Vraag

Sonos verlies connectie met spotify

  • 5 December 2015
  • 23 reacties
  • 2833 Bekeken

Sinds een aantal weken wordt constant de verbinding met Spotify op de Sonos verbroken. Opnieuw instellen van Spotify en/of updaten van Sonos heeft geen enkel effect gehad.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

23 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Sinds een aantal weken wordt constant de verbinding met Spotify op de Sonos verbroken. Opnieuw instellen van Spotify en/of updaten van Sonos heeft geen enkel effect gehad.

Vervelend dat de onderbreking zich aan houden, zou je voor mij een diagnose willen insturen en het bevestigings nummer deze hier posten. Ook zou ik nog het volgende willen weten: wie is je internet providor en wat voor router heb je?
Ik heb dit probleem ook.
Heb een restaurant en heb voor sonos gekozen qua ampli's en Klipsch wat betreft speakers.
Mijn config sinds 3 weken:
4 x connect:amp in groep en bedraad met de laatste nieuwe Linksys router (weet het type niet van buiten maar die met de grote antennes) en van voor in het resto een repeater van hetzelfde merk.
Ik bedien de muziek meestal via een pc met de app van sonos en de pc is tevens ook verbonden via lijn in met één van de amps voor het geval ik rechtstreeks via de spotify app wil werken wat ook lukt. sinds enkele dagen valt de verbinding weg en stottert het geluid als ik via de sonos app werk, schakel ik over naar spotify via line in dan werkt het wel :-/
Wat zou het kunnen zijn ?
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb dit probleem ook.
Heb een restaurant en heb voor sonos gekozen qua ampli's en Klipsch wat betreft speakers.
Mijn config sinds 3 weken:
4 x connect:amp in groep en bedraad met de laatste nieuwe Linksys router (weet het type niet van buiten maar die met de grote antennes) en van voor in het resto een repeater van hetzelfde merk.
Ik bedien de muziek meestal via een pc met de app van sonos en de pc is tevens ook verbonden via lijn in met één van de amps voor het geval ik rechtstreeks via de spotify app wil werken wat ook lukt. sinds enkele dagen valt de verbinding weg en stottert het geluid als ik via de sonos app werk, schakel ik over naar spotify via line in dan werkt het wel :-/
Wat zou het kunnen zijn ?


Bij welke internet provider zit je? Zou je voor mij een diagnose in willen sturen en het diagnose nummer terug willen koppen hier. Maak wel een diagnose nadat het probleem zich voordoet zodat wij de meldingen kunnen uitlezen.
Yup...

Zelfde situatie hier. Gister werkte alles nog prima, vandaag (27/12) ziet mijn SONOS app op zowel mijn iphone 6s als mijn ipad mijn spotifymuziek niet meer.
Spotifydienst verwijderd uit SONOS en weer toegevoegd, maar dat hielp niet.

Idee/suggestie?
Reputatie 5
Badge +2
Yup...

Zelfde situatie hier. Gister werkte alles nog prima, vandaag (27/12) ziet mijn SONOS app op zowel mijn iphone 6s als mijn ipad mijn spotifymuziek niet meer.
Spotifydienst verwijderd uit SONOS en weer toegevoegd, maar dat hielp niet.

Idee/suggestie?


Vreemd dat Spotify verdwenen is, zou je voor mij een diagnose willen insturen en het bevestigings nummer terug willen koppelen. Wellicht dat ik er iets uit kan halen.
Ik heb hetzelfde probleem. Spotify (premium account) speelt muziek een seconde of wat af en houdt er daarna mee op met de melding dat de verbinding verbroken is. Ik zit wat betreft provider bij UPC (nu Ziggo, met Horizon box) in Amsterdam. Voor de rest doet de apparatuur het goed. Geluid van de tv via optische kabel op playbar, surround via sub en 2x play1. Radio streamen gaat ook goed. Staat een Apple airport extreme router in dezelfde kamer, bereik is vol.
Hoe los ik dit op? Moet ik een diagnose sturen?
Badge
ook hier 't zelfde probleem lijkt me. Sonos blijft verbinding met Spotify verliezen. muziek via Spotify app werkt zonder problemen. Sonos speelt ook zonder problemen muziek via netwerk af. Internet verbinding is gemiddeld 190Mbpps.
Reputatie 7
Badge +2
Zie graag een diagnose welke je kunt versturen vanuit Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Graag aanmaken binnen 20 minuten nadat het Spotify probleem zich voordoet.
Badge
ook hier 't zelfde probleem lijkt me. Sonos blijft verbinding met Spotify verliezen. muziek via Spotify app werkt zonder problemen. Sonos speelt ook zonder problemen muziek via netwerk af. Internet verbinding is gemiddeld 190Mbpps. tja heb nu zeker al 30 miniuten geen onderbreking meer gehad, 🙂 Ik houdt het in de gaten en koppel terug.
edit: 1245pm probleem is er weer 😞 onder nr: 7937142 verzonden
Badge
ook hier 't zelfde probleem lijkt me. Sonos blijft verbinding met Spotify verliezen. muziek via Spotify app werkt zonder problemen. Sonos speelt ook zonder problemen muziek via netwerk af. Internet verbinding is gemiddeld 190Mbpps. tja heb nu zeker al 30 miniuten geen onderbreking meer gehad, 🙂 Ik houdt het in de gaten en koppel terug.
edit: 1245pm probleem is er weer 😞 onder nr: 7937142 verzonden

edit1:10-10-17 15:41
Kan 'Castle on the Hill' niet afspelen. Verbinding met Spotify verbroken.
Reputatie 7
Badge +2
Zie je de mogelijkheid de Play:5 met internet kabel op het netwerk aan te sluiten, om te zien of de zelfde problemen zich dan nog voordoen?
Wat heb je nogmeer op je netwerk verbonden zitten?
Modem?Router?switches?wifi versterkers? EoP adapters? ( Ethernet over Power )
Badge
Zie je de mogelijkheid de Play:5 met internet kabel op het netwerk aan te sluiten, om te zien of de zelfde problemen zich dan nog voordoen?
Wat heb je nogmeer op je netwerk verbonden zitten?
Modem?Router?switches?wifi versterkers? EoP adapters? ( Ethernet over Power )
tot voor een paar dagen terug heeft alles gewoon goed gewerkt. zie het probleem eerder bij Sonos en de update...
netwerk is snel genoeg 300 Mbps en via netwerk eigen muziek naar Sonos streamen werkt goed.
Reputatie 7
Badge +2
Zie toch graag of het bedraad aansluiten de Spotify problemen doet oplossen of niet.
Tevens zie ik ook graag antwoord op de vraag mbt netwerk apparatuur.
Badge
Zie toch graag of het bedraad aansluiten de Spotify problemen doet oplossen of niet.
Tevens zie ik ook graag antwoord op de vraag mbt netwerk apparatuur.
heb om 1030u modem uitgezet en na 10 minuten herstart. werkt vanaf herstart weer zoals het voor een paar dagen deed, en draadloos. Weet dat Ziggo bezig is om de snelheid te verhogen mss dat het hiermee te maken heeft !? Als er verandering is laat ik het weten. groeten.
Reputatie 7
Badge +2
De Spotify problemen die zich voordoen heeft meestal te maken met of de internet verbinding of slechte wifi.
Wifi zag er in je diagnoses prima uit, toch wilde ik het bevestigen door de Sonos te bekabelen en zien of de problemen zich voordeden.
Als het zich dan nog voordeed konden we meteen de conclusie trekken dat het met de internet verbinding te maken heeft, of instellingen in de ziggo modem.
Helaas kan de Ziggo modem geen DNS aanpassing doen, vandaar dat we meteen oversprongen naar de bekabelde test.
Ik heb hetzelfde probleem. Diagnosenummer 173624304. Hoor erg graag hoe dit STRUCTUREEL kan worden opgelost!
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb hetzelfde probleem. Diagnosenummer 173624304. Hoor erg graag hoe dit STRUCTUREEL kan worden opgelost!
Raad je aan ons telefonisch te contacteren, je hebt een Connect:Amp bekabeld aangesloten zitten, dus deze zou de best mogelijke verbinding moeten ontvangen.
Waarschijnlijk netwerk gerelateerd als je Spotify problemen hebt.
Heb ook hetzelfde probleem!diagnosenummer 59105726 hopelijk wordt dit snel opgelost....
Reputatie 7
Badge +2
Heb ook hetzelfde probleem!diagnosenummer 59105726 hopelijk wordt dit snel opgelost....
Het Spotify abonnement is geen Premium Abonnement.
Als je zou inloggen op de Spotify website met de gegevens die aan Sonos staan toegevoegd, zul je zien dat er een Free abonnement beschreven staat.
Als er een Premium abonnement beschreven staat, dan betaal je voor een ander account dan het account wat in Sonos opgeslagen zit.
Hier hetzelfde spotify werkt alweer niet via sonos.
en ik heb wel spotify premium.
hier ook, op 3 locaties, wanneer komt er een oplossing via SONOS op deze site??
Ik heb mijn nieuwe beam en play:one's al 2x opnieuw geconfigureerd en ben het nu wel beu.
Heel die zooi met spotify moet opgelost worden.
Was deze week tevreden met mijn aankoop maar dit kan toch niet?

edit: en als het dan eens werkt dan zit er een delay op de spotify app van 10sec terwijl de sonos app direct reageert.
Reputatie 7
Badge +2
Dit topic was van begin dit jaar, niet van de outage die afgelopen zaterdag bij Spotify plaats vond.