Sonos Systeem + Platenspeler


Reputatie 2
Ik wil graag platen afspelen via een oudere Technics platenspeler via mijn sonos systeem.

Is het mogelijk dat ik een versterker aan mijn platenspeler koppel en deze via de televisie laat lopen?

Ik heb op dit moment een Playbar, Sub & 1 Play 1. Vind het een beetje veel geld om een play 5 aan te schaffen voor alleen het platen spelen.

Of is dit de enige optie?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Ik heb m'n twee platenspelers aangesloten via een versterker (en mengpaneel) dmv de sonos connect, gaat prima. Echter is ook dat weer een vrij forse investering.
Heb overigens wel twee play 1's voor het stereo geluid dus geen idee hoe een enkele play 1 klinkt....
Reputatie 2
Ja maar ik wil graag weten of er nog een andere manier is om via het Sonos systeem de platenspeler te laten lopen. Zonder 400-500 euro uit te geven 😉
Reputatie 2
Ik wil graag platen afspelen via een oudere Technics platenspeler via mijn sonos systeem.

Is het mogelijk dat ik een versterker aan mijn platenspeler koppel en deze via de televisie laat lopen?

Ik heb op dit moment een Playbar, Sub & 1 Play 1. Vind het een beetje veel geld om een play 5 aan te schaffen voor alleen het platen spelen.

Of is dit de enige optie?


doel: creeer een 2e toslink aansluiting naar de playbar
overweeg deze optie
koop een losse TOSLINK switch ( bijv deze https://www.conrad.nl/nl/goobay-2-poorten-toslink-switch-zwart-1277929.html ) samen met een analoog naar toslink adapter, ( bijv deze https://www.conrad.nl/nl/speaka-professional-audio-converter-2x-cinch-koppeling-1x-cinch-koppeling-toslink-bus-odt-989151.html )

nog een toslinkl kabeltje erbij bestellen

de rest ( aansluiten)kan je zelf wel invullen dunkt mij

succes

Alex
Reputatie 2
Hallo Alex,

Het is een tijdje geleden maar heb het nu eindelijk aangesloten.

Wat ik ook probeer, ik krjig nog steeds geen geluid uit mijn platen speler. Heb het geinstalleerd zoals je zei maar er komt nog geen geluid uit de boxen. Heb je enig idee wt ik nog meer kan doen?
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb mijn LP's allemaal gedigitaliseerd met mijn laptop (Audacity als software) en daarna lekker afspelen van de NAS. Even werk maar dan heb je ook wat.
Hallo RoySprakel,

Ik ben bezig met hetzelfde probleem. Werkt het inmiddels bij jou?
Reputatie 5
Badge +2
Hoe heb je de playenspeler aangesloten op Sonos? Is dit via een CONNECT?
Ik heb nog niets aangesloten. Ik ben alleen wat opties aan het natrekken. Alex had jou een idee aangereikt om via een audio converter het analoge signaal om te zetten naar een optisch signaal (wat op de Sonos Playbar aangesloten kan worden). Heb jij daar nog iets mee gedaan? Of geprobeerd of het werkt? Ik wil niet geld uitgeven voor een optie die geen resultaat heeft. Vandaar mijn vraag.
Reputatie 5
Badge +2
Je kan inderdaad met converters werken om het aan te sluiten, maar ik moet erbij zeggen dat het in den beginne niet ondersteund is door ons. Je kan het beste naar een speciaalzaak gaan en eventueel vragen om een test setup oid. Zij hebben meer kijk op converters en de werking ervan, ook i.c.m. Sonos.
Ik wil graag platen afspelen via een oudere Technics platenspeler via mijn sonos systeem.

Is het mogelijk dat ik een versterker aan mijn platenspeler koppel en deze via de televisie laat lopen?

Ik heb op dit moment een Playbar, Sub & 1 Play 1. Vind het een beetje veel geld om een play 5 aan te schaffen voor alleen het platen spelen.

Of is dit de enige optie?
Hoi ik heb bij Conrad een Av converter(989151) en Toslinki switch(1395569) besteld ( deze heb je nodig omdat soundbar maar een optiche ingang heeft).
Aangesloten en werkt perfect:
Je doet het volgende: platenspeler verbinden met je versterker zoals altijd.
Av converter aansluiten met Tulpstekker op Tape uitgang van versterker. De Av converter zet signaal om van analoog naar optisch (toslink).
Dan optisch kabel naar switch ingang 2 en tv kabel op ingang 1) op de uitgang sluit je de soundbar aan.
Met de kleine afstandbediening kun je dan schakelen welk geluid je wil horen.
Voordat je gaat bestellen wel ff checken of je nog kabels bij moet bestellen.
Bij mij werkt het prima en hef is mooi om krakende naald geluid via Sonos te horen.
Succes ermee.
https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3599

1. Lp-speler (zonder ingebouwde voorversterker) —> Phono ingang versterker (met standaard RCA kabel)
2. Versterker uitgang Tape (record) —> Connect In
3. Via de app instellingen —> Instellingen Kamer —> Kamer van de Connect: de Connect instellen op Audio-ingang
4. De Connect ‘kamer’ koppelen met je andere ‘kamers’. Play 1, One, Base, Bar

Et Viola! Geen switches en converters gebruikt.
https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3599

1. Lp-speler (zonder ingebouwde voorversterker) —> Phono ingang versterker (met standaard RCA kabel)
2. Versterker uitgang Tape (record) —> Connect In
3. Via de app instellingen —> Instellingen Kamer —> Kamer van de Connect: de Connect instellen op Audio-ingang
4. De Connect ‘kamer’ koppelen met je andere ‘kamers’. Play 1, One, Base, Bar

Et Viola! Geen switches en converters gebruikt.


Hoi Piedabee,
Ik heb exact dezelfde setup zoals jij beschrijft, maar bij mij zit er ½ seconde vertraging tussen de speakers van mijn versterker (connect) en mijn Play:5
Oplossing hiervoor??
Reputatie 5
Badge +2
Hoe is het bij jou aangesloten, zou je hiervan een beschrijving kunnen maken zodat we mee kunnen denken aan de opzet. Kan je controleren of je de audio compressie aan heb staan in de geavanceerde instellingen, zet deze uit als die aanstaat.