Sonos kan path niet vinden

  • 4 October 2014
  • 8 reacties
  • 2781 Bekeken

Reputatie 2
Hi,

Toch maar weer eens geprobeerd mijn Sonology directory toe te voegen aan de Sonos muziekbibliotheek na een nieuwe nas indeling maar helaas..

Wie herkent en kan mij hiermee helpen aub.

http://postimg.org/image/os3ztatdp/

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoe voer je het netwerkpad in?

Let erop dat je het "echte" netwerkpad ingeeft. Als je de NAS als een netwerkdrive gelinkt hebt in Windows, kun je die verwijzing niet gebruiken voor Sonos. Als je Sonos een adres geeft dat begint met een verwijzing naar een schijfletter (K:\Muziek, bijvoorbeeld), heeft Sonos geen idee wat die K betekent.
Het adres zou iets moeten zijn als:
code:
\\{naam of ip-adres van de nas}\{Share-naam}\{Map}


In mijn netwerk leidt dat bijvoorbeeld tot
code:
\\NAS\Share\Muziek
Reputatie 2
Dank je, gevonden; \\JeNas\Music en het werkt! 😃
Reputatie 5
Badge +3
Mooi!
Ik verwachtte niet anders. Gebruik met Sonos is één van de blangrijkste bestaansrechten van de Synology-NAS in mijn huishouden en het heeft altijd perfect gewerkt, dus ik zou niet weten waarom jij daar niet ook van zou kunnen genieten.

Veel plezier ervan!
Reputatie 2
Ik had lang geleden bedacht dat een vast ip-adres op mijn Synology makkelijk was en heb dat lang probleemloos gebruikt.
Nu heb ik alles om moeten zetten vanwege de aanschaf van een UPC Horizon box. Dus had ik geen vast, maar dynamisch ip-adres aangevinkt.

Toen moest ik Sonos weer koppelen. Dacht ook dat het slim was om naar \\NASnaam\Music\iTunes-pad te verwijzen, maar dat lukte niet.
Na een uur prutsen toch maar weer naar een vast ip-adres gezet en datzelfde ip-adres gebruikt in Sonos' service-path. Toen lukte het wel.

Wat doe ik dan fout als ik gewoon de netwerknaam (NASnaam) wil gebruiken?
Hey bij mij weren't dit niet...
Enig idee waar het aan ligt?
Ik krijg als fout melding vanuit de iPad Sonos App "The computer "naamNAS" refused to let the Sonos player to connectie to it"
Sorry: "...weren't** dit niet..." >> "...werkt dit niet..."
Reputatie 5
Badge +2
Hoe zijn de rechten ingesteld op je nas? Wellicht dat je die nog even moet aanpassen, mocht je er niet uitkomen denk ik dat het beter is om even met onze Support te bellen.
Problem solved. I had windows file sharing turned off. AFter turing this one all seemed to be pretty easy.