Beantwoord

Sonos en Buffalo Linkstation Duo DLNA server

  • 30 January 2019
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

Hoe zorg ik dat mijn DLNA server op mijn Buffalo Linkstation Duo WXL gebruikt kan worden?
icon

Beste antwoord door Tim S 5 February 2019, 09:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sonos kijkt eigenlijk alleen naar Windows Media servers.
Het beste kan je via SMB (windows bestandsdeling) de muziekmap van je Buffalo aan Sonos delen.
Jammer kunnen aansluiten aan een losse DLNA server zou een betere oplossing zijn.
De NAS waarop mijn DLNA server aanwezig is gebruikt minder stroom en is dus duurzamer omdat ik anders mijn windows systeem 24/7 zou moeten laten aan staan terwijl een NAS dat in het algemeen al is. Dus als Sonos iets wil bijdragen aan besparing ontwikkel dat een algemene DLNA applicatie
Reputatie 7
Badge +2
Jammer kunnen aansluiten aan een losse DLNA server zou een betere oplossing zijn.
De NAS waarop mijn DLNA server aanwezig is gebruikt minder stroom en is dus duurzamer omdat ik anders mijn windows systeem 24/7 zou moeten laten aan staan terwijl een NAS dat in het algemeen al is. Dus als Sonos iets wil bijdragen aan besparing ontwikkel dat een algemene DLNA applicatie

Misschien dat je er een Plex server op kan draaien, waarin je binnen Sonos naar deze Plex server kan laten kijken.
Tevens is mijn vorige antwoord nogsteeds van kracht, waarin je de computer ook gewoon uit kan zetten omdat de Buffalo je bron van muziek is.