Pro-Ject beluisteren op stereopaar

  • 1 March 2022
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Hallo.

Ik heb een Pro-Ject T1 Phono SB Turntable aangesloten op een play 5 die een stereopaar vormt met een andere play 5. Werkte allemaal prima tot vandaag. De play 5 waar de platenspeler op aangesloten staat geeft bij afspelen van een plaat geen geluid meer (de andere play 5 dus wel). Als ik Spotify of iets dergelijks stream, doen wel beide play 5’s het.

Na kabeltjes erin en eruit en stereopaar gescheiden en weer terug etc. deden beide play 5’s het weer met de platenspeler. Maar na een korte pauze weer hetzelfde: geen geluid uit de play 5 waar de platenspeler op aangesloten is, wel uit de andere.

Sonos beweerde aan de telefoon dat ik de play 5’s moet groeperen in plaats van er een stereopaar van te maken. Dat vind ik erg raar. Geeft een heel ander geluid en bovendien: het heeft gewerkt!

 

Weet iemand hier iets op?

 

Alvast grote dank.

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @dekoob, welkom bij de Sonos community! 

  • Gebruik je de linker of de rechter Play:5 als Line-In apparaat voor de platenspeler?

Bij een stereo-paar is het altijd de linker speaker die 'de leiding’ neemt van de twee. Mocht je de platenspeler op de rechter Play:5 hebben aangesloten, dan raad ik aan om deze eens aan te sluiten op de linker Play:5.

  • Controleer voor de zekerheid ook even of de 'audio-jack' goed is aangesloten op de Line-In van de Play:5, niet dat deze los zit of iets dergelijks.
  • Controleer in de Sonos app (Instellingen → Systeem → Betreffende kamer met stereo-paar → EQ) of de balans goed staat ingesteld en niet volledig naar links of rechts.

Indien geen van dit alles tot de oplossing leidt, dan raad ik aan om even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we middels een diagnose van je systeem live ondersteuning kunnen bieden. 

 

Ha Dylan,

 

Dank voor je reactie.

Ja, de platenspeler is aangesloten op links en de audio-jack zit ook gewoon stevig.

Ook de balans staat goed.

Bellen doe ik niet meer, ik heb 50(!) minuten met jullie aan de lijn gehangen, 2 keer een diagnose doorgestuurd en de meest rare oplossingen te horen gekregen zoals dat de platenspeler geen wifisignaal had (nee, waarom zou ie?), een stereopaar sowieso niet werkt met een platenspeler en nog meer onzin. Ook de opvolging via de mail is te treurig voor woorden (gekopieerde zinnetjes over hoe een platenspeler aan te sluiten op een Sonos-systeem, alsof ie niet allang aangesloten is en normaal gewerkt heeft.

Toevallig doen beide speakers het nu met de platenspeler, ik hoop dat dit zo blijft. En anders probeer ik het zelf wel op te lossen met speakers in en uit het systeem te gooien.

 

met een groet van deKoob