Beantwoord

SMBv2 of Plex service ?

  • 8 August 2019
  • 2 reacties
  • 352 Bekeken

Badge +1
Na de laatste grote Windows 10 update (1903) kon ik mijn Synology NAS niet meer via SMBv1 benaderen. Windows 10 eist nu minimaal SMBv2. Hierdoor kwam ik er ook achter dat de Muziekmap op mijn Synology NAS niet via SMBv2 ingelezen kan worden in de Sonos Muziek bibliotheek.

Op mijn Synology NAS kan ik (nu nog) als minimale service SMBv1 instellen waardoor de Muziekmap wel weer wordt gevonden. Ik weet alleen niet hoelang dit nog ondersteund wordt.

Komt hier nog een oplossing voor of ben ik gedwongen om bijvoorbeeld de Plex service te gebruiken ?
Via Plex is het schijnbaar wel mogelijk de muziekmap op de server via SMBv2 te benaderen, al twijfel ik of mijn Synology DS212 daar wel snel genoeg voor is.
icon

Beste antwoord door Tim S 13 August 2019, 12:34

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als je de Windows of Mac controller op je computer plaatst, zal er ook een http server voor muziek deling voor Sonos geplaatst worden.
Dit heeft echter alleen invloed op het geheel als de computer zelf de bron van muziek is voor de Sonos muziekbibliotheek.

Sonos maakt nog gebruik van SMB1, en deze zal aangezet moeten worden wil een NAS naar Sonos kunnen streamen.
Dit gaan we hopelijk spoedig aanpassen zodat Sonos ook van SMB2 gebruik zal maken.
Kan helaas niet aankaarten wanneer dit daadwerkelijk zal gebeuren.
Badge +1
OK bedankt voor je reactie.