolgens in de Sonos omgeving koppelen onder Instellingen - Services.

Het resultaat is dat de Sonos nu altijd het Spotify account: 'Spotify thuis' gebruikt en ik in de auto gewoon mijn Spotify hoofdaccount blijf gebruiken zonder dat dit elkaar bijt. Je hoeft dus niet (zoals in veel andere topics wordt beschreven) meerdere accounts te koppelen in de Sonos instellingen. 1 account is genoeg zolang je de muziek maar speelt vanuit de Sonos omgeving zelf. Zodra je vanuit jouw eigen Spotify account (of meerdere accounts) naar de Sonos wil gaan streamen dan dien je uiteraard die accounts ook in de Sonos instellingen te configureren en te selecteren indien je die wil gaan gebruiken. Deze methode lijkt me echter iets omslachtiger.

Succes!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Goed stuk!

1 opmerking. Als je vanuit een ander Spotify account muziek naar de Sonos wilt streamen hoef je dat account niet te koppelen maar kun je naar mijn mening beter streamen vanuit je Spotify app. Dat werkt, bij mij in ieder geval, probleemloos.
Reputatie 5
Badge +3
Als je een family account hebt, waarom maak je de Sonos dan geen hoofdaccount en hang je de rest eronder?? (je familieleden)
Zo heb ik het iig ingericht en werkt feilloos, nooit last van "andere" die het account overnemen.
Maar als het zo werkt voor je....niets meer aan doen :-):D