Vraag

Sonos geeft coderingsfouten

  • 6 July 2017
  • 3 reacties
  • 179 Bekeken

Net een nieuwe play1 gekocht voor werk, maar ik krijg steeds meldingen als ik Deezer wil streamen dat de nummers onjuist gecodeerd zijn. Deezer zelf werkt wel op het netwerk. Sommige radiostations vanuit Sonos werken wel, maar veel geven ook eenzelfde melding. Muziek lokaal op iPhone streamen werkt prima. De app op een Android geinstalleerd, maar zelfde resultaat. Na opnieuw installeren, stekker er uit en flink vloeken weet ik het ook niet meer 🙂 Advies?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Allereerst wil ik je even vragen een diagnose te sturen en het bevestigingsnummer hier te beantwoorden. Vaak komen dit soort problemen omdat de SONOS speaker niet genoeg informatie aangeboden krijgt via de WiFi, al dan wel vanwege interferentie of simpelweg een slechte verbinding met de router.
Hoe je een diagnose maakt staat hier beschreven
dank. het nummer is 7573989
Reputatie 4
Badge +3
Ik zie in deze diagnose dat je meerdere WiFi punten hebt met allemaal dezelfde naam. Dit kan een probleem vormen voor Sonos en in principe ondersteunen wij een dergelijke setup ook niet officieel gezien. Sonos zal moeten worden geïnstalleerd op 1 verbindingspunt, of als dit niet mogelijk is vanwege de manier waarop het netwerk opgezet is, heb je altijd de mogelijkheid om SonosNet in te zetten door 1 van je Sonos producten met een netwerkkabel aan te sluiten, of een Boost te halen en deze met netwerkkabel aan te sluiten en toe te voegen aan het systeem (de eerste optie is wel de goedkopere optie hierin).