Beantwoord

sonos - plex problemen

  • 27 December 2019
  • 3 reacties
  • 382 Bekeken

Ik heb 2 sonos connect boxen , beide zitten aangesloten op Een hifi installatie.

ik heb een plex server met al mijn muziek erop en gebruik de plex plugin voor sonos.

dit werkte prima , tot een week of twee geleden. Ik kan momenteel wel door al mijn content bladeren , ik zie alle albums, maar zodra ik iets wil afspelen krijg ik de melding dat de server niet gevonden kan worden. 
ik kan met de plex app prima alles afspelen , er zit dus ergens iets niet goed in de plugin zo lijkt het.

aan mijn router is verder niets veranderd.

graag enige hulp gewenst. Situatie is dus: plex volledig operationeel met de eigen app, met de sonos  app kan ik door de albums browsen, streamen geeft een error

mvrg Norman

icon

Beste antwoord door n.van.wijnen 1 January 2020, 13:37

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je Plex al eens afgemeld in Sonos en weer opnieuw aangemeld? Dat je kan bladeren zit soms in de cache opgeslagen. De vraag is of je het bijvoorbeeld ook zou zien wanneer je iets zou toevoegen aan de plexserver. 

Heb ik inderdaad een aantal malen gedaan, zonder het gewenste resultaat. Ik zal nog wat nieuws toevoegen voor de zekerheid en testen .

Blijkt uiteindelijk te komen doordat de dns forwarding in mijn firewall/router niet stond ingesteld op forwarding naar bijvoorbeeld google dns.

je kunt dan wel de albums zien op je plex server maar niet streamen met plex naar Sonos.