Vraag

Playbar met 2 sonos one als surround speakers hapert met tune-in

  • 23 May 2022
  • 1 reactie
  • 143 Bekeken

Al een jaar of 2 heb ik een surround systeem van een playbar met 2 sonos one speakers prima werkend in huis staan. De playbar had ik bedraad met het netwerk verbonden en doorgelust naar de smart tv. De surround speakers heb ik via wifi verbonden en aangezien ik ze niet op mijn router zag neem ik aan dat ze een directe verbinding hebben met de playbar. Na het ophangen van een nieuwe tv hapert ineens het systeem bij het afspelen van tune-in. Afspelen van de tv audio gaat altijd probleemloos met prima surround geluid.

Ik heb alles wat veranderd is na installatie van de nieuwe tv al eens los gehad van het netwerk en het probleem bleef. Ook heb ik het hele sonos systeem nu via de wifi verbonden en ook dat hielp niet. Alles terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw het systeem opzetten had ook geen effect. Nu heb ik eens geprobeerd om de surround setup op te breken en nu werken mijn 2 one speakers als stereo setup gegroepeerd met de playbar die ook via optische kabel met de tv is verbonden. Nu werkt tune-in weer prima.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Ik zie nu na plaatsen van mijn vraag iemand met precies hetzelfde probleem in dit topic:

https://nl.community.sonos.com/topic/show?tid=6773944&fid=229100

Het is duidelijk dat ik Sonos moet bellen.