Sonos geluid via pc

  • 2 October 2014
  • 2 reacties
  • 2270 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb een vraag .
Ik heb momenteel de soundbar aangesloten op mijn kabelontvanger omdat deze een optische aansluiting heeft .
( Mijn wat oudere flatscreen heeft deze aansluiting niet )
Nu wil ik mijn pc geluid ook via de sonos aansluiten
ivm films kijken etc ..
Nu zie ik een hoop omvormer kastjes te koop staan naar van optisch naar tulp maar dan houd ik het probleem dat ik iedere keer de optische stekker op de sonos moet wisselen .
Heeft iemand hier en oplossing voor ?
alvast bedankt voor het meedenken
Rich

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het forum, boot63!

Heeft iemand hier en oplossing voor ?

Een gemakkelijke oplossing is om het geluid van je PC via de line-in aansluiting op een Play:5 in te voeren - vooropgesteld dat je zo'n Play:5 hebt. Zo niet, dan heb je een verloopstuk nodig. Daarmee heb ik geen ervaring, wellicht een ander forumlid wel. Houd in ieder geval rekening met een vertraging in het geluid, als gevolg van de digitalisering ervan door de Sonos-componenten. Daarover is het nodige te vinden, vooral in het Engelstalige deel van het forum.
Reputatie 2
Geluid afspelen via een line-in aansluiting die op enkele van de sonos-units zitten is een oplossing.
Je kan ook een programma: 'Stream what you hear' gebruiken. Dan heb je geen line-in nodig.

Houd wel rekening dat sonos geluid iets vertraagd uitzend als dit niet optisch binnenkomt.
Je kan dit ondervangen in VLC door het geluid iets voor te laten lopen op je film....