Beantwoord

Shuffle play van nummers in bibliotheek werkt niet

  • 29 November 2018
  • 7 reacties
  • 654 Bekeken

Badge
Shuffle play van alle nummers in mijn bibliotheek werkt niet. Als ik in de Sonos Controller app naar mijn bibliotheek ga en dan naar “nummers” ga zie ik de lijst van al mijn nummers in mijn bib (logisch). Shuffle bovenaan in de controller app doet heel het systeem crashen... geen response en vaak ook error 1002. Heeft Sonos een limiet voor het aantal Nrs? Kan ik dus nooit ad random uit mijn hele bib spelen?? Gemeld op twitter, daar telefonisch contact aangeraden, gebeld naar Sonos, en daar werd mij aangeraden op community te posten. Ze zeggen “hoe meer klachten, des te groter de kans er nr gekeken wordt in toekomstige update. Vreemde gang van zaken gezien Google me leert dat veel gebruikers dit probleem ervaren... shuffle vanuit een andere app en dan AirPlay werkt wel, dus probleem lijkt in Sonos controller app... iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 16:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Badge
Referentie ticket 00433795. Call met Sonos zegt dat info gegeven via twitter onjuist lijkt. Op community dan maar, zoals gevraagd door Sonos tijdens call ... vreemde gang van zaken...
Reputatie 7
Badge +2
Hoeveel nummers staan er in je wachtrij?
Heb je dit probleem met het shuffelen ook als er minder nummers in de wachtrij staan? Bijvoorbeeld 10 of 100, misschien 200 nummers?
Waar zijn de nummers van afkomstig? muziek van een computer? of van een online muziekdienst?
Via onze Community hier op het forum kunnen klanten verzoeken doen, maar garantie op verandering kunnen we verder niet bieden.
Verder geeft u aan dat dit een bekend probleem zou zijn, zou graag uw bron hiervoor willen zien, want er zijn geen bekende problemen omtrent het shuffelen van muziek in de wachtrij.
Badge
Google eens op ‘shuffle Sonos error’... of ‘shuffle error 1002’.... muziek van bibliotheek die werd gemerged met Apple music. Geen probleem om alles te shufflen in Apple music zelf. Zelfde probleem bij lokale bibliotheek met muziek op harde schijf. Lijkt dus eerder over limiet aan Nrs te gaan ipv source...
Badge
Als Sonos support diagnose bekijkt en dan vraagt te bellen voor real time support, en als dan real time support weer vraagt om het gewoon op community te posten, tja, dan vind ik dat raar.
Reputatie 7
Badge +2
Heb de 2e lijn aangesproken, dit is inderdaad een bekend probleem.
Het komt alleen niet vaak binnen als iemand support aanvraagt.
Er is helaas geen oplossing, als er te veel nummers in 1x in de wachtrij worden geplaatst van een online muziekdienst zoals bijvoorbeeld Apple Music, dan zal deze foutmelding naar voren komen.
Enige advies wat we kunnen bieden is om kleinere selecties te maken en deze in de wachtrij te slepen.
Excuses voor het ongemak, maar dit zal waarschijnlijk niet opgelost kunnen worden.
Dit heeft trouwens niks te maken met de Shuffle functie, het gaat simpelweg om de hoeveelheid.
Badge
Bedankt voor de feedback. Kan je zeggen wat de limiet dan is? Het is enorm moeilijk om telkens doorheen heel de bibliotheek te surfen om random lijstjes te maken als de bibliotheek groot is... dat lijkt me niet echt gebruiksvriendelijk...en tot hoeveel Nrs kan je dan gaan? Spijtige zaak, enorm nadeel naar mijn mening en totaal geen indexatie probleem bij andere apps, zoals Apple music zelf...
Reputatie 7
Badge +2
Hier durf ik geen concreet antwoord op te geven, dat word een hoger/lager spel.
Zou zeggen, probeer 1000 nummers in te laden, komt het probleem naar voren probeer dan 500 nummers in te laden.
Uiteindelijk komt het er op neer dat Sonos via bepaalde API's van alle nummers tegelijkertijd de informatie aangeboden krijgt en het te veel word.
Sorry voor het ongemak.