Vraag

Opgeslagen mp3's afspelen op je Sonos

  • 20 January 2020
  • 13 reacties
  • 6884 Bekeken

Hallo allemaal!

Ik ben al een tijdje aan het proberen om mp3's (die op mijn telefoon zijn opgeslagen) af te spelen op mijn Sonos. Als ik deze liedjes via de desktop app heb toegevoegd aan mijn muziekbibliotheek, gaat dit prima. Echter wanneer ik mijn laptop afsluit, krijg ik de liedjes via de Sonos app niet meer gevonden. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik kan me niet voorstellen dat mijn laptop hier altijd voor aan moet staan.

Alvast bedankt, groetjes Bas


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Als de mp3s op je laptop staan kan sonos er niet meer bij als hij uit staat... Ik maak gebruik naam en nas waar de mp3s opstaan, maar ook die nas moet aan staan... je kunt rechtstreeks van je telefoon afspelen....

Als de mp3s op je laptop staan kan sonos er niet meer bij als hij uit staat... Ik maak gebruik naam en nas waar de mp3s opstaan, maar ook die nas moet aan staan... je kunt rechtstreeks van je telefoon afspelen....

Bedankt voor je reactie.

Is het dan niet mogelijk om de mp3’s via je telefoon in een bibliotheek te plaatsen, waar de Sonos app de liedjes dan uithaalt om af te spelen in plaats dat hij ze van je laptop haalt? 
Ik vind het een vreemde constructie

Reputatie 2
Badge +1

Nee niet wat ik weet... de Sonos moet ergens zijn muziek vandaan halen.... Een Dvd-speler geeft zonder dvd ook geen muziek hè... sonos is een speaker met ingebouwde player,  maar geen mediastation.. de beste optie is een nas. Mocht je die kopen,  let dan op dat de nas smb1 ondersteunt! 1x investeren in een harddisk en een nas... En je speelt al je mp3s af... heerlijk oldschool!!  

Badge +1

Hoe staat uw muziekbibliotheek op uw smartphone? Via de cloud? Zo was dit bij mij voorheen ook en kon ik ook niks van mijn smartphone afspelen op mijn homecinema set. Ik heb nu al mijn muziek zowel op mijn desktop als op mijn smartphone gedownload. Dit neemt voorlopig wel 20 GB aan ruimte in op mijn smartphone. Maar nu hoeft mijn desktop niet meer aan te staan en kan ik rechtstreeks van op mijn smartphone de muziek spelen. Kost je wat ruimte maar zo werkt het. Het is zoals Siemp zegt: als er niks fictiefs is dan kan je het ook niet gebruiken…

Hoe staat uw muziekbibliotheek op uw smartphone? Via de cloud? Zo was dit bij mij voorheen ook en kon ik ook niks van mijn smartphone afspelen op mijn homecinema set. Ik heb nu al mijn muziek zowel op mijn desktop als op mijn smartphone gedownload. Dit neemt voorlopig wel 20 GB aan ruimte in op mijn smartphone. Maar nu hoeft mijn desktop niet meer aan te staan en kan ik rechtstreeks van op mijn smartphone de muziek spelen. Kost je wat ruimte maar zo werkt het. Het is zoals Siemp zegt: als er niks fictiefs is dan kan je het ook niet gebruiken…

Ik heb de liedjes zowel op mijn telefoon, als op mijn pc staan. Het gaat om 2 albums die ik vroeger op cd had dus qua ruimte is het te verwaarlozen. Deze albums zijn ook niet op Spotify oid te vinden.

Welke handelingen moet je uitvoeren om ze toch af te kunnen spelen op mijn Sonos?

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je een iPhone hebt dan kan je niet rechtstreeks vanaf je iphone afspelen. Hier kan Sonos niets aan doen, dit heeft iets met Apple te maken. Bij een Android zou dit nog wel moeten werken.

Uiteraard moet je muziek benaderbaar zijn en zal je laptop aan moeten staan om ze te kunnen benaderen. Om dit te kunnen omzeilen kan je de muziek in de cloud zetten, waarbij Google een gratis mogelijk heeft.

Reputatie 2
Badge +1

De muziek die op mijn telefoon staat (android) kan ik inderdaad afspelen.  Ik vind t alleen erg lastig zoeken, maar dat kan ook aan mij liggen.

Tja als t om 2 albums gaat is dit ook niet echt een probleem denk ik.  Ik heb meer dan 1000 GB aan muziek, ik gebruik ook geen streaming dienst.  En heb al mijn dcs en dvd's gedigitaliseerd 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien is dit dan nog een oplossing.

https://support.google.com/googleplaymusic/answer/4515411?hl=nl

Wanneer je een iPhone hebt dan kan je niet rechtstreeks vanaf je iphone afspelen. Hier kan Sonos niets aan doen, dit heeft iets met Apple te maken. Bij een Android zou dit nog wel moeten werken.

Uiteraard moet je muziek benaderbaar zijn en zal je laptop aan moeten staan om ze te kunnen benaderen. Om dit te kunnen omzeilen kan je de muziek in de cloud zetten, waarbij Google een gratis mogelijk heeft.

Top, ik ga dit vandaag of morgen proberen. Bedankt!

Reputatie 5
Badge +3

Op wat voor device wil je de MP3 afspelen?

Sonos one/beam ??…..airplay

Op wat voor device wil je de MP3 afspelen?

Sonos one/beam ??…..airplay

Sonos playbar icm 2x Sonos one

Reputatie 5
Badge +3

En deze zijn natuurlijk gekoppeld als surround opstelling?

Helaas...Dan kun je geen gebruik maken van de airplay mogelijkheid van de Sonos One speakers.
Zou een oplossing geweest kunnen zijn.

 

En deze zijn natuurlijk gekoppeld als surround opstelling?

Helaas...Dan kun je geen gebruik maken van de airplay mogelijkheid van de Sonos One speakers.
Zou een oplossing geweest kunnen zijn.

 

Dat klopt inderdaad. Helaas..