Vraag

Sonos Symfonisk stoort spotify


Reputatie 2
Badge

Beste Sonos,

Wij hebben enkele tijd geleden twee Sonos Symfonisk speakers gekocht. Een daarvan staat op een slaapkamer en deze hebben we na wat storingen een tijdje uit gehad. Vanmorgen hebben we hem weer aangezet (stekker in het stopcontact) en binnen een kwartier werd de verbinding met Spotify verbroken. Het kost vervolgens weer enige moeite om Spotify weer geconnect te krijgen.

In onze keuken staat ook een Symfonisk en die lijkt het probleem niet te veroorzaken. 

Kan het door mindere wifi ontvangst komen wellicht?

Diagnostische info : 1346288200

(al gedraaid omdat dit binnen een half uur na de storing moest en ik niet weet wanneer het weer optreedt). 

 

Terwijl ik dit schrijf treedt het weer op...binnen tien minuten na de vorige keer….kan de diagnostische gegevens ook niet verzenden 

Met vriendelijke groet,

Eddie Eijbersen


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 2
Badge

Diagnostische info uiteindelijk gelukt : 1903445301

Reputatie 5
Badge +3

Hi Eddie. Ik zie dat je Bridge erg dicht bij je Playbar staat. We raden het gebruik van een Bridge af omdat het apparaat niet zo sterk is als het signaal dat uit de Playbar komt. Ik zou dan ook enkel je Playbar met een netwerkkabel aansluiten en de Bridge simpelweg van het stroom afhalen.

 

Mocht je hierna een probleem hebben kun je dan nog een diagnose maken en het nummer hier plaatsen?

Reputatie 2
Badge

Beste Sonos / Frank,

 

Ik heb de Playbar direct met een netwerkkabel aangesloten en de Bridge er tussenuit gehaald. Ik had toen (nog/weer) op allen speakers muziek. Ik sluit ook de “Probleem”-Symfonisk aan op de stroom en binnen enkele minuten valt de verbinding (met Spotify) weer weg…

Overigens heb ik dit probleem echt pas sinds de Symfoniks in huis zijn….

Diagnosenummer :1345324809

“Kan geen verbinding maken met Spotify”...

Reputatie 5
Badge +3

Zou je dan eens al je Sonos-apparaten en router uit en aan willen zetten? Mocht dit het probleem niet oplossen, bel dan in. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Reputatie 2
Badge

Beste Frank,

Het uit- en aanzetten van de router en Sonos apparaten heeft niet geholpen. Sindsdien heb ik de Symfoniks op mijn dochters kamer van de stroom gehad (en dus niet meer gebruikt). Al die tijd heb ik geen problemen meer gehad met het afpelen van muziek via Spotify. Vanmorgen heb ik deze speaker weer op het net aangesloten en voila….verbinding met spotify is na enige tijd weg….Het probleem zit hem dus 100% in de Symfoniks die op mijn dochters slaapkamer staat. Een zelfde model staat bij ons in de keuken en is al die tijd gewoon ingeschakeld gebleven en leverde dus geen problemen op. Ik heb diagnostische info verzonden zojuist met nummer 1815343059. Wellicht nu wat meer / anders te zien.

 

Graag jullie reactie.

Reputatie 2
Badge

Nog een aanvulling hierop trouwens : ca 10 minuten nadat ik de betreffende Symfonisk van de stroom had gehaald, kan ik nu weer gewoon Spotify via Sonos afspelen….

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou, zoals Frank aangeeft, even bellen met Sonos.Er is momenteel weinig activiteit vanuit Sonos op dit Forum. 

Beste Eddie Eijbersen, werd uw probleem inmiddels opgelost?

Ik heb namelijk eenzelfde probleem en ben daarom benieuwd naar je antwoord..

Veel succes alleszins 

 

 

Diagnose uitgevoerd binnen 20 minuten : 860450468

Reputatie 2
Badge

Beste HannaDh,

Ik heb nog geen reactie gehad van Sonos ( en helaas nog geen telefonisch contact opgenomen)...

Reputatie 2
Badge

Beste Frank,

Het uit- en aanzetten van de router en Sonos apparaten heeft niet geholpen. Sindsdien heb ik de Symfoniks op mijn dochters kamer van de stroom gehad (en dus niet meer gebruikt). Al die tijd heb ik geen problemen meer gehad met het afpelen van muziek via Spotify. Vanmorgen heb ik deze speaker weer op het net aangesloten en voila….verbinding met spotify is na enige tijd weg….Het probleem zit hem dus 100% in de Symfoniks die op mijn dochters slaapkamer staat. Een zelfde model staat bij ons in de keuken en is al die tijd gewoon ingeschakeld gebleven en leverde dus geen problemen op. Ik heb diagnostische info verzonden zojuist met nummer 1815343059. Wellicht nu wat meer / anders te zien.

 

Graag jullie reactie.

Reputatie 2
Badge

Beste Sonos (part III...),

Het uit- en aanzetten van de router en Sonos apparaten heeft niet geholpen. Sindsdien heb ik de Symfoniks op mijn dochters kamer van de stroom gehad (en dus niet meer gebruikt). Al die tijd heb ik geen problemen meer gehad met het afpelen van muziek via Spotify. Vanmorgen heb ik deze speaker weer op het net aangesloten en voila….verbinding met spotify is na enige tijd weg….Het probleem zit hem dus 100% in de Symfoniks die op mijn dochters slaapkamer staat. Een zelfde model staat bij ons in de keuken en is al die tijd gewoon ingeschakeld gebleven en leverde dus geen problemen op. Ik heb diagnostische info verzonden zojuist met nummer 1815343059. Wellicht nu wat meer / anders te zien.

 

Graag jullie reactie.

Reputatie 7
Badge +3

Sonos kijkt niet meer actie mee op dit forum naar het lijkt. Dus wederom het advies om te bellen.

Heb je de probleem speaker al eens omgeruild met die van de keuken. Kan je uitsluiten of het aan de speaker ligt. Anders deze retourneren naar Ikea.

Reputatie 2
Badge

Ja dat is duidelijk...jammer….Maar het ligt aan de Symfonisk, beide geven na enkele minuten / uren uiteindelijk de storing van het thuisnetwerk.