Sonos met Spotify hapert begin van nieuw nummer (Deezer werkt wel goed).

  • 29 September 2019
  • 10 reacties
  • 1185 Bekeken

Sinds kort aan het evalueren of Spotify een vervanger kan zijn voor mijn Deezer abo. Echter merk ik in Sonos dat nummers die via Spotify worden afgespeeld de eerste paar seconden (tot ca 20 sec) haperen en daarna pas vloeiend wordt afgespeeld.
Zoals gemeld werkt afspelen van nummers in Deezer zonder deze hapering.

Ik heb diagnose verzonden met nummer 1768691819.

Internet via Ziggo. Sonos speaker deels draadloos (Sonos1 en Sonos3) en 1 bedraad (Sonos 1).

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

ik heb exact hetzelfde probleem als Paskal. Ik ben een Beam (bedraad) en 2 keer Sonos 3 (draadloos).

Alle drie haperen onafhankelijk van elkaar. Heel irritant. Het is niet te doen met Spotify. Graag advies. Met Deezer werkt het prima. Nog nooit een hapering gehad de afgelopen 3 jaar. Ik heb Spotify omdat spraak via Beam alleen werkt met Spotify en niet met Deezer.

Gr Mathijs.
Reputatie 1
Badge +2
ik heb het voor de aardigheid ook eens vergeleken en Spotify speelt op zich wel goed af, maar als je ineens een ander nummer uit je lijst wilt spelen gaat het mis.
ik hoor de 4 play 1’s in de keuken spelen, maar de Connect in de woonkamer zwijgt voor een seconde of 5 en doet daarna weer mee. De Connect is bedraad aangesloten (wifi uitgeschakeld). De ones en play:1’s (keuken en badkamer) gaan over wifi, AP hangt in de keuken. Ik heb een dijkhuis en in het begin veel problemen gehad om het lekker spelend te krijgen.
Als ik via Apple Music hetzelfde doe, zelf random nummers aantik op de playlist, is er totaal geen probleem. Bij Google Play music en vanaf de nas idem. Sonos reageert soepel en snel!
Omdat ik zoveel lees over problemen met Spotify lees, vermoed ik toch dat het probleem daar gezocht moet worden.
Ik heb tijdelijk mijn Spotify op premium gezet vanwege Google Assistant, maar de nieuwigheid is er weer af, dus als het tegoed op is zeg ik Spotify weer vaarwel.
“ Ik heb tijdelijk mijn Spotify op premium gezet vanwege Google Assistant, maar de nieuwigheid is er weer af, dus als het tegoed op is zeg ik Spotify weer vaarwel.”

Dito hier. Spotify heb ik er ook opgezet om Google Assistent (via Beam). Dit werkt overigens heel goed. Helaas wordt Deezer niet aangeboden.

Maar goed, ook ik stop met de proefperiode van Spotify. Eerst maar een oplossing voor dit probleem dan zien we wel weer verder.
Badge

Hoi allemaal,

Wij hebben exact hetzelfde probleem hier. Tot voor kort hadden wij een Deezer premium abonnement en dit liep gesmeerd met Sonos. Maar vanwege de beperkte mogelijkheden van Deezer (matige integratie)  zijn we overgestapt naar Spotify. 

Daar hebben we tot op heden spijt van. Sonos hapert regelmatig, daar waar we met Deezer nooit problemen hadden. En we hebben werkelijk niets verandert aan onze setup of netwerk. Het probleem lijkt op te treden bij het groeperen van speakers.

Zijn jullie inmiddels erachter waar de oorzaak ligt?

Ik heb ook dit probleem, ik was net een tekst aan het typen, ik ben dus niet de enige.

Hallo,

 

ik heb problemen met het afspelen van Spotify, de eerste 10 a 20 seconden hapert de muziek en na enkele seconden is de muziek goed, bij het volgende nummer weer hetzelfde probleem. Als ik kies voor een radiostation via Sonos zoekfunctie dan heb ik geen problemen, het geluid klinkt goed. Ik heb dit probleem nu enkele weken, af en toe geen problemen, maar meestal wel bij het afspelen van afspeellijsten en dan altijd in het begin van een nummer. Ik heb al meerdere diagnoses laten uitvoeren, maar geen resultaat. Wat kan ik het beste doen?

Badge

hoi Ger2,

Inmiddels ben ik erachter dat Spotify het probleem is in combinatie met Sonos. Ik heb namelijk ook weer ons Deezer abonnement geactiveerd en daar heb ik het probleem niet. 

Sterker nog een stream via Deezer over je Sonos kun je naast een stream via Deezer op je iPhone gebruiken. Bij Spotify is dit niet mogelijk. En dat is behoorlijk irritant!

Aan het einde van deze maand gaat Spotify eruit. Deezer is een prima audio dienst. 
 

Gr Dennis

Ik heb ook maanden last gehad van dit probleem. werd er gestoord van :-(
 

de oplossing.

Ik had 1 speaker dicht bij  sterk ANDER WiFi signal staan. 
speaker stond naast de WiFi verbinding  van de  internet leverancier. En de speakers waren verbonden met een WiFi router . 
Wifi stress was het probleem.
Ik heb die speaker verplaats  en Bingo :-) 

Deze leverde dus de storing op.

geen happening meer.

geen stotterende spotify meer.

Badge

Hoi Mark,

Bedankt voor je reactie!

Vraag: hoe verklaar je dan dat Deezer en Tune-in vlekkeloos verlopen en dat Spotify steeds blijft stotteren? Ik denk dat dit niets te maken heeft met Sonos maar in de interface tussen Sonos en Spotify zit. Tot op heden heb ik nog steeds dit probleem.

Ook met Spotify free (welke je sinds kort kunt gebruiken op Sonos).

Zelfde probleem hier. Apple music, Radio, lokaal vanaf NAS werkt prima. Spotify niet. Hapert eerste 10-20 seconden bij selecteren.

Is ergens afgelopen zomer begonnen. Daarvoor werkte het prima.

Reputatie 7
Badge +2

Wil toch verzoeken telefonisch of via de email contact op te nemen met onze support afdeling zodat we het probleem goed kunnen documenteren en onderzoeken.