Beantwoord

Sonos verliest verbinding Spotify

  • 31 May 2018
  • 8 reacties
  • 850 Bekeken

Help, sonos verliest telkens verbining met Spotify en happerd heel erg bij radio.
Bevestigingsnummer: 957247257
icon

Beste antwoord door Ryan A 21 June 2018, 14:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De diagnose komt corrupt binnen, ik kan deze daarom helaas niet inzien.
Dit geeft mij meteen de conclusie dat er iets in het netwerk niet goed gaat waardoor Sonos zijn informatie niet goed het internet op verzonden krijgt.
Wil je verzoeken om het gehele netwerk opnieuw op te start, dus de modem, mogelijke extra routers en wifi versterkers, en de gehele Sonos installatie. (incl mogelijk bedrade Sonos Bridge of Boost)
Dit zou mogelijk het hele probleem al kunnen doen oplossen, maar als de problemen toch stand houden, wil ik je verzoeken weer een nieuwe diagnose aan te maken, maar het liefst deze aan te maken binnen 20 minuten nadat je het probleem zou ervaren.
Graag zie ik dit nummer dan terug gekoppeld in uw email.
Het zou dus goed kunnen zijn dat het probleem zich na het herstarten van apparatuur niet meer voordoet, en ik geen diagnose ga ontvangen.
In dat optiek ga ik je uiteraard veel plezier wensen van het systeem, en mochten er zich weer problemen voordoen, dan vernemen we dit uiteraard graag.
Hoi Tim,

Het ging enkele dagen goed, maar nu alweer 2 dagen problemen.
Zie hier het nieuwe bevestigngsnummer: 1257803186

Ter info:
Voor mijn gevoel zit het probleem in de router/acces point.
Beneden heb ik Telfort modem, Sonos boxen die daarop zitten (2) werken prima sinds de laatste reset enkele dagen geleden. Boven heb ik een acces point staan van Linksys deze krijgt het netwerk door via het stroom netwerk door zo'n speciaal kastje zeg maar. Telkens werkt het even waarna de box gewoon uitvalt en verdwijnt van het netwerk. Soms komt die nog wel terug, maar meestal niet.
Reputatie 7
Badge +2
Wat voor wifi zend de access point uit?
Sonos staat namelijk met de VGV wifi in contact, en zie deze maar 1x in de lucht verschijnen, de wifi versterker zou dus een andere wifi-naam moeten hebben.
Ik wil je tevens verzoeken een diagnose in te sturen aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Kan alleen van de laatste 20 minuten zien hoe de wifi werkt, en het probleem deed zich 1.5 uur eerder voor na het aanmaken van de diagnose.
Het accespoint zend uit: wifi SSID: Linksys
Raar van de diagnose want ik kende de 20 minuten regel, maar hierbij opnieuw een nieuwe hopelijk zit het er nu wel bij.
1757098101

Aanvullende informatie:
Als ik fysiek op de play knop van de sonos box druk, maakt die verbinding en krijg ik muziek.
Dit valt dan na enkele minuten weer weg (5/15 minuten).
Voor mijn gevoel zit er dus echt iets in de router niet goed qua instellingen aangezien de andere bijna perfect werken.
Alleen heb ik geen idee hoe wie wat waar ik dit moet zoeken.
De ene dag werkt het prima, de andere dag is het om gek van te worden...HELP! 😉
Hoi Tim!

Ik heb gisteren uren lopen knutselen om e.e.a. beter te maken en met redelijk succes.
Ik heb het acces point boven precies dezelfde SSID en wachtwoord gegeven als de modem van Telfort.
Hierdoor draait de sonos box die problemen (had) nu een stuk beter/stabieler. JHEE!

MAAR, nieuw probleem... Als ik op de modem beneden zit zie ik de boxen woonkamer (1) en Badkamer (2). Zit ik op het accespoint dan zie ik Badkamer (2) en Kantoor (3). Alle boxen werken, ik kan ze zelfs (door mezelf te verplaatsen) alle 3 iets anders laten afspelen. Maar ik kan ze dus niet alle 3 groeperen, max 2 in de 2 verschillende samenstellingen zoals beschreven.

Ik heb 2 nieuwe diagnoses gemaakt ben benieuwd wat je ziet:
Modem telfort: 490758117
Acces point: 294627373
Reputatie 5
Badge +2
Dit gaat helaas niet werken omdat de woonkamer op een ander wifi punt zit. Kan je de woonkamer bekabelen met de router? Zodat we Sonos op het Sonosnet laten werken.
Hi,

Bekabelen beneden gaat hem niet worden.
Hooguit dat ik box 3 kan bekabelen als ik een ander acces point koop.
Is er geen andere oplossing? Want 25/50% van de tijd werkt t nu wel?
Reputatie 5
Badge +2
Je kan een Sonos BOOST nemen om die bekabeld te houden met de hoofdrouter. Ik zou niet willen adviseren om nog een AP te kopen om Sonos daar op te bekabelen.