Beantwoord

Sonos S2


" Sonos S2 maakt audiotechnologien met een hogere resolutie mogelijk voor muziek."

Ik heb 2 Play 5 gen 2 en een Sub.

Ook heb ik Deezer Hifi.

Wordt de kwaliteit van mijn muziek beter door de nieuwe app S2?

icon

Beste antwoord door Frank W 10 June 2020, 11:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Badge +1

Hoi,

Sonos S2 is niet alleen de app. Ook de apparatuur wordt bijgewerkt met nieuwe firmware.
Volgens mij wordt dat bedoeld.

Ik heb sinds gisteren een Arc toegevoegd aan onze 2 Play:3's. Ga ze vandaag or morgen eens als satelliet speakers koppelen.

Groet, Frank 

Precies deze vraag bracht me naar dit forum vandaag, santenl

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord. Ik zou ook willen weten wat nou uiteindelijk de ervaring van jou was, Frank. Het verbaast me eigenlijk dat er maar 1 reactie is. Vreemd ook dat deze ene reactie als antwoord is bestempeld, terwijl het geen antwoord is maar blijft bij een reactie in de trant van "dat wilde ik ook graag weten". En zo, ik ook. (Ik hoop van harte dat mijn reactie niet ook abusievelijk als antwoord wordt bestempeld.)

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is het precies wat er staat, S2 maakt het mogelijk om in hogere resolutie af te gaan spelen. Dit zegt niets overdekt huidige kwaliteit. Sonos moest overstappen op nieuwe software in combinatie met recente - en nieuwe apparatuur om de ontwikkelingen bij te kunnen houden. 
Overstappen van S1 software naar S2 software zal dus niet ineens zomaar een andere geluidservaring opleveren. Men is wel klaar voor ontwikkelingen zoals hogere resoluties waarbij ook de aanbieder een rol heeft.

Bedankt voor de bijdrage Erooij. Waar vind ik terug welke maximale kwaliteit bij welke Sonos producten hoort, dus zowel die van voor de update van mijn  systeem naar S2 als erna, en onder welke voorwaarde(n) deze kwaliteit(en) per apparaat weergegeven kunnen worden?

Ik vind het net zelf via één van de posts: https://support.sonos.com/s/article/79?language=nl_NL

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet eigenlijk nooit wat je aan dit soort lijstjes hebt, het gaat om je eigen gevoel. Nog dagelijks verbaas ik mij over de verschillen in geluidskwaliteit, of dit nu bij tv of muziek is, het maakt niet uit. Uiteindelijk lijkt de kwaliteit van het geluid vooral aan hoe de bron is opgenomen te liggen, ook bij dezelfde sample snelheden. 
De ene keer is het geluid heel ruimtelijk en vol en dan weer heel beperkt. Wat ik wel weet is dat Sonos een mooi bereik heeft, maar het komt er gewoon niet altijd uit. Sonos speelt wat het ontvangt en doet daar verder niets mee, dus is de bron minder dan is Sonos ook minder, waarbij ik de kwaliteit/manier van de opname meer als “boosdoener” ziet. 

Geen speld tussen te krijgen maar het raakt de essentie van de vraag in deze draad niet. Sonos maakt apparaten met bepaalde specificaties tav bijvoorbeeld geschiktheid voor voltage/ampère, audiovolume, akoestiek, data bandbreedte in- en output en evenzo een bandbreedte voor audio sampling. Bj een bandbreedte hoort nu eenmaal een onder- en bovengrens (uitzonderingen daargelaten wanneer bijvoorbeeld geen ondergrens bestaat) dus ook voor Sonos apparaten is de vraag legitiem vanaf welke waarde het apparaat stopt met ondersteunen/ weergeven ervan.

Hoe dan ook, wat mij betreft is de duidelijkheid geboden wat ik mijn speakers kan voeren om het audiomateriaal nog weergegeven te kunnen laten krijgen. Kanttekening is dat ik het vreemd vind dat bij het statement over resolutie vanuit aanbieder Sonos de details zo ver te zoeken waren. Het is ongeveer zo goed verstopt als destijds (aantal jaar terug) de kennis over (gebrek aan) ondersteuning voor DTS.

Reputatie 7
Badge +3

Natuurlijk is het belangrijk te weten wat de boven- en ondergrens van het bereik is. Ook daar is geen speld tussen te krijgen. Wat ik alleen steeds weer jammer vind is dat je ook bij bijvoorbeeld het maximale er toch steeds een enorm kwaliteitsverschil is, waar Sonos op zich waarschijnlijk niet veel aan kan doen. Sterker nog met regelmaat lijkt een op papier mindere kwaliteit gewoon beter te klinken.

hmmm...dat laatste is wel vreemd. Logisch is als je met lagere opname kwaliteit ook minder goede weergave hebt. Maar als je merkt dat de producten van Sonos een toenemende verslechtering in weergave hebben, bedoel je dan hetzelfde bronmateriaal wordt met de tijd / per bijvoorbeeld update slechter? Is dit herhaalbaar? Is het op een niveau van ‘storendheid’ dat je al contact met Sonos hebt gehad hierover?

Reputatie 7
Badge +3

 Nee dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat op papier hogere geluidsstromen niet altijd een betere kwaliteit betekent en zo zijn er ook lagere geluidsstromen die, kennelijk afhankelijk van de manier van opnemen, een betere geluidskwaliteit lijken te hebben dan sommige hogere stromen. De bron is enorm belangrijk, zo ook bij tv geluid. De ene DD is de andere niet. Denk hier bijvoorbeeld aan reclames welke vaak een prachtig ruimtelijk geluid blijken te hebben. 

Daar staat S1 of S2 of welke update dan ook buiten.