Beantwoord

Sonos speakers niet zichtbaar in Spotify app

  • 21 August 2019
  • 18 reacties
  • 2246 Bekeken

Als ik via Spotify muziek wil afspelen op mijn Sonos boxen, lukt dat niet via mijn iPhone XS, de speakers worden niet zichtbaar in de app.
Echter als ik via mijn iPad een speaker wil selecteren op Spotify, kan dat wel gewoon.

Via de Sonos app werkt het wel gewoon op mijn iPhone XS, maar ik gebruik veel liever de manier vanuit Spotify.

Ik heb gebeld met de klantenservice. Die gaven aan dat het de nieuwe update is, en dat het vanaf de toekomst helemaal niet meer mogelijk is om vanuit de Spotify app de speakers te bedienen.
Klopt dit? Dat lijkt me namelijk heel onlogisch.

Ik heb het hele systeem al gereset en opnieuw ingesteld. Ook heb ik al geprobeerd Spotify te verwijderen in de Sonos app en opnieuw toe te voegen. Heeft beiden niet gewerkt.

Help!
icon

Beste antwoord door Tim S 23 September 2019, 10:08

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb gebeld met de klantenservice. Die gaven aan dat het de nieuwe update is, en dat het vanaf de toekomst helemaal niet meer mogelijk is om vanuit de Spotify app de speakers te bedienen.
Klopt dit? Dat lijkt me namelijk heel onlogisch.


Dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Wellicht waren ze in de war met het stoppen van de mogelijkheid om bestanden af te spelen die op de iPhone/iPad zelf staan? Over het stoppen van de Spotify Connect mogelijkheid is nooit iets gecommuniceerd, en dat zou mogelijk nog groter/controversiëler nieuws zijn dan het iDevice verhaal.

Met betrekking tot je probleem kan ik weinig zinnigs zeggen, omdat het voor mij redelijk ondoorzichtig is hoe deze functie werkt en wat de oorzaak kan zijn. Hopelijk kan een Sonos medewerker hier iets meer over zeggen.
Dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Wellicht waren ze in de war met het stoppen van de mogelijkheid om bestanden af te spelen die op de iPhone/iPad zelf staan? Over het stoppen van de Spotify Connect mogelijkheid is nooit iets gecommuniceerd.


Exact, dat lijkt mij ook nogal raar. Ik kreeg ook de indruk aan de telefoon dat ze me zo snel mogelijk wilde afwimpelen. Goeie service..

In ieder geval bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +2
Als je onze support afdeling gesproken hebt, en er zou specifiek aangekaart zijn dat het besturen van Sonos vanuit de Spotify app niet mogelijk (meer) zou zijn, dan heeft diegene je inderdaad van de verkeerde informatie voorzien.
Weet niet hoe het gesprek verlopen is, maar denk dat mijn collega in gedachte was met de "muziek van deze IPhone/IPad" functie.

Omtrent je probleem.
De Spotify app moet gewoon de Sonos kunnen besturen.
Het feit dat een andere telefoon/tablet de Sonos speakers wel kan zien en aansturen, laat zien dat Sonos zich beschikbaar zou stellen.
Mijn eerste vraag zou dan toch zijn, kunnen de mobiele telefoons/tablets elkaar ook besturen via de Spotify app? of bijvoorbeeld een computer waar Spotify op zou staan.
Je zou namelijk met de IPhone XS, ook de IPad als device moeten kunnen aansturen.

Klinkt een beetje als een probleem met de IPad.
Je wilt er zeker van zijn dat de Spotify en ook Sonos up-to-date is.
Soms wil het uit en aanzetten van het toestel ook nog wonderen doen.
De iPad kan de Sonos speakers wel aansturen vanuit de Spotify app. De iPhone XS niet.
Ik zie bij de iPhone XS wel de iPad staan als device om op af te spelen, en andersom ook.
Alleen het streamen naar Sonos werkt dus niet op de iPhone XS.

Alle apps zijn up-to-date en het herstarten heeft helaas niks veranderd.
Reputatie 7
Badge +2
Blijf toch bij het punt, dat als de IPad de Sonos wel kan aansturen, de Sonos zich dus beschikbaar zou stellen.
De Iphone XS zou de Sonos dus ook te zien moeten krijgen.

Raad je aan ons even te bellen zodat we je netwerk kunnen onderzoeken.
Ik snap wat je bedoeld inderdaad.
Zal binnenkort even bellen.
Dank.
Ik zit sinds kort met hetzelfde probleem met alleen de iPhone XS. Op andere apparaten werkt het wel goed. Het gekke is dat de iPhone XS ook andere wifi speakers (bijvoorbeeld Arcam Spotify Connect) niet vindt en maar 1 van mijn Sonos zones.
Hier idem, al mijn devices (ipads, iphone se, mac, win pc, android mobile) krijg ik alle sonos ruimtes te zien en kan ik ze ook selecteren, alleen vanop mijn iphone 7 zie ik slechts 1 ruimte en de iphone zelf. Wanneer ik op de iphone7 de ruimte dan selecteer zijn er ook onderbrekingen in het geluid,...
Hallo! ik heb exact hetzelfde probleem: Sonos NIET beschikbaar via Spotify iPhone XS, maar wel beschikbaar via mijn ipad (nieuwste model). Zelfde software etc.

Als ik verbinding maak met Sonos via spotify ipad, en daarna het via de iphone probeer is hij soms wel beschikbaar, maar soms ook niet.

Heeft iemand de oplossing al gevonden?
Stekker uit de sonos, SPotify opnieuw installeren, Spotify af- en aanmelden bij Sonos werkt allemaal niet.

Hoor het graag!

Hopelijk is er een medewerker van Sonos die dit kan uitleggen want ik ben blijkbaar niet de enige. 😀
Hallo,
de ios settings vergeleken met een ipad met spotify waar de speakers wel zichtbaar zijn,
het enige verschil is dat ik op de iphone7 de settings in ios, mobile data heb uitstaan voor spotify,
wanneer ik deze optie aanzet in IOS, verschenen de speakers in m'n spotify en kan ik ze selecteren,
verbonden met m'n thuis wifi uiteraard. Dit werkt voor me, tot nu toe.
in IOS instellingen, zoek spotify, Mobiele data aanzetten.

DIt is een workaround in mijn ogen en het zou ook mooi zijn moest het werken wanneer ios data voor spotify uitstaat. ik kan begrijpen dat gebruikers met beperkte Mobile Data deze optie veiligeidshalve uitzetten. ik heb het doorgegeven aan SONOS support. Veel plezier nog
Wauw jee1 thanks!!

Dit is inderdaad de oplossing!

Ik zal deze bug ook richting Sonos aangeven.
Dank
Na sonos update vandaag is mijn sonos niet meer zichtbaar met de sonos app. Niet alleen bij mij maar ook bij mijn vrouw en kinderen hun telefoon. Sonos bar is wel connect met wifi. Is er iets met de laatste update?
Helaas werkt de workaround bij mij niet 😞

vanaf Spotify zie ik mijn Sonos speakers en ruimtes niet meer na de updates van de apps en IOS 13.

andersom werkt wel, dus vanaf de Sonos app kan ik Spotify wel als bron kiezen.

mijn telefoon is een IPhone 8, bij mijn vrouw met een IPhone 6 en IOS12.4 werkt het wel.
Reputatie 7
Badge +2
Mocht iOS13 het probleem veroorzaken, dan ga ik er vanuit dat Apple dit probleem met een extra update ook weer zal doen oplossen.
Zou toch aanraden ons even te bellen, waarin we onderzoek kunnen doen, en het probleem correct kunnen documenteren.
Er is ons nog niks bekend over dit probleem, maar onderzoeken het graag.

Ik ervaar momenteel ook dit probleem.

Er zijn 2 groepen

  • Woonkamer (arc, subgen3 en 2x one SL)
  • Keuken (play 5 gen2)

Hierbij kan ik succesvol de woonkamer selecteren en speelt deze muziek af vanuit de spotify app.

Echter is de keuken groep niet meer zichtbaar in de spotify app.

Via de sonos app kan ik het wel afspelen, echter zou ik dit via de spotify willen gezien.

Diagnistic report: 636455515

Ik heb hetzelfde probleem. Sonos niet zichtbaar in de Spotify app. Allemaal op hetzelfde netwerk, zowel Sonos als Spotify app opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem... Diagnose uitgevoerd met Sonos app met volgende nummer: 871126116

Kan iemand helpen?

Reputatie 5
Badge +3

Op ons forum kunnen we je niet meer helpen met het uitlezen van diagnoses. Om dit te laten doen verzoek ik je in te bellen. Ik hoop dat we je probleem snel opgelost hebben.

 

Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options

Reageer