Vraag

Problemen met YouTube Music via Sonos

  • 8 November 2019
  • 13 reacties
  • 2797 Bekeken

Heb nu sinds juni twee Sonos Ones, met als streamingsdienst YouTube Music. Heb een Premium abonnement. Ik ben enorm teleurgesteld in de facilitering door Sonos om YTM optimaal te kunnen gebruiken. Om te beginnen synchroniseert de Sonosapp niet met YTM. Moet dus zelf alles gelijktrekken?! Direct afspelen vanuit YTM biedt meer mogelijkheden, betere lay-out, en betere uitvoering. Zo heb ik steeds meer last van het blijven ' hangen'  van playlists via Sonos, slaat hij steeds meer nummers over die dan ' niet toegankelijk ' zijn (zonder Sonos géén probleem), weigert hij nummers aan een bestaande playlist toe te voegen,  weigert de naam van een playlist aan te passen, enfin, een en al ellende. En nee, ik wil geen andere streamingsdienst. YTM biedt mij qua bibliotheek precies wat ik wil. Ik vind het om te janken dat ik bijna 400 euro heb uitgegeven aan die Sonos-speakers en dat Sonos het dan blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt om streaming dan ook goed te laten functioneren. Deze conclusie trek ik na research op dit forum, waar over dit onderwerp nagenoeg niks te vinden is dat wijst op een adequate aanpak door Sonos van dit probleem, en het bestaan van een aparte app Sonostube die blijkbaar nodig is om YTM wél te laten werken op Sonos. Als ik Sonos was zou ik me dit ernstig op mijn fatsoen trekken. En nou vort aan het werk om mijn problemen op te lossen Sonos. Tot dat moment zal ik eenieder afraden om Sonos aan te schaffen.


13 Reacties

Heb inmiddels gemerkt dat de synchronisatieproblemen minder spelen als je je bibliotheek beheert in de YTM app, en je erbij neerlegt dat dat beheer in de Sonos app niet werkt. Wat blijft zijn de voortdurende meldingen ' kan .... niet afspelen. Toegang geweigerd' waarna betreffend nummer niet afspeelt, meerdere nummers worden overgeslagen of de rest van de playlist sowieso niet meer afspeelt. Ik vind hier op dit forum meer meldingen over, wanneer wordt hierop gereageerd?

Reputatie 7
Badge +2

Excuus, dit topic was ons ontschoten, daarnaast doen we voornamelijk support via telefoon en email.

We zijn op het moment in onderzoek naar problemen met Youtube Music op Sonos.

Dit treft niet alle klanten, en is dan ook nog in onderzoek.

Het beste kan je het probleem even aankaarten via email bij support@sonos.com, beschrijf hierin je probleem en het liefst ook een diagnose nummer, kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.

 

Youtube verbinden met SONOS de oplossing?! Ik moet hier even mijn gal spuwen. Heb hier drie sonos Play 1 speakertjes staan die ik wil verbinden met Youtube music maar ik krijg het ondanks verwoede pogingen niet voor elkaar. WAARDELOOS! Ik zou in staat zijn die dingen zo in de container te flikkeren.

 

Mijn advies aan wie het overweegt schaf ze zdeker niet aan!

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Lysis,

Als ik het probleem goed begrijp, lukt het niet om de Youtube Music service toe te voegen in de Sonos app?

Indien dit inderdaad het geval is, dan raad ik aan om het volgend artikel te raadplegen: Youtube Music en Sonos.

Mocht het probleem toch elders liggen, dan verneem ik dit graag van je. 

Ik heb een zelfde soort probleem. Via de Sonos app vind hij in mijn YTM account alleen de afspeellijst “likes”, welke automatisch gegenereerd is na het “liken” van een nummer. En wanneer ik hier vervolgens nummers uit wilt afspelen krijg ik de melding: Toegang geweigerd. Hoe is dit op te lossen @Dylan S ?

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb een zelfde soort probleem. Via de Sonos app vind hij in mijn YTM account alleen de afspeellijst “likes”, welke automatisch gegenereerd is na het “liken” van een nummer. En wanneer ik hier vervolgens nummers uit wilt afspelen krijg ik de melding: Toegang geweigerd. Hoe is dit op te lossen @Dylan S ?

Hallo @andr0it

Ik dit geval zou ik adviseren om de YT service binnen de Sonos app opnieuw te authoriseren. 

Open de Sonos app en navigeer naar: ‘Instellingen’ → ‘Services en Stem’ → ‘YouTube Music’ onder het kopje Muziek en content → ‘Account opnieuw authoriseren’.

Controleer hierna of de nummers wel kunnen worden afgespeeld. 

Voor wat betreft ‘t feit dat alleen de afspeellijst ‘Je likes’ zichtbaar is, nieuwe afspeellijsten kunnen worden aangemaakt in de YT Music app op je telefoon en/of tablet. 

27 juli 2021 nog altijd hetzelfde probleem blijkbaar, 1 jaar later….

YTM nummers tijdens het afspelen de boodschap - kan nummer niet afspelen omdat het niet juist gecodeerd is-

Na contact met jullie om alle instellingen enz… na te kijken, die OK waren, krijg ik dan de boodschap - men werkt eraan-  en er komt snel een update...Al een jaar dus

Via de Sonos app vind hij in mijn YT Music-(premium)account alleen de afspeellijst “likes”, die automatisch gegenereerd is na het “liken” van een nummer. Stel dat ik hier vervolgens nummers uit wil afspelen krijg ik de melding: 'Toegang geweigerd'. 

Al mijn andere playlists zijn niet eens te zien in de Sonos app. Totaal onbruikbaar dus helaas en ik heb daarom logischerwijs voor €2000 aan Sonos producten moeten retourneren.

Zoals gebruikelijk is de apparatuur zo goed als de software en daar is het pijnlijk duidelijk dat Sonos geen software bedrijf is en ook geen moeite gedaan heeft hier prioriteit aan te geven door dat bijvoorbeeld uit te besteden.

Ik heb een zelfde soort probleem. Via de Sonos app vind hij in mijn YTM account alleen de afspeellijst “likes”, welke automatisch gegenereerd is na het “liken” van een nummer. En wanneer ik hier vervolgens nummers uit wilt afspelen krijg ik de melding: Toegang geweigerd. Hoe is dit op te lossen @Dylan S ?

Hallo @andr0it

Ik dit geval zou ik adviseren om de YT service binnen de Sonos app opnieuw te authoriseren. 

Open de Sonos app en navigeer naar: ‘Instellingen’ → ‘Services en Stem’ → ‘YouTube Music’ onder het kopje Muziek en content → ‘Account opnieuw authoriseren’.

Controleer hierna of de nummers wel kunnen worden afgespeeld. 

Voor wat betreft ‘t feit dat alleen de afspeellijst ‘Je likes’ zichtbaar is, nieuwe afspeellijsten kunnen worden aangemaakt in de YT Music app op je telefoon en/of tablet. 

Probeer dit soort dingen eerst eens zelf voor het als oplossing te brengen. Je kan niets afspelen en je playlists zijn niet zichtbaar. Waardeloos dus.

@Rollie572 

 

Ik heb een zelfde soort probleem. Via de Sonos app vind hij in mijn YTM account alleen de afspeellijst “likes”, welke automatisch gegenereerd is na het “liken” van een nummer. En wanneer ik hier vervolgens nummers uit wilt afspelen krijg ik de melding: Toegang geweigerd. Hoe is dit op te lossen @Dylan S ?

Hallo @andr0it

Ik dit geval zou ik adviseren om de YT service binnen de Sonos app opnieuw te authorise

Probeer dit soort dingen eerst eens zelf voor het als oplossing te brengen. Je kan niets afspelen en je playlist zijn niet zichtbaar. Waardeloos dus.

Wat heet vriendelijkheid.

Even bellen misschien een betere optie voor je.

Reputatie 7

Bovendien: Sonos stelt slechts zijn systeem beschikbaar voor anderen om op aan te sluiten. Hoe een aanbieder dat doet is hun zaak. Ik zou dus vooral ook bij YTM klagen…..

Beste

Ik heb ook probleem met youtube music. Ik heb verbonden met sonos maar zijn geen lijst met mij bibliothek. Niet laten zien is leeg dus ik heb nu voor niks spiker

Reputatie 7

Als ik je probleem Google zie ik dat het soms helpt om YTM uit Sonos te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Google lijkt YTM gewoon niet goed voor elkaar te hebben.

Reageer