Beantwoord

SONOS 2 Spotify muziek service niet beschikbaar

  • 17 January 2021
  • 3 reacties
  • 303 Bekeken

Wat een ellende met Sonos 2. Ik had geen enkel probleem totdat ineens mijn Play1s de S2 software hadden en ik dus  verplicht werd om de S2 controller te gaan gebruiken wat ik niet wil wegens alle privacy zaken. Je moet alles accepteren en dat wil ik niet. Ik heb gewoon speakers gekocht die geluid moeten afspelen en niet via de software gaan vastleggen wat ik allemaal doe of afspeel.

Dus alles gereset naar fabrieksinstellingen en de S1 controller gestart. Helaas niets werkt en uiteindelijk werd ik geforceerd om toch de S2 software te gaan gebruiken. Wat een ellende daarmee als je alle meldingen over deze software doorneemt. Je mag toch van zo een bedrijf als SONOS iets beter verwachten en fouten snel worden hersteld.

Met veel moeite lukte het om de Play1s weer te kunnen gebruiken wat met radiostations is gelukt. Helaas werkt mijn Spotify premium niet meer. Spotify staat niet in de lijst van toe te voegen muziekservices HOE KAN DAT???  In Spotify zie ik wel mijn Play1s maar als ik die wil gebruiken om muziek af te spelen dan werkt dat niet. 

Ik was altijd zeer tevreden over SONOS en de producten maar wat men nu allemaal gedaan heeft is een marktleider niet waardig!!  Recentelijk vroeg een vriend of SONSO beviel en of ik hem wilde helpen met aanschaf en installatie in combinatie met Spotify.  HELAAS HEB IK HEM ONTRADEN OM SONOS PRODUCTEN TE GAAN GEBRUIKEN!!!

SONOS DOE ER WAT AAN  en laat mij gewoon met mijn PLAY1s de S1 controller gebruiken en niet al die zaken met verzamelen van PriVACY gevoelige gegevens over wat een gebruiker doet met zijn installatie. 

Help mij ook zo snel mogelijk om SPOTIFY weer met SONOS te kunnen gebruiken.

Ik kijk uit naar reacties om het probleem met Spotify op te lossen, een goed werkende app aan te bieden voor oude en nieuwe apparaten en respect voor de privacy van de gebruikers. 

 

Groet,

CJBICT

Dus

icon

Beste antwoord door Erooij 17 January 2021, 19:38

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je zult toch echt zelf gekozen hebben om de S2 software te installeren. Niemand die je dat verlicht. De opmerking g over privacy kan ik niet plaatsen, die is gelijk bij S1 en S2. Wanneer je huiverig bent voor de privacy dan snap ik de aankoop van een product als Sonos niet. Deze is nu eenmaal gebaseerd op online technieken die gegevens verzamelen om een zo goed mogelijke ervaring te kunnen bereiken.

v.w.b. Spotify: staat je account wel op Nederland in Sonos?

Wel op gegeven moment hadden de play1s os s2. Als je dan s1 wil blijven gebruiken dan moet je de play1s terug zetten naar de fabriek instellingen. Dat gedaan maar met s1 niet meer op te starten. Dan maar s2 en dan bleek dat de play1s toch weer os 2 hadden. Voordat je iets met s2 kunt doen een gigantisch lange lijst met voorwaarden die je alleen maar kunt accepteren als je door wil gaan. Niets over welke privacy instellingen je wel of niet kunt toestaan. De leverancier zou duidelijk alles standaard uit moeten zetten en per privacy onderdeel  vragen wat wel en wat niet aangezet kan worden. Het is tenslotte een betaald product waarbij de leverancier er alleen maar voor moet zorgen dat alles prima werkt. Ik heb trouwens in mijn profiel Nederland staan. Ik heb verder geen andere plek kunnen vinden waar ik NL kan opgeven.   

CJBITC

Reputatie 7
Badge +3

Het kan niet zo zijn dat de play 1’s zomaar S2 hadden, sterker nog je moet S2 software apart installeren op je device. M.a.w.: het is je eigen keus geweest.

Teruggaan naar S1 kan wel, maar dan moet je bijvoorbeeld nog een 5 1ste gen hebben die dan eerst geïnstalleerd wordt en waarna de play 1 na een reset toegevoegd kan worden.

Voor de Spotify problemen zou ik morgen even bellen met Sonos. https://support.sonos.com/s/?language=nl_NL

Reageer