Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19051 Bekeken

Reputatie 2
Met veel plezier maak ik gebruik van mijn Sonos systeem. Sinds enkele maanden merk ik steeds vaker dat er reclame wordt uitgezonden. Nu heb ik echt een uitgesproken hekel aan reclame, zowel op de radio dan wel op de TV. ( stel je eens voor dat je zondagmorgen die schreeuwende Lidl reclame voor je kiezen krijgt ) Het meest onbeschofte vind ik dat als de reclame 'klaar' is je midden in de uitzending wordt teruggeworpen. Hallo !! daar heb ik mijn Sonos niet voor gekocht !
Ik roep Sonos op om alles te doen om TuneIn te bewegen met die reclame te stoppen.

Erooij 1 jaar geleden

Nog éénkeer:

De reclame is NIET van de speakerbouwer, de reclame is van het bedrijf die ervoor zorgt dat alle streams netjes werken en blijven werken. De verzamelaar dus van de verschillende streams van de verschillende radiostations. Reclame komt dus van de radiostations en bij aanvang van de stream komt er reclame van de verzamelaar van alle streams. Ook dat is een bedrijf die zijn energiekosten en personeel moet betalen.

Sonos bouwt het apparaat en de infrastructuur om dit alles mogelijk te maken. Sonos maakt een speaker met streammogelijkheid. Ik zie dat een beetje als een reguliere speaker die gebouwd wordt tot en met het plugje waar de speakersnoeren ingaan. Alles wat er verder nodig is komt van externe bronnen. Waar zij, naar mijn mening, de fout ingaan is om een eigen muziekdienst op te zetten die gebruikt maakt van zijn eigen schil, waardoor ook daar reclame verschijnt. 
Gelukkig zijn er nog legio mogelijkheden om reclamevrij te luisteren, waarbij opgemerkt dat mijn verwachting is dat er steeds meer reclame zal komen en dat sommige partijen, die het nu nog zonder kunnen, toch ook genoodzaakt zijn om over te gaan op reclameboodschappen. 
 

 

Bekijk origineel

173 Reacties

Badge +1

Waarom schrijf je “zoals het hoort”? Reclame krijg je nu eenmaal omdat je gratis wilt luisteren. 

Omdat ik buiten de reclame die een zender uitzendt niet ook nog eens reclame van een programma dat het streamt hoef te horen. En al helemaal niet midden in een nieuwsuitzending. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar ook dat kan je verwachten. Er is de radiozender die inkomsten moet genereren en er is een streamingsdienst die inkomsten moet genereren. Dat het niet prettig is ben ik onmiddellijk met je eens en gelukkig zijn er voldoende alternatieven via Sonos, maar nogmaals “voor niets gaat de zon op” en reclame is iets wat je steeds meer kunt verwachten naarmate je Sonos populairder wordt. 

over TuneIn en reclame, sinds ik sonos radio heb gekozen heb ik 0 keer reclame gehad.

dus I rest my case….

 

“If you are not paying for the product, you -are- the product.”.

Tunein is een doorgeefluik inderdaad, maar ook zoekmachine, met personeel en hardware, bandbreedte kosten. Dat moet betaald worden. Als je geen reclame wilt moet je een Premium account bij ze afnemen. Dan halen ze ook nog eens de reclames van de zender zelf -eruit-. Althans zo lees ik het.

Zelfs het opgaan van de zon is niet gratis, maar daar komen we pas over heel veel miljoenen jaren achter als we in de zon terecht komen.

TIP:

Gebruik in plaats van Tunein Sonos radio om naar radio zenders te luisteren zonder reclame van Tunein.

 

Met vriendelijke groet,

Gouden tip ! Ik dacht dat Sonos beroep deed op Tunein voor radio. 
Super dus, ik heb mijn favorieten omgezet naar de overeenkomstige radiostations van Sonos radio. 
Dank je wel.

Super, ik heb het ook omgezet naar Sonos Radio.

Zijn er nog streamingdiensten, afgezien van bv Spotify, die niet midden in een nummer een commercial over de lijn slingeren? Probleem doet zich voor nadat sonos S2. Bijna elke dienst knalt er iets doorheen, ook de dienst van Sonos. Sonos support  kan vanalles zeggen maar ik geloof rr helaas niets meer van.

Reputatie 5
Badge +3

Bij een gratis dienst zullen er altijd kosten moeten worden betaald, dit doen ze vaak via reclame. Sonos Radio gebruikt dezelfde streams als TuneIn en hierdoor hoor je reclame. Dit is niet reclame van Sonos overigens. Reclame van Sonos krijg je enkel via email en in de app.

 

Dit staat los van S2, een S1 systeem speelt exact dezelfde bronnen (streaming URL’s) af als een S2 systeem.

Ik merk dit nu ook steeds vaker. Ook wanneer ik het geluid even op mute moet zetten tijdens het thuiswerken. Meteen daarna begint het weer met reclame. Erg irritant. Naar mijn  mening zou dit geen verdienmodel voor Sonos moeten zijn. Een high end product met respectievelijke hoge aankoopprijs. Ik ga ervan uit dat de winstmarge van Sonos voldoende moet zijn om zich afzijdig te kunnen houden van dit soort snelle opbrengsten die de klantbeleving alleen maar verminderen!

Reputatie 5
Badge +3

Zoals ik in mijn laatste bericht aangaf is dit geen verdienmodel voor Sonos. We krijgen geen opbrengsten uit de reclame die je hoort op onze speakers. Dit is enkel voor de leveraar van de Stream zoals TuneIn of de zender zelf.

Badge

Ik luister meestal sterren.nl radio en die hebben alleen reclame bij het aanzetten, daarna de hele dag geen reclame meer.

Ik sluit me aan bij de klagers over reclame bij radio op Sonos. Ik begrijp dat het een TuneIn initiatief is. Het heeft niets met S2 te maken, want voor ik upgradede had ik er ook al last van. Het gekke is: het gebeurt niet bij elke keer dat ik mijn radiostream start. Ik luister veel naar radio4 en de ene keer start hij wel met TuneIn reclame, de andere keer niet. Het ligt er volgens mij ook aan, welk bronbestand je aanklikt. 
Als Sonos hier niets aan kan doen, kan hij misschien wel contact opnemen met TuneIn en vragen wat hun beleid precies is hiermee. Ik denk dat Sonos eerder antwoord krijgt met zijn miljoenen gebruikers, dan een individuele klager. 
Mijn indruk is dat TuneIn nog in een experimentele fase zit met gebruik van reclamestreams en dat het later meer gaat worden. Nu actie ondernemen kan misschien helpen. Dus Sonos: kom op voor je klanten!

Badge

Reclames worden door radiostations zelf uitgezonden. Daar heeft Sonos of Tunein geen invloed op.

Ik heb dit probleem nu ook! Verschrikkelijk irritant! Ik luister naar enkele Nederlandse radiozenders in België. Het maakt niet uit of ik sonos radio of tunein gebruik, (Sonos radio wil vaak niet eens starten) deze blijft starten met Belgische reclames. Nog erger! sinds de update die ik daarjuist gedaan heb blijft tunein hangen in de reclame! En heel de tijd dezelfde reclames, ik krijg de radiozenders zelf niet eens meer aan het spelen. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb dit probleem nu ook! Verschrikkelijk irritant! Ik luister naar enkele Nederlandse radiozenders in België. Het maakt niet uit of ik sonos radio of tunein gebruik, (Sonos radio wil vaak niet eens starten) deze blijft starten met Belgische reclames. Nog erger! sinds de update die ik daarjuist gedaan heb blijft tunein hangen in de reclame! En heel de tijd dezelfde reclames, ik krijg de radiozenders zelf niet eens meer aan het spelen. 

Waarschijnlijk staat je land ingesteld op België in je profiel. Als je inlogt op onze site en hierna naar deze link gaat kun je het aanpassen: https://www.sonos.com/myaccount/user/profile/

Het is inderdaad zover. 
Eerst was er plots de reclame via TuneIn maar net toen was Sonos Radio er om hieraan te ontsnappen. En nu is dezelfde reclame er ook daar, vreselijk als aangezien de zenders zo al overvol reclame zitten, of toch zeker de mijne. 
 

Maar er is nog een oplossing! 
Je moet via TuneIn bij bladeren naar Mijn Radiostations gaan en daar helemaal rechtsboven naast het woord Mijn radiostations op de drie puntjes tikken. Vervolgens kan je daar een radiostation zelf toevoegen waarvoor je de rechtstreekse streamlink nodig hebt maar die zijn wel te vinden online. Zo ben je weer verlost van de bijkomende reclame en luister je niet meer via TuneIn zelf! Zelf toegevoegde stations verschijnen helaas wel niet bij Recent Afgespeeld. 

Reclames worden door radiostations zelf uitgezonden. Daar heeft Sonos of Tunein geen invloed op.

De topicstarter is wat onduidelijk geweest. Het gaat NIET om de reclame die het radiostation zelf elk uur uitzendt. Het gaat om de reclame die TuneIn aan de stream toevoegt als je van stream wisselt. 
 

Op mijn iPhone gebruikte ik altijd de TuneIn app om naar radio te luisteren, totdat TuneIn reclame aan de streams ging toevoegen. 
Nu gebruik ik de app “Stream Player” om naar radio te luisteren en krijg ik bij dezelfde radiostations GEEN TuneIn reclame meer. 
 

TuneIn biedt ook een betaalde app ZONDER reclame. Maar let op: Je hoort dan wel nog steeds de reclame die de radiozender uitzendt. Apple Music maakt ook gebruik van TuneIn, maar daar krijg ik ook die reclame niet. Blijkbaar betaalt Apple TuneIn om de streams zonder de TuneIn reclame door te geven. 
 

Het verbaast mij dat er in de twee jaar dat dit topic bestaat, niemand dit even heeft opgemerkt.  

 

Badge

 

 

 

Nu gebruik ik de app “Stream Player” om naar radio te luisteren en krijg ik bij dezelfde radiostations GEEN TuneIn reclame meer. 
 

Blijkbaar betaalt Apple TuneIn om de streams zonder de TuneIn reclame door te geven. 
 

 

 

Waar haal je die app 'Stream Player’? En kan je die op je Sonos afspelen? 

Ik ben ervan overtuigd dat dit een actie van Sonos is, ook al zeggen ze van niet. Ik heb die extra start-reclame via meerdere streaming diensten, óók via Sonos Radio. Blijkbaar kan Apple dat beter regelen. Ik denk dat Sonos gewoon iets extra wil verdienen. 

 

En @nlampens schreef: Maar er is nog een oplossing! 
Je moet via TuneIn bij bladeren naar Mijn Radiostations gaan en daar helemaal rechtsboven naast het woord Mijn radiostations op de drie puntjes tikken. Vervolgens kan je daar een radiostation zelf toevoegen waarvoor je de rechtstreekse streamlink nodig hebt maar die zijn wel te vinden online.

 

Ik ga dit proberen!

 

 

 

Nu gebruik ik de app “Stream Player” om naar radio te luisteren en krijg ik bij dezelfde radiostations GEEN TuneIn reclame meer. 
 

Blijkbaar betaalt Apple TuneIn om de streams zonder de TuneIn reclame door te geven. 
 

 

 

Waar haal je die app 'Stream Player’? En kan je die op je Sonos afspelen? 

Ik ben ervan overtuigd dat dit een actie van Sonos is, ook al zeggen ze van niet. Ik heb die extra start-reclame via meerdere streaming diensten, óók via Sonos Radio.
 

Blijkbaar kan Apple dat beter regelen. Ik denk dat Sonos gewoon iets extra wil verdienen. 

 

En @nlampens schreef: Maar er is nog een oplossing! 
Je moet via TuneIn bij bladeren naar Mijn Radiostations gaan en daar helemaal rechtsboven naast het woord Mijn radiostations op de drie puntjes tikken. Vervolgens kan je daar een radiostation zelf toevoegen waarvoor je de rechtstreekse streamlink nodig hebt maar die zijn wel te vinden online.

 

Ik ga dit proberen!


Sorry, ik was wat onduidelijk: de app Stream Player gebruik ik op mijn iPhone. Ik denk inderdaad dat de enige oplossing is handmatig de radiostations toevoegen of radio luisteren via Apple Music. 

Badge

 

 

@nlampens schreef: Maar er is nog een oplossing! 
Je moet via TuneIn bij bladeren naar Mijn Radiostations gaan en daar helemaal rechtsboven naast het woord Mijn radiostations op de drie puntjes tikken. Vervolgens kan je daar een radiostation zelf toevoegen waarvoor je de rechtstreekse streamlink nodig hebt maar die zijn wel te vinden online.

 

Ik ga dit proberen!

Het werkt prima. De optie 'radiostation toevoegen’ staat bij mij in de TuneIn lijst, maar verder werkt het als een speer. Er staat een enorme lijst met streaming url's van radiodiensten op bijvoorbeeld Link

Reputatie 5
Badge +3

Je linkt naar dit bericht

Badge

ja, vergissing. aangepast!

Reputatie 6
Badge +3

Het werkt prima. De optie 'radiostation toevoegen’ staat bij mij in de TuneIn lijst, maar verder werkt het als een speer. Er staat een enorme lijst met streaming url's van radiodiensten op bijvoorbeeld Link

Ik ben het hier ook mee eens, het werkt prima; mijn meest beluisterde zenders heb ik als directe stream (url) toegevoegd en bij de Sonos favorieten gezet. De TuneIn opstartreclame heb je dan niet meer.

Badge

Maar voor de duidelijkheid: ik ben er vast van overtuigd dat dit een r*ttenstreek van Sonos zelf is. Ook Sonos Radio heeft die startreclames.

Reputatie 6
Badge +3

Maar voor de duidelijkheid: ik ben er vast van overtuigd dat dit een r*ttenstreek van Sonos zelf is. Ook Sonos Radio heeft die startreclames.

Sonos Radio is een verzameling van diensten waaronder TuneIn & IHeart aangevuld met eigen themakanalen. Wat je dus hoort is niks anders dan TuneIn in een ander jasje, en dus helaas met hun opstartreclame. Ik geloof dan ook niet dat Sonos hier ook maar iets mee te maken heeft.

Maar voor de duidelijkheid: ik ben er vast van overtuigd dat dit een r*ttenstreek van Sonos zelf is. Ook Sonos Radio heeft die startreclames.

Sonos Radio is een verzameling van diensten waaronder TuneIn & IHeart aangevuld met eigen themakanalen. Wat je dus hoort is niks anders dan TuneIn in een ander jasje, en dus helaas met hun opstartreclame. Ik geloof dan ook niet dat Sonos hier ook maar iets mee te maken heeft.

Nou Sonos heeft er dus blijkbaar voor gekozen om de gratis TuneIn stream met reclame door te geven. Dat zou ik acceptabel vinden voor de Ikea speakers. Maar als iemand € 560 voor een Five of € 700 voor een Amp heeft betaald, kun je je afvragen of het ok is. 

Reageer