Beantwoord

(Oude) platenspeler aansluiten op Play:5 via (oude) versterker lukt niet

  • 20 November 2021
  • 4 reacties
  • 382 Bekeken

Badge

Hai! Ik heb een vraagje.

Ik heb een Sonos Play:5 (uit 2012 volgens mij), een ouder platenspeler (zeker 40 jaar oud maar werkt als een tierelier) en een ouder versterker. Ik probeerde gisteren alles op elkaar aan te sluiten maar ik kreeg geen geluid:

Ik had de Play:5 aangesloten op de versterker (via zo’n snoertje met aan de ene kant een mini jack en aan de andere kant 2 tulpstekkertjes), die had ik in de aux uitgang van de versterker gedaan. De platenspeler had ik aangesloten op de phono uitgang van de versterker. Via de Sonos app had ik via bladeren de line ingang aangezet (ook hernoemd), het standaard volume aangepast etc….maar geen geluid! Iemand enig idee hoe dat kan? Kan het niet met een oude versterker? Moet de platenspeler voorversterkt zijn? Ik hoor graag of jullie dit herkennen of de magische oplossing hebben!!

Bedankt vast

icon

Beste antwoord door 106rallye 20 November 2021, 16:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat als je de platenspeler rechtstreeks op de play 5 aansluit?

Badge

@Erooij Het audiosnoer van mijn platenspeler zit eraan vast met 2 tulpstekkertjes aan het einde, ik kan hem dus alleen aansluiten op de versterker aangezien de Sonos geen tulpstekker-aansluitingen heeft. En de platenspeler is niet voorversterkt.

Reputatie 7

@Dee2012 Je gebruikt je versterker dus als voorversterker. Dat moet kunnen. De AUX van een versterker is echter meestal geen uit, maar een in. Heeft de versterker geen Tape out die je kunt proberen? En moet de platenspeler niet op een phono-ingang (bestaat een phone-uitgang op een versterker wel)?

Badge

Hai @106rallye! Ja sorry….. ik bedoel iidd een phono ingang, spraakverwarring :stuck_out_tongue_winking_eye: Hmm..daar zeg je wat over de AUX aansluiting. Ik ga kijken of er een tape out op zit. Vooralsnog bedankt voor je reactie. Mocht het lukken dan laat ik het weten!