Vraag

remote

  • 1 January 2021
  • 1 reactie
  • 171 Bekeken

Badge

de beste wensen

 

vraagje ik heb een tv van sony en een arc sonos  de vraag van mij is  waneer sonos een totaal menu in een remote of in afstand s bediening doet. op dit monent gaat via de telefoon  de vollume gaat via de ziggo en de sony afstandsbediening of heb u voor mij een ander mogelijk heid ik hoor graag van u.

 

MP 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Ik zou eerst even proberen om te zorgen dat je mailadres niet zichtbaar is voor iedereen - het lijkt ook je gebruikersnaam te zijn. dus wellicht is daar contact met Sonos voor nodig. Via de drie stipjes rechtsonder (Bewerk) in het bericht kun je het in ieder geval uit de tekst halen.

 

Dan je vraag: in principe is de telefoon je afstandsbediening, dus heeft Sonos lang geleden besloten zelf gen afstandsbediening meer aan te bieden. Juist voor TV-geluid geldt echter dat je ook het volume van de Arc kunt veranderen met de afstandsbediening van je TV. Als je de Arc hebt aangesloten via HDMI-ARC (of eARC) en op je TV HDMI-CEC aan hebt staan (Sony noemt dat Bravia Link) dan geeft de TV via HDMI de opdracht harder of zachter gewoon door aan de Arc.

Heb je de Arc met een optische kabel aangesloten dan moet je de afstandsbediening van de Arc eerst even koppelen: Een nieuwe tv- of kabel-afstandsbediening configureren voor het bedienen van de Sonos Playbar, Playbase, of Beam | Sonos

Voor muziek geldt nog steeds dat je telefoon de afstandsbediening voor Sonos is. Eventueel kun je Google Assistent instellen, zodat je via voice commands het volume kan veranderen: Bedien Sonos met de Google Assistent | Sonos