Speelt nummer niet volledig af + volume verandert ineens


Badge
1e probleem:
Al tweemaal gemerkt intussen dat Sonos Play niet elk nummer helemaal afspeelt... zeer vervelend! Laatste nummer was eentje dat gewoon op de iPhone stond (dus geen spotify). Vorige keer was het eentje vanop de NAS (WD MyCloud).
2e probleem:
Plots stelt de sonos soms het geluid bij in het misden van een nummer...

Op welke moment moet ik een diagnose verzenden??

Hopelijk worden deze problemen opgelost want heb intussen 5(!!!) Sonos play toestellen en kost een bom geld!
Bedankt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Stuur een diagnose in nadat het probleem zich voordoet, post het bevestigings nummer hier of neem telefonisch contact met ons op zodat je direct van feedback kunnen voorzien.
Badge
Alweer stopt plots een nummer dat op mijn iphone staat en ik via sonos play afspeelde. Breekt gewoon nummer af en begint het volgende nummer... zie foto voor diagnose...
Badge
En nog maar eens... in dezelfde minuut nog wel...
Reputatie 7
Badge +2
Zie dat er redelijk wat wifi storing zit op het draadloos kanaal 6 waar je Sonos installatie nu op staat.
Zou je willen kijken of kanaal 1 ot 11 het beter doet?
Draadloos SonosNet kan je aanpassen via Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Indien op kanaal 1 er problemen zijn, graag een nieuwe diagnose aanmaken om daarna naar 11 over te schakelen.
Als op 11 ook problemen zijn, ook hier een diagnose van maken.
Zie dan graag de 2 diagnoses tegemoet.
Badge
Nog steeds problemen zowel op kanaal 1 als 11... is niet bij alle albums... was steeds bij hetzelfde album via de NAS.
Reputatie 7
Badge +2
1e bijlage is van kanaal 11, waar ik helaas nog steeds veel storing op zie.
2e bijlage is van kanaal 6, die je me al eerder had gegegeven.
Wil je eigenlijk verzoeken de Ziggo modem, je mogelijke wifi versterkers, NAS drive, en Sonos ( 5 componenten ) uit en aan te zetten ( 10 seconden stroomloos is voldoende )
Daarna graag opnieuw testen.
Ben tevens benieuwd of je het probleem ook zou ervaren als je de muziek alleen af laat spelen door de bekabelde Play:5 speaker. ( dus niet groeperen of naar andere speakers streamen )
Beste, ik heb ook telkent hetzelfde probleem. Muziek van de iphone streamen en hij verspringt regelmatig van nummer ookal is dit nog niet gedaan. Sonos is aangesloten vie vaste utp kabel.
Reputatie 7
Badge +2
Beste, ik heb ook telkent hetzelfde probleem. Muziek van de iphone streamen en hij verspringt regelmatig van nummer ookal is dit nog niet gedaan. Sonos is aangesloten vie vaste utp kabel.
Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je iphone of ipad in slaap valt.
Dan is deze helaas via de wifi niet goed te benaderen, de wifi chip van een ios toestel werkt niet volledig om stroom te besparen.
Zet de slaapstand van het toestel eens uit om te zien of de muziek dan door blijft spelen.
Bedankt voor de tip ik probeer dit zeker en vast!
Beste, ik heb ook telkent hetzelfde probleem. Muziek van de iphone streamen en hij verspringt regelmatig van nummer ookal is dit nog niet gedaan. Sonos is aangesloten vie vaste utp kabel.

Ik heb hetzelfde probleem alleen geen Iphone maar Android en de mijne zit wel op de wifi. Wat is de oplossing?
Reputatie 7
Badge +2
Beste, ik heb ook telkent hetzelfde probleem. Muziek van de iphone streamen en hij verspringt regelmatig van nummer ookal is dit nog niet gedaan. Sonos is aangesloten vie vaste utp kabel.

Ik heb hetzelfde probleem alleen geen Iphone maar Android en de mijne zit wel op de wifi. Wat is de oplossing?

Geen idee, zullen we moeten onderzoeken.

Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.

Verneem ook graag op welke kamer/groep u het probleem meemaakt mocht u meerdere kamers/groepen in huis hebben.
Beste, ik heb ook telkent hetzelfde probleem. Muziek van de iphone streamen en hij verspringt regelmatig van nummer ookal is dit nog niet gedaan. Sonos is aangesloten vie vaste utp kabel.

Ik heb hetzelfde probleem alleen geen Iphone maar Android en de mijne zit wel op de wifi. Wat is de oplossing?

Geen idee, zullen we moeten onderzoeken.

Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.

Verneem ook graag op welke kamer/groep u het probleem meemaakt mocht u meerdere kamers/groepen in huis hebben.


Ik heb maar een groep en het doet zich voor in de "eetkamer"

Reputatie 7
Badge +2
De diagnose komt corrupt binnen, ik kan deze daarom helaas niet inzien.
Dit geeft mij meteen de conclusie dat er iets in het netwerk niet goed gaat waardoor Sonos zijn informatie niet goed het internet op verzonden krijgt.
Wil je verzoeken om het gehele netwerk opnieuw op te start, dus de modem, mogelijke extra routers en wifi versterkers, en de gehele Sonos installatie. (incl mogelijk bedrade Sonos Bridge of Boost)
Dit zou mogelijk het hele probleem al kunnen doen oplossen, maar als de problemen toch stand houden, wil ik je verzoeken weer een nieuwe diagnose aan te maken, maar het liefst deze aan te maken binnen 20 minuten nadat je het probleem zou ervaren.
Graag zie ik dit nummer dan terug gekoppeld in uw email.
Het zou dus goed kunnen zijn dat het probleem zich na het herstarten van apparatuur niet meer voordoet, en ik geen diagnose ga ontvangen.
In dat optiek ga ik je uiteraard veel plezier wensen van het systeem, en mochten er zich weer problemen voordoen, dan vernemen we dit uiteraard graag.
Beste Tim, meerdere keren alles opnieuw ingesteld maar hij hetzelfde probleem blijft zich maar herhalen. Zojuist een diagnose gestuurd. Weet je hoe ik dit het beste kan verhelpen?

Reputatie 7
Badge +2
Je wifi verbinding is het ene moment prima, om het volgende moment opeens zware storing te ervaren.
Dit zorgt ervoor dat de Spotify niet goed kan bufferen, waardoor op gegeven moment de muziek zou uitvallen.
Mogelijk dat het draadloos kanaal van je Ziggo modem aanpassen een oplossing zou bieden, nu staat de modem op kanaal 1 uit te zenden, misschien dat kanaal 6 of 11 beter zijn werk doen in jou huishouden.