Beantwoord

Spotify 'Autoplay' / Sonos-Spotify-LastFM

  • 5 December 2020
  • 5 reacties
  • 450 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi!

Ik heb sinds kort mijn eerste setje Sonos-speakers en ben blij met de geluidskwaliteit, maar minder blij met de software. Met 2 problemen heb ik jullie hulp nodig. Voor beide problemen geldt dat ik zeker niet de 1e ben die ze ervaart, als ik zo zoek op Google, maar voor geen van beide ben ik een werkende oplossing tegengekomen. Maar jullie kunnen me vast helpen!

(1) de optie ‘Autoplay’ van Spotify, dus het automatisch afspelen van vergelijkbare muziek nadat je playlist of album is afgelopen, werkt niet meer sinds ik Sonos gebruik. De optie staat wel aan in de Spotify-apps (Windows en Android). Hoe los ik dit op?

(2) al bijna 14 jaar ‘scrobbel’ ik mijn muziek met Last.FM, maar sinds ik Sonos-speakers heb gaat dit met Spotify niet meer goed. ‘Live’ wordt er helemaal niets gescrobbeld, sóms verschijnt er wel ineens achteraf een reeks scrobbels op Last.FM. Maar zo hoort het niet te werken. Ik weet dat Last.FM zowel in Spotify als in de Sonos-app aangezet kan worden en heb dat in allerlei varianten geprobeerd (aan in allebei, aan in alleen Spotify, aan in alleen Sonos) maar het scrobbelen werkt op geen enkele manier zoals het moet. Speel ik mijn muziek niet via Sonos maar via de laptopspeakers of telefoon, dan gaat het scrobbelen prima. Het is dus echt een Sonos-probleem (zie ook: https://en.community.sonos.com/music-services-and-sources-228994/last-fm-no-scrobble-6829562 - maar daar geen oplossing helaas). Weet iemand hier dé oplossing voor? (Dat zou heel veel Last.FM-freaks met Spotify en Sonos blij maken denk ik!)

Alvast veel dank!

icon

Beste antwoord door Groenman 9 December 2020, 20:22

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Niemand?

Reputatie 7

Geen oplossing, maar beide zaken die jij aanduidt zijn mogelijke niet de schuld van Sonos, maar van Spotify en Last.fm. Sonos stelt een API beschikbaar, de aanbieders doen het programmeerwerk.

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt, maar dat is inderdaad geen oplossing. Wie de 'schuld' heeft vind ik niet interessant. Maar beide zaken werken perfect zolang ik maar niet via Sonos luister. Dus... 

Reputatie 7

Tja. Je zou je beklag ook eens bij Sonos en Last.fm kunnen doen.

Reputatie 2
Badge +1

Ja, dat kan en is gedaan, maar het probleem ligt dus bij Sonos.