Beantwoord

Sonos start midden ineens willekeurige muziek te spelen

  • 4 February 2019
  • 1 reactie
  • 593 Bekeken

Vannacht/vanochtend (rond 06:00 uur) werd ik ineens wakker van mijn Sonos One die muziek aan het spelen was. De muziek die aan stond was rap muziek, wat ik nooit luister. Heb het meerdere malen gepauzeerd maar het begon telkens weer te spelen. Ik was uiteindelijk genoodzaakt de stekker eruit te trekken. Vond het maar griezelig.

Misschien heeft iemand toegang tot mijn Spotify of andere muziek services, maar zou graag achterhalen wat de muziekservice is die hiervoor verantwoordelijk is. Dan kan ik het wachtwoord hiervan wijzigen. Kan natuurlijk ook iemand zijn die op mijn wifi zit of toegang heeft tot Alexa. Maar daar zou ik dus graag achter komen. Ik woon overigens alleen.

Diagnose informatie heb ik verzonden, nummer is: 1791686338
icon

Beste antwoord door Tim S 5 February 2019, 10:18

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Ik zie in de diagnose een Huiskamer Sonos One speaker die veel commandos ontvangt vanuit de Spotify app.
Als het om een andere speaker gaat dan zie ik deze helaas niet in de app verschijnen, waarschijnlijk omdat je deze dus uit gezet hebt, ik kan hier dus helaas geen informatie uit halen.
Iemand die toegang heeft tot je wifi, of in het verleden toegang had tot je wifi, en de verbinding met je speaker gelegd heeft met de Spotify app, zal de speaker zichtbaar blijven zien.
Dit hoeft niet perse jou Spotify account te zijn, kan ook diegene z'n eigen Spotify account zijn.
Zou aanraden om je speakers allemaal een keer uit en aan te zetten, maar ook je wifi wachtwoord aan te passen zodat kennisen hier geen toegang meer tot hebben en de verbinding dus ook niet opnieuw kunnen leggen.