Sonos radio HD nu ook zonder creditcard.

  • 30 August 2022
  • 4 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Een tijdje terug wou ik eens Sonos radioHD proberen. Zoals in een ander topic te lezen was(waar niet meer op gereageerd kan worden) las ik dat meer mensen klaagden over het feit dat dit alleen kan wanneer je een creditcard hebt. 
 

Welnu, ik was weer eens aan het freubelen in de S2 app op mijn iPhone en waarachtig, ik kan hem nu gewoon via Apple afsluiten 🥳

Hiervoor ga je in de app naar instellingen en dan naar account. Daar kun je nu dus ook je gratis proef periode starten. Even voor het totaalplaatje: Ik heb mijn Paypal account gelinkt aan Apple, dus wanneer ik een aankoop doe of abonnement afsluit wordt deze door Apple gefactureerd aan mijn Paypal account. 
 

Nu eens een maandje proberen om te luisteren of het wat voor ons is. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Nu ongeveer een weekje verder met het proberen van de betaalde variant. Moet zeggen dat het uitstekend bevalt. Geen reclames meer, alleen hoor je af en toe iets voorbij komen waarin wordt gezegd naar welk station je luistert.

Waar we voorheen altijd lang bezig waren met het samenstellen van playlists, of eindeloos aan het scrollen was om het album te vinden waar we op dat moment zin in hadden, is het op deze dienst een kwestie van ‘set and forget’. Laat maar spelen en er komt altijd wel weer iets voorbij wat interessant genoeg is voor ons.

Tot zover wij hebben ondervonden is het station “sound system” een hele wijde variatie van genres, waarbij eigenlijk alles wel voorbij komt. Vaak beginnen we de dag met “cruise control”, fijn voor in de achtergrond. Dan nog de country zenders. Wij dachten altijd aan dansende cowboys en rednecks met een hoop pingelende ukelele’s, maar die aanname bleek niet correct. Het is eigenlijk best wel goed. Stations zoals “Bottle Rocket”, “Nashville now” en “Country outlaws” hebben best veel goeie en vaak ook grappige muziek.
Voor popmuziek luisteren we veelal naar “Main stream”, “Radio à gogo” en “Pure unplugged”. Dan heb je nog “80s grooves”, waarvan voor mij bijna alles wat voorbij komt herkenbaar is.

Er is op muziekgebied voor ons dus nog veel te ontdekken en er gaat op deze manier een hele nieuwe wereld voor ons open.
Het gemak van het gewoon aanzetten en het op je af laten komen is echt heel erg fijn, en als er echt iets tussendoor komt wat echt niet onze smaak is, kun je gewoon door skippen naar het volgende nummer. 

We denken dat deze dienst wel een blijvertje gaat worden. Alhoewel de gratis versie ook wel goed te doen is, hebben we nu toch wat meer stations en bijna allemaal in HD kwaliteit. Zo ver onze bevindingen…...

Reputatie 5
Badge +3

Wij gebruiken voornamelijk Spotify wat zou het voordeel zijn om over te stappen naar Sonos Radio? 

Reputatie 4
Badge +3

Dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Wij waren blij verast met de proefperiode van 1 maand (na een ruim een week intensief gebruikt te hebben), zo blij dat we het waarschijnlijk blijven gebruiken.

Voor de duidelijkheid, we stappen niet over, maar nemen het erbij. Je kunt deze dienst enkel gebruiken op je Sonos systeem en daardoor dus alleen thuis. Voor onderweg, blijven we gewoon Apple Music en Qobuz gebruiken. Wanneer je een account aanmaakt op LastFM en deze koppeld aan je Sonos, dan kun je via LastFM zo terug lezen wat je allemaal hebt afgespeeld. Hier kun je dan, als je dat zou willen, weer een playlist van maken voor Spotify of andere dienst. Het verbreed als het ware je muziekbibliotheek en geeft (in ons geval) een veel breder en gevarieerder genre, dan waar je eerst normaal gesproken naar luisterde.

Zoals hierboven al aangegeven vind ik het grote voordeel dat het enkel aanzetten is en je hoeft niet zelf constant muziek te selecteren. Het brengt voor ons een hele nieuwe wereld van muziek in ons huis en dat ook nog eens in HD kwaliteit (16-bit 44,1kHz wat gelijk staat aan CD-kwaliteit). Je kunt het altijd zelf proberen, bevalt het niet, zeg je na de proefmaand gewoon weer op.

In dit artikel wordt best goed samengevat wat je kunt verwachten. Maar zelf proberen is natuurlijk veel leuker 😉 En nu kan dat dus ook via de app worden geactiveerd met je reguliere betaalmethode welke je ook gebruikt om apps aan te schaffen. Dus geen gezeur dat je een creditcard nodig hebt. 

Reputatie 7

Klinkt een beetje als Stingray music, dat gratis bij je KPN-abonnement zit. Als je een account maakt en dat koppelt met je KPN, kun je Stingray ook op je Sonos krijgen. Zie https://music.stingray.com/nl/NL/television