Vraag

Sonos en Digitally Imported

  • 18 September 2016
  • 6 reacties
  • 1046 Bekeken

Hallo!

Weet iemand hoe ik Digitally Imported kan koppelen aan mijn SONOS? Bij voorbaat dank!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Get your channel's stream URL from http://www.di.fm/settings and add it as a radio station via the Mac/PC Sonos Controller.
Ik gebruik om mijn Mac een applicatie Airserver. Dit geeft een Airplay oplossing op mijn Mac. Van daaruit kan ik alles qua audio op mijn Mac afspelen op Sonos. En dus ook Di.fm waarvoor ik geen premium account heb. Heb je wel een DI.fm premium account dan is de stream toevoegen op de Sonos eenvoudiger.
Reputatie 7
Badge +2
Mochten er toch nog vragen zijn omtrent het toevoegen van een radio station, zie dan graag onze FAQ.

Er is geen sprake van “de DI.FM stream”. DI.FM biedt iets van 100 verschillende streams aan in allerlei genres.

Ik hoef ze niet allemaal te hebben, maar een stuk of 30 voor de afwisseling is wel leuk.

Maar om die allemaal handmatig als radiostation toe te voegen is veel werk.

Gewoon directe ondersteuning van DI.FM (en alle subchannels als Rockradio, Classicalradio, Radiotunes, etc) op Sonos zou in mijn ogen een veel elegantere oplossing zijn dan handmatig tientallen URLs moeten copy/pasten.

Reputatie 7

Sonos stelt een api beschikbaar, anderen kunnen daar gebruik van maken. Je moet bij DI.Fm zijn.

Sonos stelt een api beschikbaar, anderen kunnen daar gebruik van maken. Je moet bij DI.Fm zijn.

Klopt. Alleen zegt DI.fm al sinds 2017 dat het op de roadmap staat en dat er geen toezegging gedaan kan worden wanneer het wordt opgepakt. Dit soort wensen zijn waarschijnlijk te niche helaas.