Vraag

sonos port icm apple airport

  • 21 October 2020
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

Badge

Kan ik een sonos port draadloos streamen naar een apple airport express middels airplay 2 ?

indien ja, dan kan ik de daarop aan te sluiten draaitafel gebruiken om muziek af te spelen via de airport express op mijn hifi installatie. reden om mijn huidige zp80 te vervangen door de sonos port.

 

Ik ben benieuwd!

 

Groet,

 

Albert 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Volgens mij kun je wel naar een Port streamen via Airplay 2, maar niet vanaf de Port naar iets anders…..

Voor jouw set up zou je twee Ports moeten hebben, namelijk aan de platenspeler en aan de versterker. Dan komt het geluid van de platenspeler in het Sonos-systeem door de ene Port en geeft de andere het weer af aan je versterker. In plaats van een Port bij je platenspeler kun je ook een Five kiezen, mocht je daar een speaker willen hebben. De Five heeft namelijk ook een analoge ingang.

Badge

Hallo 106rallye,

 

momenteel gebruik ik de zp80 om de draaitafel draadloos naar een playbar en 2 play 1 ‘s te streamen, hetgeen prima werkt. Met de eventuele mogelijkheid om naar een airport express te streamen zou afspelen op mijn topklasse hifi installatie kunnen werken. Dit zou vooralsnog de enige reden zijn om een sonos port aan te schaffen.

 

Weet je zeker dat ik niet vanaf een port kan streamen?

 

Groet,

 

Albert  

Reputatie 7

Als je de ZP80 al hebt (dat had ik inderdaad niet helemaal goed gelezen), kun je streamen naar een Port, of een tweedehands Connect, die je aan je receiver hangt. Sonos devices streamen alleen naar elkaar, niet naar non-Sonos devices.

Je ZP80 werkt alleen met de S1-app. Als je dat niet uitmaakt is een gebruikte Connect van voor 2016 best een goede (en niet te dure) oplossing. Als je de mogelijkheid wilt om naar S2 te gaan (je ZP80 wordt dan onbruikbaar), dan moet je een Connect nemen van 2016 of later.

Badge

helder, bedankt voor je reactie!

 

groet,

 

albert