Vraag

Sonos signaal als wekker

  • 6 June 2016
  • 3 reacties
  • 2551 Bekeken

Ik heb al een paar keer gehad dat ik wakker werd met het sonos signaal, terwijl ik wel gewoon een afspeellijst heb verbonden met de wekker. Ik heb daarnaast nog een wekker, om een andere tijd, en daar heb ik het probleem nooit bij. Ik zou graag willen weten hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen.
Alvast bedankt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Als op het moment van het alarm de Sonosspeler de bron niet kan bereiken (Radiostream, Muziek bibliotheek op PC/NAS, muziekdienst zoals Spotify/Deezer), dan zal hij het standaard alarmsignaal laten horen. Dus of je speler is zijn netwerkverbinding kwijt, of iets in je netwerk of via internet is niet bereikbaar.
Het best maak je vlak nadat het probleem zich voordoet een diagnose (Instellingen => Geavanceerde Instellingen => Verzend Diagnose) en plaats je het bevestigingsnummer hier of neem je contact op met de helpdesk.
Reputatie 2
Badge +1
Een NAS kan in slaapstand staan en dan duurt het te lang en dan gebeurt het bovenstaande wat Damon77 zegt.
Reputatie 5
Badge +3
heb ik ook regelmatig als ik een radiozender heb ingesteld als wekker.
Als het te lang duurt voordat sonos deze zender kan bereiken dan speelt hij het sonos signaal af.
Is wel een veilig idee trouwens .