Beantwoord

problemen met de koppeling tussen Sonos en Spotify, kan audio niet afspelen

  • 7 August 2018
  • 1 reactie
  • 833 Bekeken

Badge
ik heb een spotify premium account, echter als ik muziek probeer af te spelen vanuit de sonos app of de spotify app, stopt de audio na 4 sec. Ik zie dan de foutmelding: kan audionummer niet afspelen, niet juist gecodeerd. Ik kan probleemloos audio afspelen vanuit mijn mediabibliotheek of van de muziekservices tunein en soundcloud. Ik heb een Sonos play5, -playbar,- sub en 2x sonos play1. Alleen de sonos play1 zijn via de wifi aangesloten omdat die in de slapkamer staan. Der rest is bekabeld aangesloten. Van support moest ik de dns server adressen wijzigen en de sonos apparaten daarna opnieuw koppelen. Dit zonder resultaat. Graag hoop ik op een snelle oplossing met de koppeling naar de Spotify muziekservice om te kunnen blijven genieten van mijn sonos. diagnosenummer:1825889179
icon

Beste antwoord door Tim S 9 August 2018, 17:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
We hebben al een troubleshoot doorlopen, en denk dat het makkelijker zou zijn, als we via die case blijven communiceren, ipv het openen van een support aanvraag via het forum.
Anyway, omtrent je probleem.
Zou je de Sonos op je KPN kunnen aansluiten ipv de Fritzbox die zich achter de KPN staat, even tijdelijk met de KPN verbinden qua wifi of kabel, om te zien of Sonos op die manier de zelfde problemen geeft?
Dan kunnen we in iedergeval uitsluiten of het met de Fritzbox te maken heeft, of de gehele netwerk verbinding.
Wil je tevens verzoeken als je deze test doet, om de speaker bekabeld aan te sluiten, de rest van Sonos te ontkoppelen, om te zien of deze speaker (zonder gebruik van wifi) nog problemen geeft.
Als het probleem zich niet voordoet in die situatie, dan graag 1 extra speaker op het stroom aansluiten (verder draadloos), zodat deze op de wifi verbind van de bekabelde speaker die in contact staat met de KPN.
Om dan Spotify alleen op deze draadloze speaker te streamen.
Hoor graag het resultaat.
Indien mogelijk per email, zal tevens dit gesprek hier als notitie toevoegen aan de case.
Het is wat druk deze week, email en telefoon krijgt prioriteit, dus kan zijn dat we helaas via het forum niet snel reageren.