Vraag

Sonos Play 5, Sonos Move + Platendraaier Technics SL1200 MK2

  • 10 June 2020
  • 4 reacties
  • 413 Bekeken

Hallo,

 

ik zou graag mijn technics platendraaier (nu al voorzien van een behringer pre amp) draadloos verbinden met mijn Sonos Play 5 zonder veel aan kwaliteitsverlies van geluid. Kan dit? Ik zou een Bluetooth Zender kunnen aansluiten op mijn pre amp. Ik zag ook dat er een sonos connect en sonos amp bestaan. Zouden die toestellen mij kunnen helpen bij deze vraag? Indien niet wat zijn mijn opties?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Juist op de Play 5 (Gen 2) kun je de draaitafel ook bedraad aansluiten, maar dat wil je dus niet. Dan is de Port (de opvolger van de Connect) de Sonos-manier om het geluid in naar je andere Sonos-componenten te krijgen. De Amp kan ook, maar die is bedoeld om passieve speakers op aan te sluiten en ik lees niet dat je dat wilt.

Een goedkopere optie, als je devices niet te ver van elkaar staan, zou zijn om een bluetooth-zender op je Behringer en een bluetooth-ontvanger op je Play 5 aan te sluiten. Twee van deze zou kunnen zo lijkt het: https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-audio-transmitter-bluetooth-audio-receiver-aptx-hd-2in1-low-latency-bluetooth-5/9200000078001396/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DXuBwxoIeyj9GOfDt6S6HxgAABcM%26slt_type%3Doften_bought_together%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_oft%26slt_nm%3Dproduct_often_bought_together%26slt_pos%3DC2%26slt_owner%3DCCS%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D3%26itm_id%3D9200000078001396&bltgh=j-LdFOAj1BRXVQHsCepFxg.1_19_20.23.ProductTitle, maar ik heb er geen ervaring mee. Ook geen idee wat het doet voor je geluidskwaliteit. Laat je goed voorlichten.

Dus ik sluit mijn pre amp aan op de sonos port, die zend signaal uit naar mijn play 5? zo is het? indien wel is dit mijn oplossing, zal waarschijnlijk ook beter werken dan 2 X bluetooth

 

Reputatie 7

Klopt. Zo gebruik ik mijn Connect om het geluid van mijn CD-speler in de Sonos-omgeving te krijgen en het dus op al mijn Sonos devices af te kunnen spelen.

en kunt u me wat meer vertellen of er bijvoorbeeld sprake is van latency, hoe is de geluidskwaliteit? klinkt het analoog of klinkt het digitaal, misschien moeilijk te vertellen bij cd-speler?