Vraag

Sonos negeert aanpassingen die in iTunes aan een track zijn gebracht

  • 27 October 2021
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Sonos negeert aanpassingen die in iTunes aan een track / liedje / nummer zijn gebracht. Bijvoorbeeld: een nummer wordt op het orginele album gevolgd door een lange stilte en een ‘hidden track; ik heb dan de duur van het nummer ingekort zodat de lange stilte en de hidden track worden geskipped. In itunes werkt dit prima maar sonos blijft het hele zooi (nummer, lange stilte en hidden track) in het geheel afspellen. Irritant. Ken iemand een oplossing hiervoor?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @HenriR NL Welkom op de community.

 

Er worden zelf geen tracks opgeslagen in de Sonos app.

De Sonos app pakt alleen echt de metadata wat Itunes doorgeeft.

Op het moment dat je een track inkort en dit wordt niet opgeslagen als ‘new song’ of aangepast in het nummer zelf dan zal de Sonos app dit niet zien als aanpassing of track. dus gewoon het origineel afspelen. 

Goedemorgen @HenriR NL Welkom op de community.

 

Er worden zelf geen tracks opgeslagen in de Sonos app.

De Sonos app pakt alleen echt de metadata wat Itunes doorgeeft.

Op het moment dat je een track inkort en dit wordt niet opgeslagen als ‘new song’ of aangepast in het nummer zelf dan zal de Sonos app dit niet zien als aanpassing of track. dus gewoon het origineel afspelen. 

Ha Jeroen,

Dank voor je reactie maar het lijkt me duidelijk uit mijn tekst dat ik de aanpassingen (ingekorte nummers) uiteraard in iTunes heb gedaan ….. en dus de ‘nieuwe versie’ van de nummers zijn uiteraard in iTunes opgeslagen (where else, hé???). Ik ben wel een klein beetje bij de les :wink:

Het probleem lijkt me meer bij Sonos te liggen, die niet alle metadata van iTunes (of andere softwares) NIET pakt, zoals geluidscontrole (Sonos blijft nummers op verschillende, originele volumeniveau's spelen) enz.