Vraag

Sonos kan geselecteerde item niet afspelen en slaat nummers over (spotify)

  • 16 June 2020
  • 5 reacties
  • 1895 Bekeken

Regelmatig (helemaal sinds S2) lijkt Sonos de melding:  “Kan geselecteerde item niet afspelen” en slaat op die manier nummers over uit de playlist. (ik speel altijd via Spotify).

Ook een enkele keer geeft Sonos aan dat de ‘codering niet juist is’ of iets dergelijks en slaat dan een nummer over.  Als ik later datzelfde nummer opnieuw aanklik, dan werkt het wel.  Het is een redelijk groot Sonos systeem waarvan het meerendeel bedraad is.

Zelf ben ik Cisco engineer en sta op het punt een Trace/Wireshark te maken van wat er nu precies aan de hand is, maar wou het toch eerst even navragen.  Ik heb een diagnose ingestuurd:  41021075.

 

 

UPDATE: Zojuist weer een melding, zoiets als:  “Kan ‘within’ niet afspelen, het item is niet juist gecodeerd.”

Ik speelde af op ‘Kantoor’ (een wachtrij met een album van Daft Punk via Spotify).

Wederom een Diagnose gemaakt: 2091004395

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Momenteel is er een probleem met het afspelen van Spotify op Sonos gestart in de Sonos app. Bij sommige doet het probleem zich niet voor wanneer je Direct Control gebruikt in de Spotify app Sonos aan te sturen.

Spotify is op de hoogte, de oorzaak lijkt aan hun kant te zitten en we werken er samen aan om het opgelost te krijgen. Ik heb geen inzicht wanneer dit zover is

Hi, 

Is dit probleem inmiddels verholpen? Ik heb hier momenteel heel veel last van. Circa de helft van de nummers lukt het niet om af te spelen. Router herstart, app's geupdate, maar niks helpt..

Hi,

Ik heb sinds deze morgen hetzelfde probleem.

 

Ik heb gisteren mijn Playbar vervangen voor een beam. Aanvankelijk leek er geen probleem maar vanochtend werd ongeveer 80% van de nummer geskipt en veel nummers onderbroken. Inmiddels alles geprobeerd, uiteindelijke alles factory reset en opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat. Nu alleen 1 play one bedraad aan router en alsnog werkt het niet. 

Sinds 2 dagen hetzelfde probleem. T afspelen van nummers door T lang voordat deze gestart wordt maar maak ook geheel niet. Diverse malen de melding "verbinding met Spotify verbroken"

Vaak de foutmeldingen dat tracks niet aan de afspeellijst toegevoegd kunnen worden. 

Zojuist achter de modem een nieuwe router geplaatst: archer 2300... wel vol bereik maar geen oplossing voor de problemen.

Diagnosenummer   1936103857