Vraag

Sonos & Apple Music: Nummers spelen niet volledig af


Hey

Sinds enkele maanden heb ik Sonos. Nooit problemen gehad.
Normaal gebruik ik Spotify op Sonos, maar we zijn overgestapt naar Apple Music afgelopen week.
Sinds we overgestapt zijn naar Apple Music speelt Sonos de nummers niet helemaal af.
Na ongeveer 1 minuut skipped hij het nummer en begint aan het volgende nummer in de lijst. Dit blijft zich keer op keer herhalen.
Als ik Spotify terug gebruik is er niks aan de hand en spelen de nummers gewoon af zoals het hoort.

Hebben jullie een oplossing hiervoor (en Apple Music terug vervangen door Spotify is geen oplossing :D)

Groetjes!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

33 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik heb onlangs ook een sonos systeem en heb hetzelfde probleem met Apple music. 1 a 2 minuten duurt het nummer en zonder af te maken gaat hij automatisch verder. Diagnose 453631151.
U heeft een Ubee modem van Ziggo welke helaas niet goed overweg kan met de Playbar als deze surround speakers gekoppelt heeft staan en volledig draadloos staat.
Dit zal eerst opgelost moeten worden.

1.: u vraagt een nieuwe modem aan Ziggo, om de oude Ubee modem te vervangen.
2.: u stapt over op Sonos wifi, door 1 Sonos component te bekabelen met uw netwerk.
3.: u zou geen surround speakers meer gaan gebruiken.

Ik zou adviseren stap 1 of stap 2 door te voeren, om te zien of u nog steeds de zelfde problemen zou hebben.
Ik heb onlangs ook een sonos systeem en heb hetzelfde probleem met Apple music. 1 a 2 minuten duurt het nummer en zonder af te maken gaat hij automatisch verder. Diagnose 453631151.
Reputatie 7
Badge +2
Beste Bob,

Dank voor je snelle reactie.
Ik heb net een diagnose 8416072 gestuurd.
Gr.

Dit gaat niet om Apple Music, maar om muziek wat van uw Samsung telefoon of tablet afkomstig is.
Het toestel schakelt tussen de 2.4ghz en 5ghz wifi van uw router, ze heten beide.: Ziggo31278
Je bent je er dus ook niet bewust van dat je van wifi schakelt, waarin Sonos de telefoon niet kan benaderen.
Wij raden aan om de 5ghz wifi een iets andere naam te geven, bijvoorbeeld.: Ziggo31278-5G.
Dan kun je zelf bewust een keuze maken met welke wifi je wilt verbinden.

Ook bij mij worden nummers van Spotify afgebroken. Dit is behoorlijk irritant. Graag contact over hoe dit op te lossen. Diagnosenr is 8417220 Alvast dank. Ronald Schrombges
Zoals u al verwoord, Spotify problemen, ook weinig te maken met Apple Music waar dit topic om draait :)
Bij u is het probleem niet wifi, uw Playbar zit bekabeld op uw netwerk aangesloten.
Bij u heeft het te maken met de internet verbinding naar buiten toe.
U wilt in de Technicolor modem van uw provider de DNS aanpassen.
Wij raden aan de Google DNS te gebruiken, dit kunt u wijzigen onder de LAN of DHCP instellingen van uw modem/router.
Als dit is aangepast wilt u de Sonos geheel van het stroom afhalen en opnieuw aansluiten, ben benieuwd of u de problemen dan nog ervaart.
DNS:1 = 8.8.8.8
DNS:2 = 8.8.4.4
Als u assistentie nodig hebt bij deze wijziging, dan raad ik u aan ons telefonisch te contacteren waarin we kunnen helpen bij de instellingen in uw router.
Ook bij mij worden nummers van Spotify afgebroken. Dit is behoorlijk irritant. Graag contact over hoe dit op te lossen. Diagnosenr is 8417220 Alvast dank. Ronald Schrombges
Beste Bob,

Dank voor je snelle reactie.
Ik heb net een diagnose 8416072 gestuurd.
Gr.
Reputatie 5
Badge +2
Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.
Sinds november gebruik ik de Sonos One. Ook bij mij spelen sommige nummers niet volledig af. De ene keer vaak. De andere keer soms. Zowel Router als One enkele malen uitgeschakeld. Dit heeft helaas geen effect. Graag krijg ik een advies van Sonos.
Reputatie 5
Badge +2
@ Swingart Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.
Ik heb er last van wanneer we nummers afspelen die op onze IPad of IPhones staat. Na 1 minuut stopt Sonos een nr en pakt dan de volgende. Erg vervelend. Met spotify geen probleem
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb even je case erbij gepakt, ik zag dat mijn collega gevraagd had om de Telenet HomeSpot en Telenet WiFree uit te schakelen. Ik zie ook dat er geadviseerd is om de Router en de Acces Point anders te noemen. Ik vermoed ook dat mijn collega hier op het goede spoor zat. Op het moment dat je met de telefoon verbind met de Accespoint, vervolgens verspringt je telefoon naar een ander wifi-netwerk(hoofdrouter) verliest deze even de verbinding. Dit merk je dan sneller als je muziek afspeelt. Ik wil je vragen om de adviezen van mijn collega op te volgen en als je hier assistentie in nodig heb, neem gerust weer telefonisch contact met ons op.
Ook ik zit met de handen in het haar. Momenteel een investering gedaan van 4 one’s. Ik speel muziek vanuit mijn iTunes via de sonosapp op mijn iPhone. Muziek stopt met afspelen vaak al tijdens het eerste nummer dat ik opzet. Als ik dan weer op play druk, verspringt hij naar het volgende nummer.
Moet eerlijk toegeven dat ik hier horendol van word, zeker als het zo’n kostelijke investering betreft.
Via de helpdesk word ik niet veel wijzer.
Iemand raad?
Reputatie 7
Badge +2
Ziggo modem is vaak een Connectbox -
De Horizonbox is waarschijnlijk van het merk Samsung.
Wil je eigenlijk verzoeken deze beide uit en aan te zetten. en ook de Sonos hardware.
heb gewoon een Ziggo router, geen Samsung. Blijft zelfde procedure?
Reputatie 7
Badge +2
Hi Tim,
Met WiFi extender bedoel je Apple Airport Express. Ja, die is afgesloten. Ik probeer vanmiddag nog wel even te bellen naar Sonos.
Mvg Maarten


Al telefonisch contact gehad?

Op dit moment zijn hier geen problemen mee bekend. Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je een diagnose.
Heb zelfde probleem. Diagnose ingestuurd, nummer 7931621. Hoor graag van jullie, groet Frank Knoester


Wil je verzoeken je Samsung Router uit en aan te zetten, om de Sonos ook geheel uit en aan te zetten.
Daarna graag opnieuw testen en een diagnose aanmaken kort nadat het probleem zich voordoet.
Op dit moment zijn hier geen problemen mee bekend. Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je een diagnose.
Heb zelfde probleem. Diagnose ingestuurd, nummer 7931621. Hoor graag van jullie, groet Frank Knoester
Badge
Hi Tim,
Met WiFi extender bedoel je Apple Airport Express. Ja, die is afgesloten. Ik probeer vanmiddag nog wel even te bellen naar Sonos.
Mvg Maarten
Reputatie 7
Badge +2
Referentienummer vraag170621-002708

Thanks in ieder geval!


Sorry voor de late reactie.
Ik zie dat we je in het verleden hebben aangeraden de wifi extender uit te zetten en nogmaals te testen, om te zien of de zelfde problemen zich nog voordoen.
Heeft het probleem zich toen nog voorgedaan?
of staat de wifi versterker weer aan en kwam het probleem toen weer naar voren?
Badge
Referentienummer vraag170621-002708

Thanks in ieder geval!
Reputatie 5
Badge +2
Heb je nog een referentie nummer van het afgelopen contact? Dan kijk is de case even na.
Badge
Al meerdere maken (4x volgens mij). De support is via schermdeling tot in mijn router geweest en dat heeft nog niets opgeleverd. Wat ik moeilijk begrijp is dat als je een product koopt, dat je zoveel support nodig hebt om het te laten werken. Over het algemeen werkt hier alles normaal. Ik heb een normale WIFI net zoals iedereen. De Hue lampen werken ook normaal op de WIFI.
Reputatie 5
Badge +2
.......... En het is verholpen. :D

goed om te lezen dat het probleem verholpen is.


........Voor dat geld verwacht je gewoon dat het allemaal werkt en op alle Wifi netwerken.

Ik zie dat je contact hebt gehad met Bob, heb je ook met de support al contact gehad?
Badge
Het probleem dat mijn nummers niet helemaal worden afgespeeld speelt nog steeds. Vorige maand een nieuwe iPad Pro gekocht en ook vanuit daar speelt Sonos de nummer niet helemaal af en springt hij spontaan van over naar het volgende nummer. Er zit 100% zeker iets fout in de software van Sonos. Ik lees dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben. Mijn Wifi is goed en alles werkt naar behoren, behalve de Sonos. Het geluid is goed, maar als ik dit van tevoren had geweten, had ik nooit een Sonos aangeschaft. Het zijn twee play 5's en dat is aardig wat geld. Voor dat geld verwacht je gewoon dat het allemaal werkt en op alle Wifi netwerken.
Badge
Het is inmiddels verholpen heb het ook aangekaart bij Hitsnl en die zijn ook met jullie in contact geweest. En het is verholpen. 😃
Reputatie 5
Badge +2
Op dit moment zijn hier geen problemen mee bekend. Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je een diagnose.
Badge
Ook ik heb hier last van. Spotify en Deezer gaat goed maar Hitsnl gaat fout. Ik dacht dat het aan Hits lag maar blijkbaar toch aan Sonos. Speelt ook steeds het volgende nummer af na 2 min. Sonos geeft aan dat het nummer verkeerd gecodeerd is.