Vraag

Platenspelers, mengpaneel en Sonos Connect:Amp

  • 15 February 2016
  • 13 reacties
  • 3898 Bekeken

Hallo!

Ben net verhuisd en aan het kijken naar een liefst draadloos systeem om muziek mee te streamen, maar ook mijn twee draaitafels aan te hangen (momenteel hangend aan een mengpaneel en nog een stereo uit het stenen tijdperk)... en uiteindelijk wellicht ook de tv. En nu kwam ik uit bij Sonos. Collega van me is er helemaal lyrisch over; vertelde dat hij zijn peperdure Bose set op zolder heeft staan, omdat Sonos zo geweldig werkt en makkelijk te bedienen is.

Nu vraag ik me af wat ik het beste zou kunnen aanschaffen i.v.m. bovenstaande apparatuur die ik erop aan wil sluiten. Als ik mijn huiswerk goed gedaan heb, dan moet ik een Connect:Amp hebben om mijn draaitafels (en mengpaneel) op aan te sluiten en dan de boxen er nog bij? Dan zou ik mijn megagrote stereotoren (die ik eigenlijk alleen voor de versterker gebruik) weg kunnen doen, toch?

En qua boxen dacht ik te beginnen met tweemaal de Play:1 en dat ik later uit kan breiden naar andere kamers (en dan voor in de woonkamer misschien 3's of 5's te nemen)... of is het verschil met de Play:3 en Play:5 echt heel erg groot?

Hoor graag!

Groet,

Rick

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hallo!

Ben net verhuisd en aan het kijken naar een liefst draadloos systeem om muziek mee te streamen, maar ook mijn twee draaitafels aan te hangen (momenteel hangend aan een mengpaneel en nog een stereo uit het stenen tijdperk)... en uiteindelijk wellicht ook de tv. En nu kwam ik uit bij Sonos. Collega van me is er helemaal lyrisch over; vertelde dat hij zijn peperdure Bose set op zolder heeft staan, omdat Sonos zo geweldig werkt en makkelijk te bedienen is.

Nu vraag ik me af wat ik het beste zou kunnen aanschaffen i.v.m. bovenstaande apparatuur die ik erop aan wil sluiten. Als ik mijn huiswerk goed gedaan heb, dan moet ik een Connect:Amp hebben om mijn draaitafels (en mengpaneel) op aan te sluiten en dan de boxen er nog bij? Dan zou ik mijn megagrote stereotoren (die ik eigenlijk alleen voor de versterker gebruik) weg kunnen doen, toch?

En qua boxen dacht ik te beginnen met tweemaal de Play:1 en dat ik later uit kan breiden naar andere kamers (en dan voor in de woonkamer misschien 3's of 5's te nemen)... of is het verschil met de Play:3 en Play:5 echt heel erg groot?

Hoor graag!

Groet,

Rick


Allereerst, de CONNECT:AMP is ervoor om bestaande speakers mee te nemen in het Sonos systeem, is dit ook het geval? Om dus een mengtafel aan te sluiten op het sonos systeem, is een CONNECT voldoende, hier sluit je de mengtafel aan via de lijn ingang. Vervolgens inderdaad de Sonos spelers om zo de muziek hoorbaar te maken.
De Connect:AMP werkt dus niet i.p.v. mijn (voor)versterker? Die heb ik nl. wel nodig voor mijn platenspelers..?
Reputatie 5
Badge +2
De Connect:AMP werkt dus niet i.p.v. mijn (voor)versterker? Die heb ik nl. wel nodig voor mijn platenspelers..?

Nee, als je zelf een voorverster heb, zou ik daar de CONNECT op zetten, is het de bedoeling dat de voorversterker helemaal weg gaat?
Ja, ik dacht daar met de Amp afscheid van te kunnen nemen..?
Reputatie 5
Badge +2
Ja, ik dacht daar met de Amp afscheid van te kunnen nemen..?

Heb je voor mij even het merk en model nummer van de spullen die je aan wil sluiten, dan zoek ik het even op voor je.
Ah. Thanks!

Ik heb tweemaal een Synq XTRM-1 platenspeler die aangesloten zijn op een Vestax VMC-004 XLu mixer/mengpaneel, waarbij de 'u' staat voor USB.

Deze zou ik dan aan een Sonos-oplossing willen hangen... een Connect:Amp, Connect of misschien wel een Play:5 (of twee).

Vraag me af of dat zo werkt, of dat ik nog een voorversterker nodig heb..?

Hoor graag! Alvast enorm bedankt!
Reputatie 5
Badge +2
Ah. Thanks!

Ik heb tweemaal een Synq XTRM-1 platenspeler die aangesloten zijn op een Vestax VMC-004 XLu mixer/mengpaneel, waarbij de 'u' staat voor USB.

Deze zou ik dan aan een Sonos-oplossing willen hangen... een Connect:Amp, Connect of misschien wel een Play:5 (of twee).

Vraag me af of dat zo werkt, of dat ik nog een voorversterker nodig heb..?

Hoor graag! Alvast enorm bedankt!


Thanks, de output kan je gebruiken op de CONNECT, je kan ook van RCA (tulp) naar een Jack 3.5mm gaan en die in de PLAY:5 doen. Wel moet ik er even bij melden dat je dan per platen speler 1 lijn-ingang moet gebruiken. Als je dan op kosten wil besparen, zou ik de voorversterker houden (neem aan dat je de platen spelers allebei daarop aangesloten heb) en op de versterker van een out naar de in op de CONNECT gaan, via die weg bespaar je op een extra CONNECT en heb je meer ruimte om je kamer te vullen met Sonos spelers. Dit ook voor als je wil wisselen van platen speler, want als je wil afpelen via de lijn-ingang moet je in de app selecteren dat je via een lijn-ingang wil afspelen, als je alles via de huidige voorsterker laat lopen naar de CONNECT loop je niet tegen dit probleem aan, aangezien je maar 1 lij-ingang nodig heb.
Thanks! Ik ga maar eens luisteren, denk ik..! 🙂
Maar mixen wordt dan wellicht lastig..
Streamen heeft een bepaalde buffertijd nodig..
Dus je fader van de mixer omhoog doen, duurt wellicht 1 sec voor dat dat uit de speakers komt..
Plaatje draaien, prima, mixen denk ik niet..
Ofwel Ryan A???
Heb ook dat probleem : heb 2 technics op mengpaneel aangesloten. Van mengpaneel (out) naar Play:5 lijningang. Werkt perfect, maar geluid komt later door de Play:5 dan wat ik hoor in mijn koptelefoon. Onmogelijk om te mixen. Bestaat daar een oplossing voor ?
Reputatie 3
Dat kan je niet oplossen denk ik, dat is gewoon hoe Sonos werkt. De bedoeling is dat de producten synchroon gaan streamen naar elkaar, en daar is buffertijd voor nodig. Dus om echt te mixen zou ik geen Sonos apparatuur gebruiken tbh.

Je kan misschien compressie uitzetten maar alsnog gaat er buffertijd zijn en voor live te mixen merk je dat meteen.
compressie uitzetten verandert niet veel. Heb er mij ondertussen bij neergelelgd :-(
bedankt voor de feedback.
Reputatie 3
Aww blimey, nou hebben we het ten minste geprobeerd. ^^ He, je vindt vast wel iets anders passends!