Vraag

sonos hapert met synology Nas

  • 1 March 2020
  • 8 reacties
  • 438 Bekeken

Mijn mappen kan ik inzien. Maar muziek hapert vanaf mijn NAS. 

sonos

verbonden draadloos met mijn orbi draadloos internet  

 

NAS

 

Bedraad direct vanavond de router  

 

mijn diagnostic nummer is 

 

368306769

 

alvast bedankt voor uw reactie. 
 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Arnold,

Kan in de diagnose wel vrij gemakkelijk zien wat er gebeurt.

Je tv Woonkamer, Serre en Keuken zijn alle 3 gekoppeld aan dezelfde orbi access point, en voor alle 3 is de verbinding zelf goed, alleen de snelheid is vrij laag (minder dan 11Mbps)

De Badkamer is gekoppeld aan een ander punt en deze ligt qua snelheid een stuk hoger (Meer dan 24Mbps)

 

Ik zou je dan in eerste instantie ook willen aanraden om te kijken naar de instellingen van de Netgear Orbi om de snelheid te verhogen hiervan.

Beste mark. 
 

mijn snelheid is goed, zie hier als bijlage het rapport.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Gebruik je Orbi als mesh wifi systeem met meerdere Orbi satelites ? Zo ja, daar heb je nu eenmaal grotere kans op uitval, haperingen of dat het gewoon niet werkt. Simpelweg door het principe van een mesh wifi. Daar zijn meerdere posts voor op dit en op het internationale forum.

Reputatie 5
Badge +3

 Zo ja, daar heb je nu eenmaal grotere kans op uitval, haperingen of dat het gewoon niet werkt. Simpelweg door het principe van een mesh wifi. 

 

Sonos is toch ook een Mesh netwerk?

Reputatie 6
Badge +3

SonosNet is ook mesh maar volledig geoptimaliseerd en voorbehouden aan gebruik voor en door Sonos, dus inclusief audio buffering over het mesh netwerk. SonosNet weet dat het met multi room audio te maken heeft en gaat daar slim en gebuffered mee om zoals je zou mogen verwachten. Dat kan Orbi niet maar het werkt wel evengoed met wireless uplink en dat heeft nu eenmaal veel processing nodig en daarmee grotere kans op hapering in het netwerk bij gebruik met een multi room audio systeem als Sonos. Daarnaast moet Sonos dan concurreren met alle andere mogelijke apparaten die aan het mesh wifi hangen.

Reputatie 5
Badge +3

Arnold, het screenshot dat je laat zien is een speedtest met het internet? Dit gaat dan over je verbinding met het internet en je probleem is intern. 100mbps download van een speedtest.net staat los met hoe snel muziek vanaf je NAS/pc, via de Orbi’s uit kan komen op Sonos. Ik zie dan ook in je diagnose dat de Serre (die afspeelproblemen had van je NAS/pc) een te laag buffer kan onderhouden. De speaker heeft een degelijk WiFi-verbinding in mijn optiek maar toch komt de data niet snel genoeg aan. Ik zou dit zoeken tussen de NAS en je Orbi’s.

Frank, dank je wel voor je antwoord. Het is allemaal vaag, denk je een fantastisch goed draadloos netwerk in huis te hebben gehaald. Hoop geld voor betaald, is het te traag om muziek te streamen...(heel bijzonder). 
 

Heeft iemand een idee om een orbi netwerk te versnellen, althans het netwerk sneller te laten draaien? Ik kan er niks over vinden op het internet. 
 

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou eerder SonosNet opzetten door een van je speakers direct te bekabelen aan je router danwel een Sonos Boost aan te schaffen en die te bekabelen aan je router. Sonos op een mesh wifi systeem geeft grote kans op problemen en wordt (dacht ik) ook niet officieel ondersteund, het wordt gezien als een wifi signaalversterker/repeater. Zoek eens op `mesh` op het internationale forum, het staat bol van de gebruikers met problemen. Ik zeg dus niet dat het niet kan werken maar om ergernis te besparen zou ik naar SonosNet gaan,