Beantwoord

Sonos niet zichtbaar in de spotify app


Badge
Zondag van het een op het andere moment kan ik de Sonos speakers niet meer zien in de Spotify app noch vanaf de pc, noch vanaf de iPhone. Wel kan ik vanaf de pc of iPhone Spotify afspelen en tegelijkertijd vanaf de Sonos, met andere muziek.
Ik heb op alle apperaten de laatste versies van het besturingssysteem, geen recente wijzigingen in het netwerk, wifi geherstart, Spotify uit de Sonos gehaale en later weer toegevoegd, zonder resultaat.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Pehabo 8 September 2019, 09:15

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Pehabo,

Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Badge
Beste Tim
Het diagnosenummer is 2096908100
Ik kan dus vanuit Sonos wel Spotify bedienen, maar vanuit Spotify geen Sonos speakers kiezen.
Reputatie 7
Badge +2
Weet je zeker dat het een betaalde account is, en dat dit betaalde account ook in Sonos zit?
Zie aan de hand van de diagnose dat Sonos zich beschikbaar maakt voor de Spotify app.
Waar zou je Spotify mee besturen? Op een mobiele telefoon/tablet? toevallig ook op een computer met de Spotify app?
Zou je in dat geval met je telefoon de Spotify op je computer kunnen selecteren in de Spotify app?
Badge
Ja, betaald. Ik heb het opnieuw geautoriseerd via de website (maar dat had ik eerder ook al gedaan).
Van de iPhone kon ik hem overzetten naar de PC.

Daar zijn nu de Sonos apparaten zichtbaar, even wel, even niet. Spotify opnieuw opgestart en nu ziet het er weer goed uit. Overigens net een Windows update uitgevoerd. Ik begrijp er niets van.

Mocht het weer uitvallen, dan kom ik terug. Bedankt voor je ondersteuning.
Reputatie 7
Badge +2
Mocht het probleem toch weer zich voordoen, kijk dan graag of je computer wel nog te benaderen zou zijn via de IPhone.
Ook zien we op dat moment graag nog een nieuwe diagnose tegemoet.
Badge
Het probleem is er weer. Ik kan de Spotify wel van de iPhone naar de windows computer omschakelen. Ik kan Spotify via de Sonos de ene muziek laten spelen en via de computer de andere muziek.
Diagnosecode is 1590616360.
Update: probleem lijkt opgelost. Heb Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Op alle telefoons (3) en PC.

Kan spotify wel afspelen via de Sonos app, maar zie de speakers niet in Spotify.

Werkt al een paar jaar zonder problemen. Geen wijzigingen in netwerk of iets dergelijks.
Update: probleem lijkt opgelost. Heb Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Op alle telefoons (3) en PC.

Kan spotify wel afspelen via de Sonos app, maar zie de speakers niet in Spotify.

Werkt al een paar jaar zonder problemen. Geen wijzigingen in netwerk of iets dergelijks.


Probleem is weer terug, maar heb nu een beter beeld wat er aan de hand is.

Heb Spotify premium family. De Sonos speakers zijn alleen maar zichtbaar onder 1 account, de laatste die de Spotify app (opnieuw) geïnstalleerd heeft. Voor alle andere familie leden verdwijnen dan de speakers.

Voor de goede orde dit heeft altijd gewerkt.

Is dit een Sonos of Spotify probleem?
Reputatie 7
Badge +2
Family account zou niet uit mogen maken, de speakers moeten uiteraard gewoon in de Spotify app naar voren komen.
Wel is de verbinding wat geavanceerder, het gaat via de Spotify app naar de Spotify server, die praat met de Sonos-server, die weer terug praat met je speakers die thuis staan.
Netwerk apparatuur, dus de modem/router, maar ook switches, en wifi versterkers, netwerk hardeschijven, kunnen hierbij roet in het eten gooien.
Zou toch aanraden ons even te bellen als de problemen blijven aanhouden.
Badge
Ik heb een gewoon enkelvoudig, betaald account. Nu weer Sonosapparaten te zien vanaf de pc en niet vanaf de iPhone (vanuit de Spotify-app)
Reputatie 5
Badge +3
Ik denk dat je ons het beste even kunt bellen voor dit probleem.
Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options
Badge
Van het ene op het andere moment werkt het weer als vanouds. Heerlijk!
Wat mij betreft case gesloten 😉