Beantwoord

onregelmatige storingen met oa Tunein

  • 15 November 2018
  • 5 reacties
  • 2326 Bekeken

Goededag allemaal, ik heb 2x sonos play 1 en de playbar. Op zich ben ik tevreden, echter helaas regelmatig (te vaak) met problemen met verbinden te maken. De playbar heb ik bedraad op mijn netwerk aangesloten. Probleem wat op dit moment speelt is dat ik via de app (Apple Iphone 8plus) geen radio af kan spelen. Ik krijg dan de melding "Kan radiostation niet afspelen". Op dit moment heb ik een omweg en dat is dat ik via de NPO radio2 app via mijn telefoon afspeel op de TV (sony). Ik kan dan volume in de Sonos app harder en zachter zetten. Maar wil ik vervolgens via de sonos app een ander radio station (via Tunein) selecteren, krijg ik wederom de melding "Kan radiostation niet afspelen". Als ik vervolgens kijk in de Spotify app op mijn telefoon bij "verbinden met een apparaat" staat daar alleen "Deze iPhone" en afspelen op KD-49XF9005 (mijn Sony tv). Het sonos systeem staat hier dus niet bij.... Kunnen jullie het nog volgen? Ik weet even niet meer wat ik kan doen. Dus hulp gevraagd. Alvast bedankt!!
icon

Beste antwoord door Ryan A 27 November 2018, 11:15

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestiging's nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Hoi Tim, dank voor je bericht. Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar de diagnose is verzonden. Nr: 18590588. In 1e instantie kon de diagnose bij herhaling niet verstuurd worden. Vervolgens heb ik de (ziggo) router opnieuw opgestart en direct aansluitend de diagnose verstuurd. Dus ik hoop dat dit toereikend is voor je. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +2
Het feit dat de diagnose niet kan worden verzonden laat ons meteen netwerk problemen zien, waarin wij zouden adviseren de modem uit en aan te zetten waarin de diagnose wel weer verzonden kan worden, en mogelijk het probleem zelf ook opgelost zal zijn.
Heb je toevallig ook je muziek nog getest om te zien of de zelfde problemen zich nog voordoen?
De diagnose laat mij een goed werkende Sonos installatie zien.
Tevens zit je Playbar op de ethernet kabel aangesloten op het netwerk, en word er geen gebruik gemaakt van wifi wat mogelijk een oorzaak had kunnen zijn.
Zit de Playbar rechtstreeks op de modem aangesloten of op een ander kastje?
Hoi Tim,
hartelijk dank voor je snelle reactie. Het uit-en aanzetten is idd de actie die ik genomen heb. Op dit moment ziet het ernaar uit dat alles weer naar behoren werkt. Ik ben in ieder geval blij te horen dat de diagnose een goed werkende Sonos installatie laat zien. Toch zijn de boven omschreven klachten terugkerend. In mijn optiek krijgt Sonos daar eigenlijk iedere keer wel de schuld van, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat ik dat beter bij de router/provider kan zoeken? De playbar zit rechtstreeks op de ziggo modem.
Reputatie 5
Badge +2
Probeer even een andere ethernetkabel. Wat voor model router heb je van Ziggo? Is de uitval met meerdere zenders of doet zich het alleen voor bij 1 radio zender.